Specificaties 2,2" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Sony Ericsson K850i Blauw Review

Mobomonster 24 maart 2009, laatste update op 24 maart 2009, 465 views

Sony Ericsson K850i Blauw

Pluspunten

• Bereikbaarheid geheugenkaart en simkaart
  • Touch toetsen
  • Camera (zonder flitser aan)
  • Bereik
  • Menuopties
  • Simpel SE menu

Minpunten

• Goedkoop uitzinde plastic behuizing
  • Snel krassen en vingervlekken
  • Flitsfunctie van de camera
  • Uitgaan en weer opnieuw opstarten (software)

Ik heb de k850i nu ongeveer een jaar, nadat ik aan een iets modernere versie toe was dan mijn toenmalige k800. Mijn verwachtingen was een stabiele camera telefoon, met veel functies en een lange levensduur. (Misschien daarna over gaan op sim-only?)

Al met al vind ik deze telefoon gewoon 'ok', helaas dat ik er niet veel langer me kan doen en dus een nieuwe telefoon ga aanschaffen.

Eerste indruk
Een nieuwe telefoon adopteren is altijd een groot feest. Mooi doosje zit eromheen, alle benodigdheden, zoals lader, polsbandje, usb kabel. Wat er helaas niet bij zit is een geheugenkaartje en bijbehorende USB stick waar de geheugenkaart in kan. Bij andere modellen, volgens mij de W series, krijg je deze wel. Al met al is de eerste indruk goed.

Gebruiksgemak
Bij het de eerste keer aanzetten van de telefoon kun je stuiten op een probleem, en dit is het feit dat je niet wist dat de k850 3 touch-toetsen heeft. Deze touch toetsen zitten boven de reguliere toetsen, onder het beeldscherm en bedienen de standaard menu knoppen (selecteren, terug, contactlijst). Als je dus zoals ik toen (....) niet wist dat deze knoppen bestonden, KAN het zijn dat je even aan het zoeken bent.
Verder een simpel, stijlvol menu van Sony Ericsson, met makkelijke bediening - een kind kan de was doen. Een klein minpunt is, (persoonlijk) dat als je de telefoon op toetsenbord vergrendeling zet hij niet de tijd laat zien. Bij de eerdere versies is dit wel zo. Nu moet je de volume toets aanraken op de zijkant van de telefoon om te tijd in beeld te laten komen.

Bouwkwaliteit, afwerking ed.
Het eerste wat opvalt, is de zeer glimmende zwarte cover. Dit zorgt ervoor dat zowel het zwarte plastic als het beeldscherm supersnel vingervlekken laat zien. Dit is bij veel telefoon natuurlijk haast niet te voorkomen, maar mijn bvoorkeur gaat uit naar de matte afwerking van de k800.
Sony Ericsson staat altijd bekend om de krasbestendigheid van het scherm. Helaas is dit, voor het eerst, bij deze telefoon niet gelukt om te behouden. Achterop, en op het beeldscherm zitten bij mij toch wel enkele dioepe krassen, ookal bewaar ik hem altijd in een hoesje, nog nooit laten vallen, etc. Puntje jammer.
Wat wel erg pluspunt is, is de makkelijke toegang tot Simkaart en Geheugenkaart. Deze zijn onderaan de telefoon door middel van een klepje te bereiken, zonder dat je de batterij hoeft te verwijderen.
++!

Al met al doet de telefoon wat plastic aan, ook is er bij mij inmiddels een stukje behuizing afgevallen. De blauwe ring om de telefoon doet suggereren dat deze licht kan geven, niets is minder waar - dit zit er gewoon voor de sier.

Stabiliteit en betrouwbaarheid
Aan de ene kant durf ik deze telefoon betrouwbaar te noemen, omdat ik er weinig probelemen mee heb gehad. Wat wel ongeveer maandelijks gebeurt, is dat de telefoon ineens uit gaat en opnieuw opstart. Vaak is dit te verhelpen met een update, soms gebeurt dit ineens spontaan. Dit is een probleem wat bij alle telefoon wel op speelt volgens mij, daarom noem ik deze toch wel betrouwbaar.

Camera functie
Mooie, goede camera, helaas ging na enkele maanden de flitser hard achteruit en kan ik nu alleen nog maar overbelichtte foto's produceren. Zet je de flits uit, zijn de foito's kwalitatief ok, alleen erg vaak onscherp. Dit kan beter!

Conclusie:
Mooie telefoon, met goede functies - alleen niet een telefoon om langer dan een jaar te gebruiken.

Heb jij ook een Sony Ericsson K850i Blauw?

Misschien kan je in je reviews nog wat foto's die je geschoten hebt laten zien? En heb je ervaring met het internet op de mobiel? Verder keurige review.

Ik heb dezelfde telefoon, en ik herken een aantal problemen. Bij mij herstart ie af en toe ook opeens. Ik heb trouwens ook een beetje last van stof in het klepje van de batterij/simkaart/geheugenkaart. Af en toe werkt de flitser nog zeer goed, en soms inderdaad ook het probleem van overbelichting.
Een leuke gimmick, die nog redelijk goed werkt ook, vind ik TrackID. Als je net het leuke nummer hoort waar je de titel niet van kent. Dit zijn in een notendop mijn ervaringen.
Mijn eerste review, tips en trucs zijn welkom!
k heb hem ook, abbo loopt nog maar gebruik hem niet meer,
2 maal touchpad kapot gegaan en 1x microfoon..

k heb hem vanaf release,, en heb hem denk ik 1 maand kunnen gebruiken,, zit continu in reparatie..

Ook valt hij vaak uit