HP Envy 15-k046nd Review

rthartog 11 januari 2015, 1.035 views

HP Envy 15-k046nd

Mijn 1e laptop review

Pluspunten

• Prijs / kwaliteit
  • Fijn toetsenbord
  • Goede prestaties
  • Mooi HD scherm met mooie kleuren

Minpunten

• Helderheid scherm voor buitenwerk
  • afwerking (hoewel geen grote min i.v.m. prijs)
  • Gewicht

Bij deze een review van de HP envy 15 K046ND. Over deze laptop is weinig te vinden, dus vandaar dat ik het maar probeer.

De prijs:
Bij de HP store online gekocht voor 879 euro, dit was met koritngscode die helaas niet meer werkt, dus delen heeft geen zin. Zoek even via Google en er duikt er vast weer 1 op.

Bouwkwaliteit
De laptop is van kunststof, maar het gedeelte waar het toetsenbord in zit is van aluminium.
Je kan zien dat het geen laptop is van boven de 1000 euro, zo is niet alles even strak afgewerkt, aan de rechterkant van het touchpad zit bij mij een klein kiertje en aan de linkerkant niet. Dit oogt wat slordig, maar voor een laptop met deze prijs met deze specificaties vind ik niet dat je hard mag klagen.
De rest van de laptop is dus van kunststof, maar hij voelt goed en stevig aan.
Het toetsenbord heeft weinig flex.

Toestenbord
Nu we het toch over het toetsenbord hebben, het is een fijn bord. toetsen voelen stevig aan en typen lekker. Hij heeft een volledig numpad aan de rechterkant en dat vind ik een enorme plus.
het nadeel daarvan is dan wel dat sommige dingen zaken wat kleiner zijn, zo is de enter ietwat aan de kleine kant en de pijltoetsen zijn voor voor en achter even groot als 1 toets. (dus 2 toetsten in 1).
Tot zover heb ik daar geen problemen mee gehad, het is gewoon even wennen.
Verder is het toetsenbord verlicht, maar kent maar 1 stand. Deze stand is trouwens wel een goede.

het scherm
39,6-cm (15,6-inch) diagonaal FHD LED-backlit touchscreen (1920 x 1080)
Het scherm is erg goed, kleuren komen natuurlijk over. Deze laptop heeft een Full HD scherm en dat is erg fijn om mee te werken.
Nadeel is dat sommige programma's niet met HD werken, hierdoor is de tekst wat vaag, maar dit is alleen het geval bij achteraf ge´nstalleerde programma's zoals Steam.

Dit scherm is een Touchscreen, het werkt gewoon zoals het hoort. erg goed.
De Helderheid is goed, maar is zoals altijd bij een touchscreen wel minder dan bij een niet touchscreen.
Hier heb ik nog geen last van gehad, maar als je veel buiten werkt zou ik me voor kunnen stellen dat je liever een wat helderder scherm hebt.

De accu
4-cels (41-Watt/u) lithium-ion
Nog geen ervaring mee, dus deze zal ik nog moeten testen.
Wel is hij gewoon te vervangen door 2 klikjes, dus geen schroeven zoals je ze vaak tegenkomt tegenwoordig.

Draadloos / connectiviteit
Intel 802.11ac (1x1) en Bluetooth« 4.0 combo
1 HDMI
1 hoofdtelefoon/microfoon combo
3 USB 3.0 (1 HP USB-boost)
1 RJ-45

Het Wifi bereik is erg goed, heb nog geen last gehad van weg vallende verbindingen o.i.d.
De laptop beschikt ook over bluetooth, maar dat heb ik nog niet gebruikt.

Geluid
Zeker een beter geluid dan wat ik van een laptop gewend was. De laptop beschikt over Beats audio en dat hoor je!
Na even wat aanpassingen in de instellingen en de muziek klinkt echt heel goed.
Dat was wel even een Wow momentje.

Prestaties en videokaart
Intel« Core™ i7-4510U met Intel HD Graphics 4400 (2 GHz, 4 MB cache, 2 cores)
12 GB 1600-MHz DDR3L SDRAM (1 x 4 GB, 1 x 8 GB)
NVIDIA GeForce GTX 850M (4 GB DDR3 gereserveerd)
Daar ook een Wow, natuurlijk is het geen gaming laptop en heeft hij geen SSD schijf, maar hij is echt snel genoeg. De opstarttijd is dankzij de hybride-schijf kort en bestandsoverdracht via USB 3.0 gaat als een speer.
De videokaart is van Nvidia, het betreft de GeForce GTX 850M (4 GB DDR3 gereserveerd).
Hiermee speel je gewoon de meeste games in hoge tot middelmatige instelling. Arma 3 werkt prima op HD en het meeste op High.

Gewicht en afmeting
Minimumafmetingen (b x d x h)
38,45 x 26,02 x 2,81 cm

Dit is zeker geen ultrabook, zoek je die? Kijk dan even verder.
Met een gewicht van 2,7 kilo is het geen lichtgewicht, maar om hem nu zwaar te noemen gaat ook wat ver.

Warmte en geluid productie
De laptop is erg stil en met HP coolsense blijft alles mooi koel.

Wil je verder wat weten omdat ik vast wat vergeten ben in mijn eerste laptop review, stel gerust een vraag en ik kom er op terug.

Heb jij ook een HP Envy 15-k046nd?

Kan iemand mij vertellen hoe ik de Bluetooth op deze laptop aan krijg? Heb al bij de instellingen enzo gekeken maar ik zie nergens ook maar iets over Bluetooth staan.
Jazeker, naar rechtsboven met de muis totdat het balkje tevoorschijn komt. (waar je ook de computer uitzet zeg maar)
- Druk op instellingen
- helemaal onderin op PC instellingen wijzigen klikken
- aan de linkerkant staat PC en apparaten
- dan staat er Bluetooth tussen.

Hoop dat ik zo een beetje duidelijk ben....
Bedankt voor de review! Ik ben zelf aan het overwegen om deze te kopen.

Ik zit nog met 1 dingetje. Op de HP website staat dat het FHD LED-backlit touchscreen voorzien is van antireflectie.
Is dat een MAT scherm? Of vergelijkbaar? Hoe zijn jouw ervaringen met glinsteringen etc?

Alvast bedankt. ;)

Just_m3
Hallo, Nee het scherm is niet mat maar van helder glas.
Dat anti reflectie is een laag die ervoor zorgt dat de schitteringen minder zijn en dit werkt best wel goed.
Heel goed kan ik het niet uitleggen, maar mijn vorige laptop had dit niet en daar heb ik veel meer last van reflectie.
Heb dus nagenoeg geen last van glinsteringen, maar ik gebruik de laptop ook voornamelijk binnen, heb hem nog niet kunnen testen buiten overdag.
Kun jij voor mij kijken welke NIC(netwerkkaart) in deze laptop zit?
Ik ben namelijk op zoek naar de netwerkkaart maar ik kan het maar niet vinden.

Alvast bedankt,

Stavanos