HP Pavilion w2207h Zwart Review

vve77 25 maart 2009, laatste update op 10 juni 2009, 763 views

HP Pavilion w2207h Zwart

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Design
  • Bouwkwaliteit en afwerking

Minpunten

Achtergrond

Ik zocht vervanging voor een 20" Sony CRT die na 10 jaar trouwe dienst op was. De vervanging moest minstens even groot zijn en een goed beeld leveren. Een HDMI of DVI-connector vond ik een vereiste. Het beeld van de Samsung 226BW die ik toen ook overwoog kon me niet overtuigen.

Algemeen

De W2207h vertegenwoordigt het best haalbare met een TN-paneel. Volgens TFT Central zit er een "Innolux MT220WW01 V1"-paneel in. Als de prijs lager was geweest, had ik de algemene beoordeling op "zeer goed" gezet, maar voor de prijs mag je wat verwachten en daardoor is "goed" meer op zijn plaats.

Er worden in de W2207-serie drie soorten panelen gebruikt dus deze review is niet noodzakelijkerwijs van toepassing op de andere modellen.

Features

Je kan hem via HDMI of VGA aansluiten. Er zitten speakers in, maar die hadden ze best weg mogen laten. In een kantooromgeving waar geluidskwaliteit niet belangrijk is, is het wel weer handig. De ingebouwde USB-hub is USB2.0, dat zie je niet vaak. Pivoteren, kantelen en hoogteverstelling: allemaal aanwezig. In de voet zitten twee geulen waarin je kabels kunt wegwerken. HDCP en 1080P worden ondersteund.

Weergave

Standaard staat het scherm erg licht ingesteld, bijstellen is noodzakelijk. Met het menu (wat heel logisch in elkaar zit) kom je een heel eind, met de bijgeleverde software kun je nog meer instellen.
  • Contrast: goed
  • Kleur: warm, en FRC is niet of nauwelijks waarneembaar
  • Helderheid: ruim voldoende, maar zwart zou wat donkerder kunnen
  • Backlight bleeding: niet storend en gelijkmatig (mijn mening)
  • Kijkhoek: horizontaal goed, verticaal had beter gekund
Ghosting

Ghosting is me nog nooit opgevallen.

Pixeldefecten en garantie

De mijne is nog steeds puntgaaf. Bij HP mag hij worden omgeruild bij n defecte pixel f vijf subpixels.

Bouwkwaliteit en afwerking

Qua bouw en afwerking is alles dik in orde (typisch HP). Het enige is dat het paneel iets over de rechterkant is gemonteerd waardoor er een paar pixels rechtsbeneden wegvallen achter de omlijsting. Kleine misser.

Afwerking

Alles is hoogglans en spiegelend en daar moet je van houden. Het design is super. Stof is wel goed zichtbaar op het scherm.

Prijs en leverbaarheid

Je krijgt waar je voor betaalt, in dit geval een goed scherm voor meer geld. Toen ik hem kocht (tijd terug) waren ze slecht leverbaar.

Heb jij ook een HP Pavilion w2207h Zwart?