Bekijk alle uitvoeringen
Specificaties 5,2" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG G2 16GB Zwart Review

Darude1234 8 januari 2015, laatste update op 18 juni 2015, 1.648 views

LG G2 16GB Zwart

Dit toestel is een toptoestel voor een prima prijs (op het moment van schrijven zo'n 300 euro) met een prachtig scherm en een krachtige accu.

Pluspunten

• Prachtig scherm, kraakhelder, scherp & Full HD
  • Toestel is heel rap en draait de zwaartste applicaties met gemak
  • Accu gaat bij normaal gebruik met gemak 2 dagen mee
  • Webpagina's laden erg vlot, ook over 3g
  • Webpagina's lezen erg prettig op het grote scherm

Minpunten

• Geen SD-kaart slot
  • Scherm is wat aan de grote kant
  • Knoppen zitten aan de achterkant
  • Geluid van speakers is niet geweldig
  • Geen Engels of Nederlandse handleiding (EU-versie)
  • Accu is niet verwisselbaar
  • Geen stock android

Update 05-02-2015: SD-slot Nexus 5 info & info over Q-Slide apps gecorrigeerd met dank aan thefal!
Update 18-06-2015: Ervaringen met 4G toegevoegd.

Waarom een nieuw toestel?
Op zich deed mijn precies 4 jaar oude Galaxy Ace S-5830 het nog prima, maar de steeds groter wordende updates van o.a. de Google Play store maakte de opslagruimte op het toestel wat krapjes.
Ik had er om die reden al een custom rom op staan die mij in ieder geval de afgelopen jaren wat extra opslagruimte gaf doordat de rom kleiner en sneller was dan het origineel.
Verder had ik er alleen de broodnodige apps opstaan en als ik bijvoorbeeld whatsapp wilde updaten, dan moest ik eerst 2 andere programma's de´nstalleren om het grote installatiebestand via de playstore te kunnen downloaden.
Dat schoot niet echt op. Daarnaast had ik ook al en jaar of 2 ruzie met de accu van de Galaxy Ace waar ik amper de dag mee doorkwam, hoewel die het de laatste tijd weer wat beter deed.

Waarom de LG G2?
Ik wilde een beetje vlot toestel en niet weer zo'n low-mid budget toestel.
Ik zou in eerste instantie niet meer dan zo'n 250 euro voor een toestel uitgeven, maar dan kwam ik toch weer in het wat tragere segment terecht.
Toen ik toch in het wat duurdere segment ging kijken kwam ik bij de LG G2 uit. Aan de hand van de reviews op Tweakers en wat andere sites bleek deze een goede accuduur te hebben, had een mooi scherm en is gewoon een vlot toestel.
Ik heb ook nog even naar LG Nexus 5 gekeken (ik heb overigens geen voorkeur voor LG hoor), voornamelijk omdat deze een wat kleiner scherm had, iets wat wel mijn voorkeur had. Bovendien was ik in de (onterechte veronderstelling) dat de LG Nexus een SD-slot had maar dit bleek (met dank aan thefal) niet zo te zijn. Maar omdat daar de reviews over de accu niet heel positief waren en dat toestel bovendien nog eens 30 euro duurder was, gaf mij de doorslag voor de LG G2.
Het missende SD-slot was wel een groot minpunt, maar 16GB (waar 10,5GB voor gebruiker overblijft) moet toch wel genoeg zijn voor de komende jaren. Tenslotte had ik in mijn oude toestel maar ong. 120MB interne ruimte en een SD-kaart van 8GB die welliswaar voor 6,5GB vol zit, maar waar nog 1,5GB aan (bagger)foto's en custom roms vanaf zou kunnen.

Verpakking:
Ik had in eerste instantie een unboxing video gemaakt, met mijn oude telefoon maar die is van zo'n beroerde kwaliteit (veel haperingen) dat ik die jullie maar bespaar.
Op zich mankeert er niet zoveel aan de verpakking, want hij is heel aangekomen, maar een minpuntje is wel dat ze het toestel bovenop in de verpakking hebben gelegd, wat zou kunnen resulteren in het 'first iphone 6 tafereel' (voor degene die het niet kennen: https://www.youtube.com/watch?v=7lhXOgJ8ahA)
Er zit een MicroUSB snoertje bij, een USB oplaad stekker van 5v/1,8amp en 'LG Quadbeat 2 LE530' oordopjes.
Nog een minpuntje is dat er alleen een zweeds/deens/noorse handleiding bij zit. Dit schijnt te komen doordat er door de webshop een EU-versie geleverd is, maar dan vind ik het nog steeds raar dat er niet op zijn minst een engelse handleiding bij zit.

