Specificaties Losse body, 24,3MP sensor, WiFi - Bekijk alle specificaties

Nikon D750 Body Zwart Review

deenigereneNewbie 9 januari 2015, 1.385 views

Nikon D750 Body Zwart

Een top-camera voor mensen die willen overstappen naar Full-frame.Ligt prettig in de hand.Wegschrijven (buffer) gaat snel. In combinatie met een goed objectief (in mijn geval de Nikon 24-70 F2.8) maak je scherpe opnames. De Iso-gevoeligheid is te prijzen! Je hoeft amper op je ISO te letten.Goed voor filmen en fotograferen.

Pluspunten

• Goede beeldkwaliteit
  • Fijne behuizing
  • Goede Autofocus
  • Wifi
  • Weatherproof
  • Snel wegschrijven van bestanden (bij goed geheugenkaartje)
  • 2 SD-slots

Minpunten

• Kantelbaarscher niet alle kanten op. (Eerder een draaibaar scherm)
  • Sluitertijd tot 1/4000e

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 5
Snelheid en automatiek Score: 5
De Nikon D750 gekocht voor overstap naar Full-frame. Mijn 'oude' D7000 houdt ik als backup en met zoomlenzen goed te gebruiken door zijn crop-factor!

Het eerste wat opvalt is dat de camera prettig in de hand ligt. (De D810 ligt overigens nog prettiger in de hand) De body voelt stevig aan en is weatherproof.
De knoppen zitten op de plek waar je ze verwacht. Na grondig onderzoek zit het menu logisch in elkaar.

Het kantelbaarscherm is ideaal in sommige situaties. (Toch een klein min-puntje van dit scherm is dat het niet heel erg flexibel en alle kanten draaibaar is. Ook ben ik nog op zoek naar een beschermkap voor het display, want een folie beschermt niet echt.

Bij een goed geheugenkaartje is het wegschrijven tijdens veel opnames snel achter elkaar goed. Dit doet de Xpeed 4 processor netjes!

In combinatie met een goed objectief (in mijn geval de Nikon 24-70 F2.8) maak je scherpe opnames. De Iso-gevoeligheid is te prijzen! Je hoeft amper op je ISO te letten ;)

Wel had ik graag gezien dat de sluitertijd tot 1/8000 sec. ging. Mijn D7000 heeft dat namelijk wel... Vreemde keuze van Nikon. Is dit bij te werken Nikon d.m.v. Firmware-update?

Wat mij ook opviel is dat de HDR-functie in het menu niet aan te 'klikken' was. Wellicht bij bepaalde instellingen is dit zo. Maar ik kon nog niet zo snel vinden hoe het precies zat. Binnenkort ga ik dat maar eens uitvogelen.

Wifi: En keer geprobeerd, maar het verliep niet vlekkeloos.

Conclusie: Een top-camera voor mensen die willen overstappen naar Full-frame. De prijs is nog wel aan de hoge kant(dat is persoonlijk), maar nog niet zo hoog als de D810. Maar ja, de D810 is toch wel je van het en uitgeroepen in het blad Zoom als beste DSLR van het jaar 2014!
Twijfel je of de D750 goed is? Niet doen! Het is een top-camera waar zelfs professionals mee (willen) fotograferen/filmen!

Heb jij ook een Nikon D750 Body Zwart?