Tweakers zegt: 8,5

Specificaties 11,6" (1366x768 TN), 32GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

Asus EeeBook F205TA-FD015B Review

martyblock 14 januari 2015, laatste update op 28 oktober 2015, 768 views

Asus EeeBook F205TA-FD015B

erg veel waar voor je geld, TOP

Pluspunten

• prijs
  • accu
  • gewicht

Minpunten

• matte behuizing laat vingerafdrukken zien
  • Niet uit te breiden met grotere had of geheugen

Ik heb hem nu een paar dagen gebruikt, en ben erg tevreden. wat een leuk machientje voor het geld, echt heel veel value for money.

Ok de standaard ssd is klein, maar een 64gb sd kaartje maakt veel goed. je krijgt windows 8.1, office 365 voor 1 jaar met opslag online, en asus storage, 2 jaar 500gb.

Is licht, snel (snel genoeg voor gewoon werk) en draait eigenlijk erg soepel. Geen geluidsproductie, geen bewegende delen, dus erg stil. Scherm is absoluut voldoende, in tegenstelling tot de tweakers review vind ik dit echt prima.

Alle waar voor zijn geld zou je zeggen maar ik ben nog geen echt negatieve dingen tegegekomen. zij het de schijf zijn, dat er nix meer qua uitbereiding bij kan, en de 2gb geheugen. sja, maar toch is het geheel zoals het werkt prima.

Zoals gezegd, windows draait prima op de ssd en met 2gb geheugen. de processor is adequaat voor wat je ervan verwacht. Ik heb minecraft geinstalleerd, en dan is hij wel wat traag, maar... het gaat wel!

zie hier mijn youtube filmpje (minecraft op deze notebook) https://www.youtube.com/watch?v=3T3tCLNDKyc

webcam, usbpoorten, cardreader, microhdmi en geweldige standby tijd en snel aan en uit.

als ik hem uitzet en opstart is binnen 30 seconden de boel geheel draaiend. Voor onderweg erg mobiel dus, voor een student een prima ding voor in de collegebanken, en voor op de bank ook een leuk ding.

Fijne touchpad, die prima werkt, en het scrollen van de apple macbooks ook overneemt met 2 vingers.

ik ben nog geen dingen tegengekomen die mij tegenvallen aan deze notebook. extreem veel value for money, en windows 8.1 met office 365 en een accuduur van vele uren, voor iets meer als 200 euro.

asus, goed gedaan hoor!!

Heb jij ook een Asus EeeBook F205TA-FD015B?

Reviews door de redactie

Daan, ik heb even een fimpje gemaakt, en het gaat best wel, eigenlijk. verwacht geen wonderen...

met de laagste settings, distance 6. en de rest bijna uit... kijk hier..

Welke settings heb je in minecraft aanstaan? als je de render distance flink omlaag zet en de graphics op fast zet ipv fancy scheelt +/- 20fps
Leuke review! Ik overweeg hem ook te kopen, maar heb nog een vraag. Waar heb je hem gekocht/besteld? Want ik lees in de reviews (ook de officiele van tweakers) steeds dat 1 jaar office 365 is meegeleverd, maar websites van de winkels vermelden dit niet (maar wel bij bijvoorbeeld de HP stream). Dus ik vind het wat verwarrend of je dit er nou wel of niet bij krijgt en of dat per winkel verschilt?
Dixons. Volgens mij zit het er standaard bij!
Heb hem inmiddels ook gekocht (bij Dixons) en in huis.
Maar in de winkels waar ik ben geweest (Mycom en Dixons) stond er niets bij van Office 365 en de winkelmedewerkers konden er ook niets van zeggen. Uiteindelijk heeft de jongen van Dixons de verpakking opengemaakt en kwam hij erachter dat er idd office bij zat. Ook online (bijv. bol.com) staat er niets over. Op Bol.com zag ik zelfs een reactie van de klantenservice op een vraag erover: nee dat zit er niet bij.
Toch beetje vreemd als je het mij vraagt, want het zit er dus wel bij en het is denk ik juist een heel aantrekkelijk punt, daar wil je toch wel even reclame mee maken?!

Ben in elk geval tot nu toe zeer tevreden en zal wellicht binnenkort ook een review hier plaatsen. :)