Behuizing:
De behuizing ben ik wat minder over te spreken.
Het is een platic behuizing, dat maakt het toestel goedkoper, dus dat is wat mij betreft geen verkeerde keuze.
Maar de behuizing is standaard niet open te maken, waardoor de accu niet vervangbaar is.
Verder is het micro-sim slot niet heel handig, je moet met een (bijgeleverd) pinnetje een houdertje uit het toestel drukken en dan de sim kaart ondersteboven met de contactjes naar beneden in het toestel plaatsen.
Het knippen van de simkaart naar een micro-sim kaart is mij niet gelukt, vermoedelijk lag dit aan de simkaart, want die zag er ook anders uit dan andere simkaarten. Maar na een nieuwe besteld te hebben via mijn provider deed alles het prima.

De aan/uit knop en de volume knoppen hebben ze aan de achterkant van het toestel geplaatst. Dit is een hele ongelukkige plek, omdat je voor de houvast je toestel nu op het scherm moet vasthouden waardoor je op het scherm weer e.e.a. aanklikt.
Ik had liever gezien dat de knoppen gewoon aan de zijkant zaten. Wat ik verder een beetje mis zijn de fysieke menu en back knoppen die ik op mijn oude toestel wel had.
Ik weet dat het door Google gepromoot wordt om de buttons op het scherm zelf te gebruiken en die zitten er ook wel, maar in full screen applicaties moet je die balk vanuit de zij- of onderkant tevoorschijn halen en dat voelt gewoon net even wat minder intu´tief aan.

Het toestel is verder wel stevig, ik heb hem helaas de 2e dag al een keer uit m'n borstzakje laten vallen en zie er gelukkig geen beschadigingen aan. Wel heb ik gelijk maar een S-line TPU hoesje besteld.
Deze past prima om het toestel en geeft het toestel wat extra bescherming. Ook over dat hoesje ben ik wel tevreden, om mijn vorige toestel had ik een siliconen hoesje zitten, maar de randen daarvan waren vrij dik en gaven mee, waardoor die eigenlijk een beetje in de weg zaten.
Doordat dit hoesje strak om het toestel zit heb je veel minder last van het kleine opstaande randje om het toestel.

Scherm:
Het scherm is echt prachtig. Kraakhelder, heeft een goed contrast en de kleuren komen goed naar voren.
Ook de kijkhoeken zijn prima. Ik kan aan alle kanten van het scherm tot normale kijkhoeken het scherm prima lezen.
Omdat we deze tijd van het jaar niet veel zon hebben, heb ik nog niet kunnen testen of het scherm ook in fel zonlicht nog goed afleesbaar is, maar als ik er aan denk zal ik deze review tegen die tijd updaten.

Wel is het scherm wat aan de grote kant, iets wat ik van tevoren natuurlijk wel wist, maar het is niet vervelend groot. Hoewel ik liever een scherm van 4 ß 4,5" had gehad, maar dan had ik weer andere consessies moeten doen.
Ik zou het toetel niet aanraden voor mensen met kleine handen. Het lukt mij op zich nog om het toestel met 1 hand te bedienen, maar prettiger is het om hem in je ene hand te leggen en met de ander te bedienen.

Geluid:
Het geluid uit de speakers is niet fantastisch, het klinkt vrij schel.
Via de bijgeleverde oordopjes krijg je wel beter geluid. Dat is vergelijkbaar met de gemiddelde mobiel. Ze blijven ook goed in je oor zitten doordat er een beetje een kromming in is aangebracht.
De oordopjes bevatten ook 3 knoppen op het snoer voor het harder/zachter zetten en starten/stoppen van muziek.
Als je de start/stop knop op de oordopjes 1x in drukt dan start de muziek.
Als je de start/stop knop op de oordopjes 2 seconden ingedrukt houdt dan krijg je de voice dailer en kun je iemand uit je adresboek opnoemen om hem handsfree te bellen.
Als het scherm uit staat en je drukt 2 seconden op de - knop dan start de camera app.
Als het scherm uit staat en je drukt 2 seconden op de + knop dan start de QuickMemo app.
Wat de toegevoegde waarde van die laaste 2 is zie ik niet, liever had ik gezien dat je die knoppen kon herprogrammeren zodat je zelf kunt instellen dat als je hem 2 seconden indrukt hij een voorgeprogrammeerd nummer gaat bellen of bijvoorbeeld de fm radio start.

