Specificaties HTPC, 2 interne bays - Bekijk alle specificaties

Antec Fusion Remote Zwart Review

eXisTa 26 maart 2009, laatste update op 5 november 2010, 10.383 views

Antec Fusion Remote Zwart

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Indeling hardware
  • Blijft lekker stil (zolang je de grote fans maar op de laagste stand zet, dit is met een hardwarematige schakelaar om te zetten).

Minpunten

• Ventilatoren zitten aan 1 zijde waardoor plaatsing beperkt is, je kunt deze dus niet ergens tegen een rechterzijde aan zetten.

Heb nu al een half jaar deze kast in gebruik en ingericht als HTPC, in het totaal vind ik dit persoonlijk de beste HTPC kast die je kunt kopen.

De indeling van de kast is geweldig, het is onderverdeelt in 3 afgeschermde delen (dit om de warmtebronnen te scheiden).

Het grootste gedeelte is voor het moederbord en processor welke gekoeld worden door 2 grote fans aan de zijkant, naar mijn mening koelen deze dit gedeelte prima er stil genoeg om niet te horen als je deze kast in de woonkamer zet.
De koelers zijn in te stellen in Low/Mid/Hi snelheid, ik heb ze zelf op Low gezet en dit koelt prima voor een AMD Phenom 9550.
Ik heb er een Gigabyte GM-GA78S2H met 4x 2048MB DDR2 1066 Kingston HyperX in zitten.
Als videokaart gebruik ik een Nvidia Geforce 9800GT.
Met dit alles erin blijft de temperatuur netjes rond de 35 40 graden.

In de ruimte links ervan zit de voeding welke er niet standaard bij zit, even los aanschaffen dus.
Ook is hier ruimte voor 1 Optisch Station, mogelijk 2 als je het LCD-scherm verwijderd.
Kabelmanagement vanuit deze ruimte loopt richting MoBo ruimte en HD-Ruimte welke mooi via een schuifje dicht gemaakt kunnen worden.
Het VFD-scherm werkt prima behalve het feit dat het soms wat lastig te lezen is vanuit een scherpe hoek maar dat heeft meer met de VFD techniek te maken. Verder werkt de software hierachter prima en wordt deze nog constant geupdate.

In de laatste ruimte zit ruimte voor een tweetal harde schijven welke doormiddel van rubber kussentjes op zijn plaats worden gehouden, dus geen last van resonerende schijven.

Het is wel even knutselen om ervoor te zorgen dat de Aan/Uit knop op de afstandsbediening daadwerkelijk de kast aan kan zetten maar als je de beschrijving meer dan eens leest die bij de kast zit dan kom je er wel aan uit.

Mocht je nog specifieke vragen hebben dan hoor ik het wel.

Ik zal ook snel even foto's plaatsen.

Gebruikte hardware in kast:
- Gigabyte GM-GA78S2H
- AMD Phenom 9550
- 4x Kingston HyperX 2048MB DDR2
- Nvidia Geforce 9800GT
- Pinnacle TV Tuner Vista Kit
- Standaard DVD-Speler merk onbekend
- Scythe Ninja Mini (Grootste en beste koeler mogelijk voor kast, hij past precies, deze omdat ik nogal eens veel game)
- Zalman ZM360B-APS (360Watt)
- Schijven wijzigen nogal eens, nu 2x 1TB Samsung in Raid0

Heb jij ook een Antec Fusion Remote Zwart?

Hoi eXisTa

Ik ben bezig mijn eigen HTPC samen te stellen, en die lijkt erg op die van jou.

Maar ik heb een paar vraagjes.
- Wordt de Antec Fusion Remote met of zonder voeding geleverd?
- Heb je de fan van de Scythe Ninja Mini gehaald en gebruik je nu de fans van de kast om de CPU te koelen?
- Waarom gebruik je een lossen Graphical kaart? is die op het motherboard niet goed genoeg?

