TP-Link TL-WDR3600 - Reviews

Specificaties 5GHz WiFi + router • 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

TP-Link TL-WDR3600 Review

DonJuape 18 januari 2015, 501 views

TP-Link TL-WDR3600

Prima router met veel mogelijkheden maar ik gebruik hem puur als 5GHz WiFi access point.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Goede prijs-kwaliteit verhouding
  • Prima 5GHz WiFi verbinding
  • De 2.4GHz is uit te schakelen

Minpunten

• Vrij groot
  • Knipperende lampjes

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 4
Ik heb deze router aangeschaft om als 5GHz WiFi access point te gebruiken i.c.m. een Sitecom AC450 WiFi dongle in mijn laptop. De router zit achter mijn UBEE EWV3200 Ziggo modem. Dit modem is single band en verzorgt de 2.4GHz vebindingen.
De router heeft veel mogelijkheden en gelukkig ook veel uitschakelmogelijkheden. Ik heb de router bekabeld aangesloten op het UBEE modem in een LAN port van de router en vervolgens 2.4GHz, NAT, firewall etc. allemaal uitgeschakeld.
Ik haal tot nu toe elke keer de volledige snelheid van 30Mbps met speedtest.
Deze router heeft veel meer mogelijkheden dan ik nodig heb maar er is geen goede, goedkopere router die als 5GHz access point te gebruiken is.

Heb jij ook een TP-Link TL-WDR3600?