Asus TA-210 Review

plukke 9 juli 2005, laatste update op 9 juli 2005, 1.780 views

Asus TA-210

Pluspunten

• Mooi design voor een budget case
  • Goede koelmogelijkheden
  • Komt met voeding, 4 USB aansluitingen, mic, koptelefoon en firewire aan de voorkant.
  • Witte optische drives zijn geen probleem

Minpunten

• Sommige deurtjes, met name die voor de floppydrive zijn gammel
  • HDD led
  • de gepolijste voorkant is een stofmagneet

Kwaliteit voeding Score: 3
Ik zocht een redelijk betaalbare zwarte case die er ook nog eens mooi uit zag. Dit is in mijn ogen, een van de meest strakke behuizingen die er te koop is in deze prijsklasse. Alle drivebays zijn afgewerkt met mooie gepolijste zwarte glanzende klepjes (die heeeeel veel stof aantrekken) en de blauwe ring rond de powerknop komt er goed uit. Ledje van de HDD heb ik maar meteen losgetrokken, wie hangt er nou een geel/groene led achter die blauwe ring.......

De case biedt genoeg ruimte en een stevige voeding. Hij houdt mijn niet al te zware systeempje prima op de been. Natuurlijk moet je in deze prijsklasse geen voeding verwachten waarmee je een high end gamesysteem op de been houdt, dan betaal je meer voor de voeding dan ik nu voor de case en voeding neergeteld heb. De voeding is redelijk stil, in tegendeel tot de meegeleverde casefan. Die heb ik er gelijk uitgesloopt en vervangen door 3 nexus real silent casefans van 80 mm.

Aan de voorkant zitten, achter een klapdeurtje, 4 USB aansluitingen, Mic, koptelefoon en 1 firewire aansluiting. In het midden zit, achter een gammel deurtje, de plek voor de floppy drives. Deze is bij mij niet in gebruik dus over de duurzaamheid kan ik weinig melden. Bovenin zitten 2 bays voor de optische drives. Hier zit op de case een heel cool systeem waarbij je gewoon je witte speler achter een deurtje hangt wat, als je op de knop van de case duwt, wegklapt en je la komt naar buiten. leuk bedacht!

Wat ik een beetje vreemd vondt is dat dan de installatie van mijn optische drive het front van de kast er niet meer op kan. schijnbaar moet je dan eerst even aan de hobby met een dremel / tangetje om een lipje af te breken/vijlen. Dan past het wel :) Verder zijn de zijplaten van een redelijke dikte metaal die je er enkel met een schroevendraaier vanaf krijgt. Er staat vrij groot ASUS in relief in en dat is voor mij, als Asus fan, natuurlijk helemaal de bom.....

Specs qua temperaturen:

CPU: 39 graden
Mobo: 20 graden
GPU: 36 graden
videoram: 40 graden

Dit alles na 5 minuten stresstesten.

• Athlon XP 1800+ (palomino)
  • CPU cooler Arctic Cooling copper silent Rev 2
  • Asus A7N8X Rev 2.00
  • Asus Radeon 9600 XT\TVD
  • Nec ND-3540
  • 3x nexus real silent casefan 80 mm

Heb jij ook een Asus TA-210?

nette review. Mijn ervaring met klepjes (zoals je al aangeeft) is dat deze in de loop van de tijd gaan afbreken en slijten. Qua stevigheid is er niks wat het frontje van de DVD-drive evenaard.