Apple iPad Air 2 Wi-Fi 16GB Zilver Review

mieux 14 januari 2015, 927 views

Apple iPad Air 2 Wi-Fi 16GB Zilver

Het is- en blijft toch een geweldig mooi, esthetisch, apparaat. Als echte gadget-man is mooi hoe de synchronisatie verloopt. De werking van het apparaat werkt ook zonder haperingen en zoals je verwacht. Aan de andere kant blijft het ook jaloers zijn op alle gave apps/instellingen die er voor Android zijn.

Pluspunten

• Synchronisatie tussen alle Apple producten
  • Just works
  • Esthetisch super mooi apparaat

Minpunten

• De gave apps/functies/instellingen die Android heeft moet je ontberen
  • De prijs is tamelijk hoog

Ik zal even uiteenzetten hoe mijn ipad in het dagelijks gebruik bevalt.

Ter inleiding, ik heb een Ipad air(1) gehad. Mijn laptop werd wat traag en ik merkte dat ik vooral films keek op mijn ipad air. Ik heb toen via marktplaats mijn Ipad geruild tegen een Microsoft Surface Pro 2.
De surface Pro 2, mooi apparaat, had ik gekozen vanwege de schermverhouding; welk beter geschikt is voor films t.o.v. de Ipad air. Ik vond windows 8.1 echter niet helemaal lekker uit de verf komen. Daarom heb ik daarna weer besloten over te stappen op alles apple, Macbook iphone en Ipad air2.

Ik heb mijn Ipad air2 via Vraag & Aanbod van Tweakers.net gekocht van: dsonnaville. Aardige gast, hij had deze uit Amerika ge´mporteerd en ik kon deze overnemen voor 400 euro.

Wat meteen opvalt, ten opzichte van een Surface Pro al helemaal, is hoe mooi het apparaat, vooral in esthetisch zin, de bouwkwaliteit de dunheid, echt mooi :) Verder is het nerd-gehalte van een Ipad toch iets minder dan zo'n Surface Pro.

Wat kwa gebruikservaring direct opvalt is dat het intu´tief werkt. Het is ook niet echt een vergelijking een vol besturingssysteem tegen een mobiel besturingssysteem, maar toch. Dit is echt een aspect dat in de dagelijkse praktijk en gebruikservaring echt een grote rol speelt. Alles loopt ook echt vloeiend op dit apparaat, d.w.z. Facebook, LinkedIn en 9gag, want veel meer dan doe ik er eigenlijk ook niet mee :) Ik merk dan ook geen verschil met mijn vorige Ipad. Alhoewel het beeldscherm wel echt super mooi is. En in mijn verbeelding ook mooier dan de Ipad air 1. Voor mij was het prijsverschil 100 euro, ook gezien de restwaarde heb ik daarvoor gekozen voor een Ipad air 2. Ook omdat het nu- en, vermoedelijk, in de toekomst ook erg smooth loopt, en zonder foutmeldingen. In mijn ervaringen met Android (Versie 4.4) waren af- en toe foutmeldingen. De vergelijking is in deze niet helemaal eerlijk omdat ik met Android meer doe, Torrents downloaden, apps downloaden VPN clients (hola) installeren van Netflix enz.

En dit brengt mij meteen op het grootste kritiek punt; er zijn geen gave instellingen/apps/roms of andere gave dingen die echt leuk en uitdagend zijn. Dit is toch wel echt iets dat ik eigenlijk stiekem toch wel echt gaaf vind. Misschien dat ik in de toekomst toch weer eens overstap op Android. Puur vanwege de ' tweakbaarheid' vooral ook omdat Android tegenwoordig verre weg het grootste mobiele platvorm is. Mijn vermoeden is dat de App ontwikkeling IOS in de toekomst dan ook minder stijgt (dan wel daalt)

Mijn excuses voor de 'chaos' in mijn verhaal. Conclusie is dat ik wel erg tevreden ben over mijn Ipad en dat het gewoon een geweldig apparaat is- en blijft.

Heb jij ook een Apple iPad Air 2 Wi-Fi 16GB Zilver?

Laat je hem in het dagelijks gebruik ook vaak vallen? 8)7