Specificaties 14" (1366x768), 1TB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire E1 451G-84508G1TMnkk Review

nickwillem 13 januari 2015, laatste update op 13 januari 2015, 296 views

Acer Aspire E1 451G-84508G1TMnkk

Qua specificaties en prijs zeer aantrekkelijk, eenmaal in huis een van de slechtste aankopen die ik ooit heb gedaan!

Pluspunten

• Specificaties

Minpunten

• Bouwkwaliteit
  • Voelt zeer fragiel aan
  • Wordt verschrikkelijk heet

Aankoop

Zes maanden geleden is mijn oude laptop op de grond stuk gevallen. Een acer Aspire 5553G. Zeer ongunstig moment. Financieel gezien niet het beste moment voor mij persoonlijk om een laptop te kopen, maar een laptop was voor mij op dat moment wel een noodzakelijk goed. Helaas dus niet heel veel tijd gehad om te vergelijken en blind afgegaan op de prijs en kwaliteit. Uiteindelijk deze laptop besteld via Mediamarkt.

Prestaties]

Geeft bij het gewone huis tuin en keuken gebruik geen problemen. De ellende begint als je echt wat van je laptop vraagt. Waar heb ik de laptop voor gebruikt? Af een toe een programma uit de adobe serie en er wordt een klein spelletje op gespeeld (Football manager en LOL). Een laptop met een A8 processor en 8 gb werkgeheugen zou in mijn optiek hier geen problemen mee moeten hebben. In eerste instantie is dat ook niet het geval, alles loopt zeer snel en zonder echte problemen. Totdat je eens de onderkant van de laptop begint te voelen. Pas wel op dat je je vingers niet verbrand. De laptop blaast namelijk zeer hete lucht. Ook oplader van de laptop wordt zeer warm en heeft al bijna een gat in mijn bank gebrand.

Goed, de hitte die de laptop afgeeft is nog tot hier aan toe, totdat ook het systeem het begeeft met als gevolg een reboot op een vaak ongunstig moment. (Bezig met mijn scriptie meerdere malen door een reboot stukken kwijtgeraakt). Met als gevolg dat de laptop in een soort opstart loop komt. Op eigenn kracht komt hij hier niet uit, het is een kwestie van de batterij verwijderen en de laptop een half uur wegleggen.

Bouwkwaliteit

De laptop is plastic en alles voelt zeer maar dan ook zeer fragiel aan. De behuizing krast erg snel en de krassen zijn niet weg te poetsen. Ook het toetsenbord is helaas bij mij naar 5 maanden gebruik al bijna aan vervanging toe. Bepaalde toetsen beginnen slecht te reageren. Al met al is de bouwkwaliteit dus waardeloos, en is het echt een zeer fragiele plastic laptop.

Beeldscherm

Het beeldscherm is ook zeker niet top. Flets en de kleuren zijn niet echt indrukwekkend. Nu kan ik hier wel mee leven bij een laptop van 500 euro.

Features

Goed, alle basisaansluitingen zitten erop. Verder niet al te veel poespas. Wederom begrijpelijk voor laptop uit deze prijsklasse.

Al met al is deze laptop vergelijkbaar met een verse bak stront. Beide zijn warm en stinken. Ik heb nog nooit zo'n slechte aankoop gedaan en als je wellicht deze laptop wil aanschaffen begin er aub niet aan. Op dit moment is die van mij opgestuurd voor reparatie, maar ik snak eigenlijk naar een refund om wat extra geld bij te leggen voor een fatsoenlijke laptop. Want deze laptop, pure bagger!

Heb jij ook een Acer Aspire E1 451G-84508G1TMnkk?

Zonde! Nou ben ik niet (meer) zo bekend met mobiele AMD oplossingen, maar ik geloof dat ze standaard lang niet zo goed geoptimaliseerd zijn als hun Intel tegenhangers. Je krijgt er behoorlijk wat prestaties voor terug, maar door de bank genomen zijn Intel chips in dezelfde prijsklasse in veel gevallen beter.

Ik heb vorige week nog een Lenovo G510 gekocht voor een kennis, erg fijne machine met uitstekende prestaties. SSD er in en ook zwaardere applicaties zijn vlot genoeg :)

Ik hoop voor je dat het een maandag ochtend model is geweest, in ieder geval succes ermee!
Dankje, heb hem inmiddels terug van Acer. Er is eigenlijk niks aan gedaan, gereset en stofvrij gemaakt. Laptop blijft heet worden en heb inmiddels wederom een paar blauwe schermen gehad. Maar er is niks aan gedaan door Acer en blijkbaar horen de temperaturen bij de kwaliteitsvoorwaarden van de laptop. Ik ben er in ieder geval klaar mee en ga hem gewoon stug nog een keer op sturen en hopen op een moment dat ik een refund krijg.

Ik heb meer het gevoel dat het aan de bouwkwaliteit van de laptop ligt dan aan de gebruikte hardware van AMD. Draai in mijn PC al een tijd een FX-8150 zonder problemen.