Specificaties Tower, 3 interne + 4 externe bays - Bekijk alle specificaties

Sharkoon VS3-V Groen Review

renevanh 19 januari 2015, 119 views

Sharkoon VS3-V Groen

Eenmaal onder je bureau is het een prima behuizing, maar de kwaliteit laat zeker te wensen over.

Pluspunten

• Leuk uiterlijk

Minpunten

• Erg dun plaatmateriaal
  • Schroeven passen niet
  • Afstandsbussen moederbord hebben geen grip op dunne plaat
  • Geen drivebays voor HDD's

Een klant had deze kast gezien en wilde hem graag, dus samen met de nieuwe PC besteld.
Wat meteen opviel is dat de kast niks weegt. Vederlicht is hier van toepassing. Dat is opzich fijn natuurlijk.

Het plaatmateriaal (zij- en achterplaten) is flinterdun. Dat scheelt gewicht, maar heeft ook nadelen.

De afstandsbussen waren al in de kast geschroefd, dus wij hebben het moederbord er meteen ingelegd en een poging gedaan dat vast te zetten. Dat was een hopeloze onderneming. Op één na waren alle afstandsbussen eigenlijk een fractie te klein voor de meegeleverde bevestigingsschroeven, waardoor die er dus niet soepel in gedraaid konden worden. Door een enorm dunne achterplaat hebben de afstandsbussen ook geen grip waardoor ze bij de minste weerstand meedraaien met je schroef. Vasthouden aan de achterzijde is geen doen.
De 3 extra meegeleverde afstandsbusjes waren wel goed, maar ook niet voor alle schroeven.
Na een minuut of 30 hebben we het opgegeven en de oude PC van de klant uit elkaar gehaald, daar de afstandsbussen en schroeven uitgehaald en in de kast geschroeft. Toen was het binnen 5 minuten klaar.

De volgende onverwachte uitdaging waren de SSD en HDD. De SSD had ik al in z'n bracket geschroeft toen ik er achter kwam dat dat niet nodig en de schijven verticaal tegen de HDD bay geschroeft moeten worden. Dit betekend wel dat je 2 schijven kwijt kan in plaats van een slordige 6 die er anders in gepast hadden. Gemiste kans.
Met een SSD kom je vervolgens nog een uitdaging tegen: connectors. Die passen NET, maar een iets lompere connector of dikkere bekabeling voor de voeding van je SSD laten je kansloos.

De inbouw van optische drives gaat dan wel weer heel simpel met een draai/klik systeem.

Voor het geld is het qua uiterlijk een leuk kastje, maar als je graag aan je PC knutselt zou ik hem sterk afraden. Een CoolerMaster Elite 355U om maar iets te noemen is vrijwel even duur, heeft dan weliswaar geen fancy LEDje maar is kwalitatief vele malen beter

Heb jij ook een Sharkoon VS3-V Groen?