Voor de ringtones kun je beter een eigen muziekje op de telefoon zetten want hoewel er 2 'Simple bells' op zitten, zit er verder niet echt een normale ringtone bij.

De belkwaliteit is niet anders dan ik op mijn oude toestel al gewend ben. Of dit goed of slecht is, is moeilijk uit te drukken.
Op zich prima te verstaan, maar de geluidskwaliteit zal waarschijnlijk pas echt beter worden op het moment dat we voice-over-lte gaan gebruiken.

Verbindingen:
Wifi:
Het toestel ondersteund de nieuwe wifi 802.11ac standaard, maar dat kan ik niet testen omdat ik alleen een n-router heb.
De snelheid van de wifi valt me een beetje tegen, daar haal ik thuis zo'n 12mbit down & 2,2 mbit up mee. Ik heb het ook nog even op een andere locatie geprobeerd met een standaard Telfort wifi modem, maar daar kom ik ongeveer tot dezelfde snelheden. Waarbij het op beide locaties om een 30mbit internet verbinding gaat.

Bluetooth:
Bluetooth heb ik getest tussen de LG G2 en Samsung Galaxy Tab 3 10.1 omdat ik om mijn laptop geen bluetooth heb.
Op de Galaxy Tab 3 zit bluetooth 4.0 en een bestand van 8 MB oversturen tussen de G2 en Tab3 duurt ong. 40 sec.

3g/4g: (Updated 18-06-2015)
Er zit 3g en 4g op het toestel. Mijn intiŰle commentaar ging over 3g, maar zelf heb ik inmiddels ook 4g van Tele2.
Nou had ik voorheen een redelijk traag toestel, maar met dit toestel zie ik pas hoe snel 3g eigenlijk is, dat verbaaste me. Webpagina's laden gewoon vlot.
Ook handig is dat dit toestel een optie heeft om automatisch te switchen tussen 3g/4g en wifi als er wifi netwerken in de buurt zijn.
Verder ondersteund het toestel, cell broadcast zodat je de NL-Alert berichten kunt ontvangen.

Ik heb een aantal speedtests gedaan via 3g met Ookla speedtest en gemiddeld kwam deze uit op 6mbit download en 2,5mbit upload
Of dit nou echt snel is kan ik niet beoordelen. Ik weet dat 3g theoretisch 14mbit moet kunnen halen, maar het is in ieder geval een stuk sneller dan ik gewend was op mijn oude toestel.
De test van 4-jan 21:01 & 8-jan 0:36 waren op verschillende locaties binnenshuis met op beide locaties een 30mbit internet verbinding.
De test van 5-jan 17:43/17:45 was in een rijdende trein rond Den Haag Ypenburg

Ookla SpeedTest

Sinds kort heeft Tele2 mij ook overgezet op 4g. Hierbij de testresultaten. De test van 18 juni in onderstaande screenshot is met 4g.
Ik wil niet in 1x door mijn databundel (200MB) heen zijn, dus ik houd het even op 1 testje.
Ookla SpeedTest 4G
Je ziet dus dat het qua download 3 tot 4 keer sneller geworden is en qua upload zelfs 10x sneller.
Hoewel de speedtest duidelijk laten zien dat 4g een stuk sneller is, moet ik zeggen dat ik in de praktijk niet echt het verschil merk tussen hoe 3g was op dit toestel en hoe 4g nu is op dit toestel, sterker nog, ik heb juist het idee dat sinds ik 4g heb de TTFB een stuk langer is dan voorheen.

Daarnaast (en dat is iets waar je misschien ook rekening mee moet houden bij dit toestel) verbruikt deze toch aanzienlijk meer data dan het toestel wat ik had. Waarschijnlijk door website die merken dat je een snellere internetverbinding hebt en daardoor ook een grotere webpagina laden.
Waar ik voorheen altijd een mobile dataverbruik had tussen de 80-110MB zit ik nu sinds ik dit toestel heb iedere maand over mijn bundel van 200MB heen. Dus misschien moet ik toch mijn bundel maar eens upgraden naar 500MB.

