Specificaties Tower, 3 interne + 4 externe bays - Bekijk alle specificaties

Sharkoon VS3-V Rood Review

T.E.C.H.N.O 19 januari 2015, laatste update op 22 maart 2016, 185 views

Sharkoon VS3-V Rood

Ik had een kast nodig voor een oude pc, deze zat in een kast die ik al jaren gebruik voor verschillende pc's en die zat helemaal onder de krassen. Het moest een goedkope ruime kast zijn en na wat reviews te hebben gelezen heb ik besloten deze kast te bestellen.

Pluspunten

• De bijgeleverde fan is stil.
  • Goede airflow
  • Genoeg schroeven meegleverd
  • 2.5 inch hdd/ssd bevestigings punten

Minpunten

• Is krap
  • Niet erg stevig
  • Kwetsbaar

Ik had een goedkope ATX kast nodig waar mijn videokaart, een Geforce GTX 460, ook in paste. Na wat zoekwerk en het lezen van reviews ben ik op deze kast uitegekomen.

Keuze

Ik heb deze kast gekocht vanwege de goede prijs, goede reviews en goede uitbreidings mogelijkheden.\

De doos

De kast was kwam in een grote kartonnen doos en de kast was netjes verpakt in een grote plastic zak met daarover wat piepschuim. In de kast zelf zat een zakje met schroeven en de moederboard stand-offs.

Installatie

Ik heb er een Asus ATX moederbord gezet, dit ging vrij makkelijk maar het is wel erg krap, er is nog maar een paar MM ruimte over. Mijn Videokaart, voeding, hdd en ssd ging er makkelijk in. Het speciale bevestigings systeem voor de schijven is wel even wennen maar het werk verder goed. De optische drive word vastgezet met een speciaal anti-schroef systeem, dit werkt erg goed en zit stevig vast.

Hij is erg goedkoop maar dat merk je bijna niet. Het metaal van de kast had wat dikker mogen zijn maar als je er voorzichtig mee omgaat zal je daar geen last van hebben. Ik gebruik de pc om games op te spelen en de GPU + CPU hebben genoeg airflow om goed gekoeld te kunnen worden.

Ik vind het een goede kast voor een erg mooie prijs en ik raad hem zeker aan als je een goedkope kast zoekt.

Heb jij ook een Sharkoon VS3-V Rood?

Goede beknopte review. Deze kast zelf in bezit voor een test-desktopje. Heb wel wat aanmerkingen, waar ik zelf tegenaanliep.

1. De power-on knop is wat onhandig, geen duidelijke button maar een strip in het midden van het frontje onder de cardreader. De eerste paar keren druk je mis. Kwestie van wennen denk ik.
2. Meegeleverde fan is in mijn optiek niet echt stil te noemen. Maar dit is op te lossen met een 5v stekker.
3. Soms wat last van resonatie, moet ik eerlijk bekennen dat er een vrij bejaard SATA schijfje in zit bij mijn systeem.

Voor de rest leuke behuizing voor een budget gaming-PC :)

[Reactie gewijzigd door Renegade89 op 19 januari 2015 19:17]

Dit is mijn eerste echte review dus er zijn nog wel wat dingen die ik nog kan verbeteren :)

De power on knop was voor mij ook erg wennen, tijdens het testen van het systeem wou het maar niet aangaan.. dus ik een andere voeding en uiteindelijk zelfs een ander moederbord erbij gepakt voordat ik in de gaten had dat ik de reset knop aan het indrukken was....

Ik gebruik de fan aansluiting op mijn moederbord en heb er verder geen last van

Ik heb zelf een wat ouder 3.5inch 1tb WD schijfje en een ssd erin zitten maar ik heb nergens last van.