Specificaties 2-bay NAS behuizing - Bekijk alle specificaties

QNAP Turbo Station TS-212P Review

dennisfr12Newbie 16 januari 2015, 383 views

QNAP Turbo Station TS-212P

Na 3 weken de TS-212P in gebruik te hebben, moet ik zeggen dat hij me goed bevalt. Alles werkt naar behoren, en wanneer iets onduidelijk is, is daar voldoende informatie over te vinden. Ik ben gelukkig geen frustrerende onduidelijkheden tegengekomen.

Pluspunten

• Mooie NAS om mee te beginnen
  • Ziet er mooi uit
  • Gebruiksvriendelijke software waar veel informatie over is

Minpunten

• snelheid
  • Geluid, De van hoor je (voor een NAS) heel erg.

Kwaliteit voeding Score: 3

Het is qua snelheid geen geweldig presterend apparaat, wanneer je naar de snelheden kijkt die andere NAS' halen, dan is het misschien beter om te kijken naar een optie die wat betere prestaties neerzet.

We moeten niet vergeten dat we het hier hebben over een NAS van 150 Euro. Je kan daarvan niet de prestaties verwachten van die bij andere (durdere) apparaten. Qua functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid vindt ik dit een fantastische NAS.

De TS-212P is mijn eerste kennismaking met NAS-apparaten,ik kan zeggen dat deze zeer positief is. Zeker als het gaat om een eerste NAS, doet volgens mij niemand hier een slechte koop mee.

Heb jij ook een QNAP Turbo Station TS-212P?

Net als jij heb ik deze NAS nu ook iets meer dan 14 dagen (iBood). Het erg lawaaierig zijn van de fan, herken ik niet. Hij staat bij mij even tijdelijk in mijn slaapkamer, ik slaap er 4 meter vanaf :?

Wat voor disken heb je gebruikt? raid1 of 0?

Je geeft aan dat de NAS niet snel is. hoe snel is niet snel en wat is wel snel? :P

Kortom, je review is erg subjectief en niet echt onderbouwd, misschien iets meer "effort" er in steken?
Heb deze nas met 4tb op de kop getikt deze week en moet zeggen het is weer heel wat anders dan een Seagate of een wd netwerk harddisk!

Ik gebruik hem in JBOD dus als een gehele harde schijf om mijn films, muziek en foto's te delen en dat gaat heel erg snel met het verplaatsen van materiaal vanaf de pc naar de nas toe!

De ingebouwde Bittorrent software werkt zeer goed over de NZB programmas ben ik minder tevreden.

De Qnap interface is zeer duidelijk en de installatie ging ook zeer gemakkelijk. De Fan hoor ik niet of nauwelijks en van de week maak ik hem eventjes open en dan maak ik de fan ook gelijk goed schoon!

Van het geluid heb ik weinig last eigenlijk, ja als ie druk bezig is dan mag de fan wat sneller draaien maar dat is normaal bij elk apparaat!

Ben er zeer tevreden mee en kan eigenlijk geen minpunten vinden!

Plus punten zijn:
  • Nederlandstalige interface
  • duidelijke installatie cd
  • Snel (vergeleken bij me oude wd of seagate)
  • Extra te installeren software via apps beheer