Webbrowsing:
Webpagina's laden erg vlot. Ook hierbij zie je weer heel goed dat het scherm helder en scherp is.
De tekst op webpagina's is daarom ook prettig om te lezen. Onder het kopje benchmarks staan 2 benchmark-resultaten van Kraken 1.1 & Sunspider 1.0.2

Accu:
De accu is een verademing. Er zit een lithium-polymer accu in van 3000mAh. En bij normaal gebruik en automatische helderheid kun je daar makkelijk 2 dagen mee door.
Nadeel is wel dat de accu officiŰel als niet verwisselbaar staat, maar dat zal in de praktijk niet echt een probleem zijn. De accu van mijn oude toestel doet het ook al 4 jaar.
Overigens schijnt het niet heel moeilijk te zijn om de achterkant van de LG G2 alsnog open te maken, en de accu te vervangen, maar schijnt geen goed idee te zijn volgens deze site: http://androidworld.nl/ni...vervangen-geen-goed-idee/
Bovendien loop je daarmee het risico dat hiermee je garantie verloopt.

Accu

Software:
LG heeft zijn eigen skin over android heen gelegd. Hoewel ik liever stock-versie van android had gezien, is het geen vervelende skin.
Sterker nog: sommige veranderingen in de interface vind ik ook wel een verbetering.
Neem bijvoorbeeld de settings schermen, die zijn onderverdeeld in tabbladen, waar dat standaard gewoon een lange lijst was als ik niet vergis.
Android Settings 1Android Settings 2Android Settings 3Android Settings 4

Er zitten tooltjes in die mijn inziens overbodig zijn, maar ook tooltjes die best een handige toevoeging zijn.
Een overbodig tooltje die wordt meegeleverd is bijvoorbeeld de calender app van LG, omdat ook de standaard Google calendar al op het toestel staat die netjes naar je Google account synct.
Ook 'Polaris Viewer' zit er standaard op, daar kun je via de play store betere paketten voor vinden die bovendien ook documenten kunnen bewerken, wat dit pakket niet kan.
In het notificatie-scherm hebben ze een applicatie: 'QSlide' verwerkt waarmee je meerdere applicaties tegelijkertijd als een soort widget op je scherm kunt starten. Minpunt aan die applicatie is wel dat je alleen een vaste set applicaties kunt toevoegen zoals phone/email/calendar en nog een paar meer, maar niet je zelf ge´nstalleerde applicaties via de play store. Dat doet me twijfelen aan de toegevoegde waarde van QSlide. Op een toch al klein smartphone scherm wordt het er niet overzichtelijker op als je meerdere applicaties naast elkaar hebt draaien. Dan vind ik de standaard android methode toch prettiger waarbij je met een lange druk op de home knop in 1x al je draaiende (of recente) apps kunt openen.

Notification Screen

Maar er zijn ook een aantal handige tools aanwezig zoals 'On-Screen Phone', waarmee je, je telefoon op je pc kunt bedienen (handig voor developing).
Verder nog een video editor, wat best een aardige toevoeging is.
LG SmartWorld is dan weer overbodig, dat is een eigen appwinkel van LG, maar daar heb je de Google Playstore al voor.
Wel weer erg handig is het tooltje 'Quick Remote'. Daarmee kun je, je eigen afstandsbediening maken. Je kunt meerdere afstandsbedieningen aanmaken en de knoppen erop helemaal naar eigen wens inrichten.
Vervolgens kun je de knoppen programmeren door de infrarood signaaltjes met de originele afstandsbediening naar je toestel te sturen.
Een universele afstandsbediening, die echt universeel is zeg maar.

Quick Remote

Omdat ik mijn nieuwe toestel niet wilde rooten (i.v.m. verlopen van garantie e.d.) zocht ik een andere manier om mijn application data over te zetten.
LG levert wel een tooltje mee waarmee je, je smsjes kunt overzetten, dat werkt op zich goed, maar daarmee nog niet de application data (bijv. notities in fliq notes of level progress in soko++).
Ik weet dat er een optie in android zit die de application data automatisch naar Google upload, maar dat wilde ik ook niet i.v.m. username/passwords in diverse apps.
Het is jammer dat er in android standaard geen mogelijkheid zit om application data naar je sd-kaart te exporteren, die je op je nieuwe toestel weer kan importeren.
Maar gelukkig vond ik een tooltje 'Helium' (https://www.clockworkmod.com/carbon) waarmee je de application data kunt overzetten.
Enige nadeel van 'Helium' is dat je minimaal android 4 moet hebben, iets wat mijn oude toestel niet had.
Daardoor moest ik eerst alles via titanium backup backuppen, vervolgens een android 4 rom op mijn oude toestel flashen, daarna de application data via titanium backup terugzetten.
En vervolgens kon ik de backup via Helium maken. Hoewel de connectie tussen helium en telefoon om een of andere reden niet heel lekker verliep is het uiteindelijk wel gelukt om alle gegevens over te zetten.

