Specificaties 40" Full HD LCD TV met 2 tuners - Bekijk alle specificaties

Sony Bravia KDL-40W605B Zwart Review

Ericdepeer 14 januari 2015, laatste update op 14 januari 2015, 3.000 views

Sony Bravia KDL-40W605B Zwart

Ik kan deze geweldige HDTV aanraden aan iedereen die een budgetbewuste keuze wil maken. De Tv staat nu een klein half jaar in de woonkamer en ben er nog steeds zeer tevreden mee! Echt een aanrader!

Pluspunten

• Mooi design
  • Mooie kleur weergaven
  • Genoeg instel mogelijkheden
  • De prijs

Minpunten

• Menustructuur in het begin verwarrend

Inbrandgevoeligheid Score: 4
Aangezien mijn huidige HDTV de geest begon te geven, ben ik op zoek gegaan naar een vervangende HDTV. Ultra HD komt ook steeds dichterbij dus heb ik bewust gekozen om er niet al te veel geld aan uit te geven. Zo bespaar ik geld wat ik weer kan gebruiken als de Ultra HD tv's betaalbaarder worden en deze techniek misschien nog verder is ontwikkeld.

Na lang zoeken ben ik bij dit model uitgekomen. Deze werd zeer geprezen in verschillende review sites wat uiteindelijk de doorslag gaf om deze aan te schaffen. Ik heb de HDTV nu al een paar maanden en moet zeggen dat ik erg tevreden ben.

De installatie
Het installeren van de televisie ging zonder enig probleem. Het monteren van het voetstuk is simpel. Er zit voor de minder handige Harry's onder ons een keurige handleiding bij hoe je dit moet doen. Persoonlijk vind ik dit een erg mooi design voor een HDTV. De aluminium voetstuk is weer eens wat anders dan de standaard zwarte poot en geeft de TV een strak design.

Ook ging het instellen van het netwerk en de decoder van Tele2 erg gemakkelijk en kon ik al snel gebruik maken van de TV.

Wat mij opvalt aan deze HDTV is dat de kleuren zo natuurlijk zijn. Ik hou hier van!! Uiteraard zijn er
tijdens mijn zoektocht ook Samsung schermen voorbij gekomen maar vind persoonlijk dat de kleuren van Samsung schermen te scherp/verzadigd zijn en op mij niet natuurlijk over komen. Dit is natuurlijk een kwestie van smaken verschillen.

Het menu
De menu structuur kan soms wat verwarrend zijn. Als ik gewoon tv kijk zit deze structuur anders in elkaar dan als ik op mijn PS4 zit. Het is voor mij niet zo erg storend aangezien ik er nu aan gewend ben, maar in het begin was het wel even wennen. Het is wel een simpel menu.
Je kunt heel eenvoudig je instellingen aanpassen. Zo kun je heel makkelijk een "scene" kiezen waar van jij vindt dat de tv het beeld het mooiste weergeeft. Daarna kun je dat nog allemaal "fine tune" in "picture settings". Hier kun je je beeld aardig uitgebreid aanpassen naar nou wensen.

Backlight - Contrast - Helderheid - Kleuren - Scherpte - noise reductie - witbalans - Gamma

en nog een hoop mooie features als "enhance contrast" en "Enhance black level".

Op internet zijn een aantal websites die laten zien met welke instellingen je het mooiste beeld krijgt. Naar mijn idee klopt dit prima en krijg je met deze instellingen een erg mooie beeldkwaliteit. Zelf heb ik alleen wel een paar kleine aanpassingen gedaan waardoor het beeld, er naar mijn idee, nog mooier uit ziet maar ook dat is een kwestie van smaak.

Geluid ga ik niet behandelen. Ik gebruik aangezien ik een groot film liefhebber ben al jaren surround sets aangezien dat altijd al mooier is geweest dan het geluid wat er uit de TV zelf komt. Het feit dat het geluid in platte Tv's om te huilen is weten we nu allemaal toch wel?!
(ok, nou heb ik het toch behandeld 8)7 )

Beeldkwaliteit
De beeldkwaliteit is ronduit geweldig voor een HDTV uit deze prijs klasse. Mensen die toch een mooie HDTV willen hebben maar misschien iets minder geld te besteden hebben of minder willen uitgeven is dit een goed alternatief. De kleuren zijn erg natuurgetrouw en het beeld is mooi scherp. Zoals hier boven al aangegeven zijn er genoeg opties om het beeld helemaal naar wens in te stellen. Ik kan er gewoon geen min punt over bedenken.

Overige features
De Tv werkt goed samen met andere Sony producten. Zo kun je met je Sony telefoon de Tv besturen en met elke Andriod telefoon YouTube e.d. besturen. Ook start de Tv met een druk op de knop van mijn PS4 automatisch op en schakelt hij naar de juiste input van mijn PS4. De afstandsbediening kan ik ook als controller gebruiken bij bv Netflix.

Wil of kun je niet veel geld uitgeven aan een mooie led HDTV. Twijfel dan niet langer en kies voor deze TV. Het is een geweldige "out of the box" TV die zonder in te stellen al een erg mooi beeld geeft. Mocht je dat niet mooi genoeg vinden. Duik in de instellingen en tweak je TV net zo lang tot de door jou gewenste resultaten zijn behaald.

Heb jij ook een Sony Bravia KDL-40W605B Zwart?

Reviews door de redactie

Misschien even wat foto's van het menu erbij plaatsen ;)

[Reactie gewijzigd door desalniettemin op 14 januari 2015 19:05]

Dat was ik sowieso wel van plan. Niet alleen het menu maar ook de rest van de tv! :)
Heb je hem ook gebruikt voor om mee te gamen? Ik vind het vooral ook belangrijk dat ie niet al teveel input lag heeft :) Die kleuren en het contrast, zijn die bijv. ook nog erg goed als je al de beeldverbeteraars uit zet?
Laat je vooral niet gek maken door het hele inputlag verhaal die mensen over het internet plaatsen. De inputlag van deze TV is 29ms. Er zijn blijkbaar robotmensen die beweren dat zij een verschil merken tussen een aantal miliseconden. Deze mensen zou ik graag een keer willen uitdagen om voor geld een aantal TV's te testen zonder dat ze weten wat de inputlag is en die even op volgorde te plaatsen. :P.

Ik speel veel games. Sport games als Fifa en NBA 2K15 gaat helemaal prima..

De beeld kwaliteit is zonder beeldverbeteraars prima. Ikzelf vind de Blackcorrector erg fijn om de zwartwaarde nog iets zwarter te maken. De contrast enhancer vind ik eerlijk gezegt niet zo succes vol en staat bij mij eerlijk gezegd uit aangezien ik het beeld zonder veel mooier en neutraler vind dan met.
Dank voor je antwoord!

Nee ik probeer me er niet al te druk om te maken, maar ik heb zelf nu een (wel wat oudere) LCD tv die met Pixel Plus HD en dynamisch contrast aan een flinke vertraging geeft, is voor games als GT, FIFA etc gewoon onspeelbaar.

En bovendien ben ik zelf wel iemand die in Fps games <40 al niet vloeiend genoeg vind :+

Maar 29 ms is prima denk ik.