Al Vast bedankt
Ik heb dezelfde kast ook maar met een E7400 CPU ook met de Ninja Mini, ik heb alleen de koeler van de mini afgehaald. Het bleek niet nodig te zijn de CPU bleef koel genoeg en het scheelt weer wat geluid. De Ninja Mini wordt prima gekoeld door de 2 12cm fans, de afstand tussen het koelblok en de fans is ongeveer 4 cm.
Wel heb ik de twee 12cm fans vervangen voor Nexus stillere fans, ik vond de standaard fans nog teveel geluid maken in de laagste stand (de standaard fans heb 3 standen.
Hey massassi12
- De kast kun je met en zonder voeding bestellen, ik heb hem zonder besteld (hier heb ik een zalman van 380 watt in gedaan).
- De Scyth Ninja Mini heeft een eigen meegeleverde fan, dus zorgen er samen met de dubbele case fans voor dat de kast koel blijft.
- Wat betreft de grafische kaart had ik de wens om een beetje fatsoenlijk gaming te kunnen doen, de On-Board is voldoende voor het kijken van films (zelfs 1080P) maar niet voor games (tenminste niet de nieuwe).

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.
Er zit bij deze behuizing toch al gelijk een afstandbediening bij?

Verder.. nice review!
Ja dat klopt maar ik prefereer de Witte Windows Remote, die is; hoe zal ik het zeggen, vriendin vriendelijker.
De afstandbediening die je erbij krijg kun je wel gebruiken als muis en toetsenbord, op zich wel leuk maar je kunt er beter een bluetooth toetsenbord bij kopen.
Tof ding. Werkt die draaiknop ook?
Die draaiknop werkt via het LCD-schermpje.
Je kunt er met de Windows-software bijvoorbeeld je volume mee regelen, maar onder Linux is het zeg maar niet echt makkelijk te gebruiken. Moet dan via lirc uitgelezen worden, maar de support voor deze module is zeg maar matig te noemen.
De draaiknop werkt inderdaad via de iMon (schermpje).
Deze valt te configureren via de configuratietool, je kunt op deze manier zelf kiezen welke geluidskaart deze moet gaan bedienen en welke schuif specifiek.
Hoi, mooie review!

Kan hier ook een 'gewone' ATX voeding in?

Groeten,

Stijn
Jazeker kan dat, geen probleem.
Let wel ff op de ventilator, die moet naar boven gericht zijn net als in het plaatje.
Ik moet wel 1 dingetje corrigeren, er zit een LCD in in plaats van een VFD, daarom is het vanuit hoeken niet te zien, een VFD zit vaak in wekkerradios (groenige letters).
Is het display van deze kast ook te dimmen? Ik wil namelijk geen lampjes e.d. aan hebben als ik film kijk.
Het schermpje kun je gewoon uitzetten, die andere lampjes (power, hdd) kun je uiteraard alleen uitzetten als je deze uit je mobo trekt.
Je zou er zelf een schakelaartje tussen kunnen zetten (de power en hdd lampjes), als je beetje handig bent met elektronica/solderen gaat dat wel lukken.
Als je de review wat uitgebreider zou maken zou het echt een goede toevoeging zijn voor de PW.

Vertel eens wat de goede punten van de kast zijn en hoe zit hij in elkaar. En foto's zijn altijd leuk. ;)
Een betere beschrijvingen is inderdaar erg handig.
Heb je alles makkelijk kunnen inbouwen, wat voor CPU cooler past erin. Is hij stil, maken de HDD geen storende vibraties?
En foto's zijn altijd leuk, zoals artificial_sun al zei!
Heren artificial_sun & Trip.X,
Op jullie verzoek nog even iets uitgebreider.
Het is al verbeterd zie ik :)
En nix tegen mavo mensen he :(
Dat is tegenwoordig nog VMBO toch? Of hebben ze dat alweer veranderd.
Om nog specifieker te zijn, je hebt niet zomaar VMBO.
Je hebt VMBO-TL (Theoretische Leerweg) & VMBO-KB (Kaderberoeps).
Oftewel VMBO-T (theorie) en VMBO (kader)
Sterker nog ... VMBO-GT (Gemengd theoretisch) bestaat ook :)
Heb zeker niks tegen MAVO/VMBO-xx mensen.
De review ziet er nu een stuk beter uit!
Ga zo door