Specificaties 34" @ 3440x1440 (IPS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

AOC U3477PQU Zwart Review

Initial G 13 januari 2015, laatste update op 13 januari 2015, 947 views

AOC U3477PQU Zwart

Vrij groot beeldscherm met mijns inziens fraai zakelijk design. Veel werkruimte en goede beeldkwaliteit. Nog wel prijzig.

Pluspunten

• Resolutie desktop
  • Beeldkwaliteit
  • Design
  • Flicker free

Minpunten

• Prijs (op dit moment 749 euro)

Hierbij mijn eerste ervaringen met dit beeldscherm, deze heb ik nu 4 dagen in huis.

Design / bouwkwaliteit
Het is een vrij groot beeldscherm met mijns inziens fraai zakelijk design. Goed stevige voet, die uitgebreid verstelbaar is.

Beeldkwaliteit
Out of the box goede calibratie (op het oog / lagom monitor test online). De mijne heeft geen pixeldefecten.
Na de bekende verhalen van backlight bleed van de LG UM95 met hetzelfde IPS paneel heb ik hier eens goed naar gekeken. Er is een wat storend gebiedje met gele gloed in de hoek rechtsonder, verder geen noemenswaardige afwijkingen.
Vanuit de werkpositie (~ 70cm afstand) zie je het niet, van opzij/afstand wel duidelijk (in een donkere kamer en met donker beeld). Ik heb het al deels weggekregen door de bezel iets te torderen/masseren, ik kan er in ieder geval goed mee leven. Ik heb twee fotos toegevoegd, hierop zie je nog wat meer afwijkingen die je in real life niet zullen opvallen (bij 100% en 25% brightness).

Ik heb een vrij donkere ruimte en heb de brightness op 15%, ook bij daglicht, dit is licht genoeg en beter voor de ogen. De backlight wordt overigens gedimd met voltage aanpassing ipv PWM, hierdoor geen flikkerend beeld.

Overklokken
Op mijn 660ti met displayport: Bij 3440x1440 is de max slechts 61Hz. Bij een custom resolution van 2560x1080 (voor het gamen met de 660Ti) is dit 75Hz.

Gamen
Gamen gaat prima, het is een indrukwekkend beeld en ik merk geen inputlag. Mijn overgeclockte 660ti heeft wel wat moeite met de hogere resolutie, bij Far Cry 4 met high settings resulterend in 20-25 fps, maar bij 2560x1080 is het goed speelbaar ~ 40fps (icm i7 4790K).

Geluid
Geluid uit de speakertjes is niet HiFi, maar er zitten tenminste speakers in!

Extra/leveringsomvang
De USB hub heb ik nog niet geprobeerd. Alle displaykabels en voedingskabel wordt meegeleverd.

Had hem voor 749 incl verzending. dat is toch vrij veel geld en lastig te rationaliseren. Maar het is mij toch wel gelukt, met name de verwachte gebruiksduur relativeert veel.

"Professionele" reviews:

Heb jij ook een AOC U3477PQU Zwart?

Ik kan je zeggen dat 749,- voor een IPS scherm en een 3440 x 1440 resolutie echt niet duur is.
Misschien een hoop geld, maar zeker niet duur.