HP Procurve V1910-24G Review

NjitsSs 15 januari 2015, 496 views

HP Procurve V1910-24G

Meer dan prima switches voor het geld. Absoluut niets aan te merken op de performance en mogelijkheden.

Pluspunten

• Ruime instelmogelijkheden
  • Goede performance

Minpunten

• Zeer luidruchtige fans
  • Start traag op

Features Score: 4
Er zijn wel enkele aandachtspunten:
- De ventilator maakt een hoop kabaal. Ik heb ook de V1910-24G met PoE en die is heel wat stiller.
Ik heb bij deze switch een 10 ohm weerstand in serie met de ventilator gesoldeerd, daardoor draait die minder snel en maakt hij wat minder kabaal. Je kan op de webinterface de tempatuur van de switch in de gaten houden, en die is niet opmerkelijk gestegen.
- De switch heeft erg veel tijd nodig om op te starten
- De webinterface is erg traag en onintuitief. In vergelijking met andere merken van switches is b.v. het instellen van VLAN's op deze switch wat raar. Best even de handleiding er bij nemen. Gelukkig kan je deze switches via SSH beheren, en da's heel wat eenvoudiger.

Heb jij ook een HP Procurve V1910-24G?

een switch met poe gebruikt meer stroom dan zonder vaag dat degene met poe minder herrie maakt.
Is er een verschil in fan's ? Of gebruik je geen poe zelf in je netwerk of zeer beperkt? bijvoorbeeld door 1 camera of 1 AP ?
Die weerstand is slim maar hoe zit het met de garantie ?
De garantie was ik al kwijt toen ik 'm open deed om te kijken wat er in zat. 't Is hier Tweakers.net he... :+

In het PoE model zitten 3 ventilatoren, maar die lijken me van hogere kwaliteit dan de ene ventilator in de non-PoE uitvoering.
Momenteel hangt er aan de PoE switch nog maar 1 belasting, maar dat gaat nog uitgebreid worden in de toekomst. Mogelijk gaan de ventilatoren dan ook wat sneller draaien.
Ik heb een 3Com versie (2920-SFP) waarbij ik de fan gewoon los gekoppeld heb. Dat draait nu bijna een jaar zonder problemen.