Sennheiser G4ME One Zwart Review

Chiyeko 18 januari 2015, laatste update op 13 oktober 2015, 2.138 views

Sennheiser G4ME One Zwart

Een solidie headset met goed geluid in games en voor muziek, die voor mijn gevoel een goede al dan niet kleine upgrade is tegenover de PC 360.

Pluspunten

• Goed geluid in Games.
  • Goed geluid voor Muziek.
  • Open design geeft ruimer gevoel.
  • Noise cancelling mic.
  • Ruime verstel opties, moet iedereen passen.
  • Gewicht is erg fijn en word heel goed verdeeld.
  • Snoer is braided en erg licht.
  • Open design+stoffen pads betekent een koel hoofd zelfs na uren gamen.

Minpunten

• Volume regelaar heeft een beperkt berijk en geen mute/uit.
  • Had liever metaal dan plastic gezien voor het verstel meganisme.
  • Open design laat meer omgevings geluid binnen.
  • Mic is niet verwijderbaar.
  • Geen tasje/hoesje/case voor meenemen.

Features Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 5
Tja je Sennheiser PC 360 is kaduk, je weet dat het je eigen schuld is en dus ga je maar op zoek naar een nieuwe headset. Mijn eerste gedachte was om er meteen weer een te kopen gezien ik er altijd erg tevreden mee ben geweest. Echter was dit ook de tijd om weer eens rond te kijken en dat heb ik dus gedaan om vervolgens uit te komen bij de Sennheiser G4ME One en dan de zwarte varriant.

Wat je in de doos krijgt is de headset en verder, wel niks en dat vind ik toch een minpuntje een tasje/hoesje/case had niet mistaan en is iets wat bij de slechts 25 euro duurdere maar slechter geriewde G4ME Zero wel erbij zit. Het is een klein detail misschien, maar toch zeker iets om op te merken gezien headsets vaak wat af reizen.

Als we naar de headset zelf kijken zien we een bekent gezicht want zoals ik in het kortje stukje al zij het is een (kleine) upgrade van de PC 360 ze zien er dan ook nagenoeg het zelfde uit in de eerste oogopslag. Kijken we iets verder dan zien we toch verschillen met wat kleur accenten die erg goed tot hun recht koment, geen mesh meer maar een mooi afgewerkt plaatje en een iets andere microfoon. Verder is er een welkom verschil als we naar de kabel kijken wat deze is braided wat hem sterker zou moeten maken, maar vooral ook lichter als ik hem vergelijk met de PC 360.

Gezien het gewoon een plug and play device is pluggen we hem nettje in, gebruiken de klittenband band om de kabel lengte die we niet nodig hebben nettjes op te vouwen en dat betekent dat ik niet meer steeds over de kabel heen rol met mijn stoel zoals bij de PC 360 klein detail, maar wel een die vermoedelijk tot het overlijden heeft gelijd van de PC 360. Instellen gaat makkelijk, maar je moet hem wel steeds van je hoofd halen want de slides locken als je hem op je hoofd zet, ben er niet over uit of ik dit nu handig of niet handig vind.

Heb eerst een goede 3 uur muziek geluisterd in een play list met alles van klasiek tot trance en rock (eigenlijk alleen geen metal). Ik vond dat hij over de hele range goed tot zijn recht kwam, bas is iets minder sterk gezien het open design, maar dat is inherrent aan een open design. Na de muziek zijn we even gaan gamen met een mix van mmos, RPGs, FPS en RTS games en ook hier kwam hij goed tot zijn recht en werd het nogmaals duidelijk wat een goede all rounder deze headset is.

Nu de vraag, is hij zijn 230 euro waard en 50 euro meer als de PC 360 die nog steeds goed verkrijgbaar is. Ik vind het een moeilijke, uit mijn ervaring is de One beter op alle fronten, maar we houden veel van de zelfde issues, volume knop die geen mute of gewoon nul heeft waardoor je dus nog steeds software matig geluid uit moet zetten of een toetsen bord met media keys hebben. Nog steeds plastic en ondanks het feit dat het sterk is had metaal beter gestaan en het gemis van een case voor transport. Allemaal items die ik graag anders had gezien, maar ook geen van alle echte deal breakers.

Dus is de One zijn premium waard, Ik vind van wel, maar als je gewoon een goede headset wil hebben dan denk ik dat de PC 360 de betere koop is, alleen als je net even iets meer wil een kleine evolutie ga dan voor de One.

Update:

Gezien de prijs drop naar 180-190EUR heb ik de waardeering van de prijs op 5 sterren gezet op dit prijs niveau is dit voor mij een no brainer als je een high end headset will hebben.

Heb jij ook een Sennheiser G4ME One Zwart?

Goeie Review, zeker geinteresseerd in deze headset!

Klein vraagje, mute de mic vanzelf als je deze naar boven schuift ?
Heb deze ook. Yep. (Je hoort dan ook een kleine click, dus het is duidelijk merkbaar wanneer uit en wanneer aan)

[Reactie gewijzigd door Nefiorim op 30 maart 2016 12:31]

Aye mic mute gellukkig anders had ik wel klachten daarover gehad :)