Sony Ericsson K770i Bruin Review

eXtink 23 maart 2009, laatste update op 23 maart 2009, 748 views

Sony Ericsson K770i Bruin

Pluspunten

• Design
  • Camera(klepje)
  • Accu-duur
  • Ligt fijn in de hand

Minpunten

• Kleine mankementen (uitval, stabiliteit)

Na een half jaar deze telefoon te hebben dacht ik, laat ik maar eens een review schrijven.
Het is de eerste SonyEricsson die ik heb gehad, deze SonyEricssoon is een opvolger van een Samsung mobieltje. Weet even niet meer de naam ervan.

Waarom de K770i
De K770i was het mobieltje voor mij, omdat hij een mooi design heeft. Sommige zullen het niet helemaal waarderen, iedereen heeft zijn eigen smaak. Maar dit was niet de enige reden dat ik hem heb gekocht.
Onder andere: de camera (3,2MP+autofocus), cameraklepje en dat hij erg fijn in de hand ligt.
Ik heb hem online gekocht bij telecomadvies.nl (voor 90 euro+prepaid).

Verpakking
Het toestel werd geleverd in een doos van t-mobile. In de verpakking zat oa:
- Toestel
- Headset
- Accu
- Lader
- CDRom
- Gebruiksaanwijzingen in Engels en Nederlands
- 256mb Sandisk M2 MemoryStick Micro
Het mobieltje zelf zat mooi in bubbeltjesplastic, deze werd dus goed beschermd.

Gebruiksgemak
Het toestel is zoals alle andere modellen van SonyEricsoon erg gemakkelijk in gebruik dmv het handige menulay-out. Je kunt echt alles snel vinden, een leek kan gemakkelijk met dit telefoontje onderweg.
De K770i is niet bepaald langzaam, zoals sommige Windows-based mobieltjes, je kunt lekker snel door het menu etc. heen gaan. Alleen als je zware thema's gebruikt kan hij gaan stotteren.

Camera
De camera vind ik echt geweldig voor een mobieltje. 3,2MP, autofocus en een led-lampje. Je kunt best behoorlijk scherpe foto's maken. Deze zijn niet zo scherp als de foto's van een spiegelreflex, maar ja, dat zal een mobieltje nooit kunnen evenaren. Het enige nadeel is misschien dat je niet kunt inzoomen als je de camera op 3,2MP heb staan (zoom alleen voor VGA stand). Maar dit kun je natuurlijk gewoon op je mobieltje zelf doen of gewoon op de pc.

Mediaplayer
Zit gewoon een standaard mediaplayer op, niets op aan te merken. Alleen het geluid wat uit de speaker komt is net wat van mindere kwaliteit, maar wie gaat er nou met je mobieltje muziek draaien. Je gebruikt hem gewoon als MP3-speler en met de oortjes heb je dan echt prachtig geluid. De oortjes hebben een goede weergave van de bas en de hoge tonen.

Bouwkwaliteit en afwerking
De bouwkwaliteit is goed, maar hij is niet de allersterkste. Dit komt natuurlijk doordat hij gewoon van plastic is. De W890i bijvoorbeeld is een stuk sterker, omdat hij van aluminium is gemaakt.
Ik heb hem een paar keer per ongeluk laten vallen en hij doet het nog steeds en hij heeft geen barstjes.

Stabiliteit & betrouwbaarheid
Dit is een klein minpunt van de K770i, bij mij valt hij soms uit, helemaal uit het niets. Je bent dan bijvoorbeeld bezig met een sms'je of je bent aan het bellen en dat valt hij uit. Daarna krijg je hem gewoon weer aan. Dit kan aan de firmware liggen of ik heb een accu die niet helemaal zijn stroom zuiver levert. Ik ga hem binnenkort terug brengen en hem laten na kijken. Als hij weer terug is zal ik deze review updaten.

De prijs is zeer goed, ik heb hem voor 90 inclusief prepaid gekocht. Dit is een hele zachte prijs voor zo'n mobieltje met zoveel inhoud.

Al met al is dit zeker een goed mobieltje. Ik zou hem iedereen kunnen aanraden!
De 2 foto's die bij deze review staan heb ik genomen met de camera van het mobieltje

Heb jij ook een Sony Ericsson K770i Bruin?

De foto van de schoenen maakt je review helemaal af :D
Het toestel heeft een 1.9" scherm, ervaar je dit als klein of is het groot genoeg?

[Reactie gewijzigd door FraggedMe op 23 maart 2009 17:01]

Dit ervaar ik als normaal, niet te klein en niet te groot.
Het scherm is groot genoeg om te kunnen sms'en en zo.
Heb er iig geen last van
Dankjewel, vooral de kleuren rood, geel, groen zijn helemaal top!
De camera is voor alles in te zetten :P
Goede review, maar een vraagje.
Ik lees ook andere reviews en mensen lopen altijd te klagen dat de toetsen afbreken en heb jij daar ook last van? Ben namelijk wel van plan om deze telefoon te kopen.
Ik heb er geen last van iig. Maar ik heb wel gehoord dat de toetsen afbraken bij een ander type: S500i. Daar hoor ik echt heel erg veel "bad" reviews over.
Hoe gaat het met je camera? bij mijn K850 ging de camera en vooral de flitser functie keihard achteruit.. foto's met flits zijn nu standaard overbelicht of onzichtbaar. |:(
Na een half jaar heb ik nog steeds dezelfde kwaliteit foto's.
Alleen met LED zijn de foto's soms overbelicht als het voorwerp dat wilt fotograferen te dichtbij staat.
Maar iig nog geen achteruitgang