Specificaties 34" @ 3440x1440 (IPS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

AOC U3477PQU Zwart Review

nadd 18 januari 2015, 1.346 views

AOC U3477PQU Zwart

Groot, Groter, Grootst Fijn beeldscherm van AOC zoals altijd zeer compleet geleverd inclusief alle benodigde kabels. Zelf getest op meerdere systemen en voor zakelijk gebruik in mijn ogen een topscherm. Belachelijke hoeveelheid ruimte en goede beeldkwaliteit. Voor game-doeleinden is imo de verhouding en grootte van het scherm net niet ideaal.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • compleet
  • kantelbaar
  • 3440*1440 resolutie

Minpunten

• behoorlijke gamehardware benodigd om resolutie aan te kunnen

Groot, Groter, Grootst

De AOC U3477PQU is een zeer fijn beeldscherm van AOCen zoals eigenlijk altijd bij AOC zeer compleet geleverd inclusief alle benodigde kabels. Zelf getest op twee systemen (systeem 1 I7-20, 12 GB, 580 GTX en een C2D E8400, 4 GB, 560 GTX) voor zakelijk gebruik is dit in mijn ogen een topscherm.

eerste indrukken
Bij het uitpakken van de doos valt het al op dat dit een enorm scherm is. Vorig jaar had ik nog een televisie die kleiner was dan deze AOC met zijn 34 inch :)
De monitor weegt niet niks dus enige voorzichtigheid met het uit de doos halen is gewenst. Daarnaast heb je ruimte nodig op je bureau. Mijn huidige bureau is 60 centimeter diep en dit is echt onvoldoende voor deze monitor.

zakelijk gebruik
Belachelijke hoeveelheid ruimte en goede beeldkwaliteit. Waneer je met meerdere virtuele machines, word documenten, excel-spreadsheets of welke andere office zaken dan ook dan is dit heerlijk werken.

gaming
Voor game-doeleinden is imo de verhouding en grootte van het scherm net niet ideaal. De game-ervaring is te veel "in your face" door de grootte van de monitor en de resolutie die hoogte mist. Hierdoor had ik zelfs enige last van zeeziekte. Daarnaast is de gevraagde resolutie niet voor elke game-pc weggelegd. Mijn huidige game-pc trok World of Warcraft nog net op deze resolutie maar Call of Duty Advanced Warfare was eigenlijk onspeelbaar of een pixelbrij doordat ik de ingame rendering zo laag moest zetten.
Voor de grap ook nog de originele Leisure Suit Larry opgestart en dan kan je dus inderdaad elke pixel afzonderlijk tellen.
Voor game-doeleinden kan ik de monitor dus niet geheel beoordelen. In mijn ervaring vond ik de monitor simpelweg te groot en de resolutie waardoor je hoogte mist.

Zoek je een enorme monitor voor rond de 750,- Euro waar je met gemak vier virtuele sessies, 4 word documenten en een trits aan excelsheets wilt bewerken dan is dit je monitor. Houd er alleen wel rekening mee dat voor game-doeleinden je een behoorlijk zware machine nodig hebt en wat ruimte (en zeker minimaal 90 cm diept) op je bureau.

Heb jij ook een AOC U3477PQU Zwart?