Om echt de kracht van dit toestel te ervaren heb ik wat high-end games via de play store ge´nstalleerd zoals 'Asphalt 8' en 'Brothers in Arms 3' en die draaien gewoon soepel.
Ik kan geen lag o.i.d. detecteren tijdens het spelen.
Asphalt 8:
Asphalt 8

Brothers in Arms 3:
Brothers in Arms

Camera:
Het toestel heeft een camera aan de voorkant en de achterkant. Handig voor degene die 'selfies' willen maken.
Je kunt in de software effecten toevoegen, een timer instellen, en ook de iso-waarde en het witbalans zijn in te stellen.
Camera OptionsCamera Options Effecten 1Camera Options Effecten 2

Wat ik erg grappig vind is dat er een optie in zit waarbij de software een foto maakt op het moment dat je 'cheese' roept. Hierdoor heb je de auto-timer dus niet meer nodig.
Je kunt ook handmatig focussen en evt. de GPS-co÷rdinaten vastleggen.
Verder bevat het nog een panorama modus waarbij de software zelf de beelden voor je aan elkaar plakt.

De videomodus kan in Full HD Resolutie op 30 of 60fps filmen. Hij heeft een optie op tijdens het filmen op een bepaald gebied in te zoomen waarbij je vervolgens een picture-in-picture video krijgt.
Om dat picture-in-picture frame kun je vervolgens ook weer een effect toevoegen zoals bijvoorbeeld een postzegel randje of een hartje.
Ook bevat de software een optie 'Audio Zoom'. Op het moment dat je dan inzoomt met de camera versterkt hij het geluid van het gebied waarop je inzoomt.

Een aantal foto's buiten in daglicht. Die foto's zien er vrij aardig uit moet ik zeggen.
Hoe ze er op een afdruk uiteindelijk uitkomen kan ik niet beoordelen, daarvoor heb ik te weinig verstand van fotograferen. Zie en oordeel zelf.
Camera Foto's 1Camera Foto's 2Camera Foto's 3Camera Foto's 4Camera Foto's 5

En een aantal foto's buiten in het donker. Die foto's zijn een stuk minder en erg korrelig, maar de vraag is of je meer mag verwachten van een camera met zo'n klein lensje. Ik zie een telefooncamera in ieder geval nog niet als vervanger van een compactcamera.
Camera Foto's 6Camera Foto's 7Camera Foto's 8Camera Foto's 9Camera Foto's 10

Benchmarks:
Dit zijn benchmarks gemaakt met AnTuTu Benchmark v5.5
Benchmark Antutu 1Benchmark Antutu 2Benchmark Antutu 3Benchmark Antutu 4Benchmark Antutu 5Benchmark Antutu 6Benchmark Antutu 7Benchmark Antutu 8Benchmark Antutu 9Benchmark Antutu 10

Een SD-card benchmark gemaakt met A1 SD Benchmark:

crypto-ccm: 615.8ms +/- 8.7%
crypto-pbkdf2: 580.8ms +/- 6.3%
crypto-sha256-iterative: 263.0ms +/- 10.8%

Data overzetten:
Voor degene die zich afvragen hoe je, je applicatie data kunt overzetten naar dit toestel zonder hem te hoeven rooten, hierbij een korte handleiding:
1) Zorg dat je minimaal android 4.0 op je oude toestel hebt draaien.
2) Installeer de android applicatie: Helium op je oude en nieuwe android device via de play store.
3) Download & installeer de helium desktop applicatie (https://www.clockworkmod.com/carbon)
4) installeer de telefoondrivers van de telefoonfabrikant van beide android devices
5) Start helium op de desktop
6) Ga naar 'Settings' -> 'About device' en druk een aantal keer op 'Build number', dan zie je op een gegeven moment 'Developers options enabled' staan.
7) Ga naar 'Settings' -> 'Developer options' -> En zet de developer options aan d.m.v. de schakelaar
8) Zet in de 'Developer option': 'USB Debugging' aan

Nu zie je in de helium desktop applicatie dat de telefoon verbonden is.

9) Start helium nu op de oude telefoon.
10) Selecteer backup
11) Vink de applicatie die je wilt backuppen aan
12) Sleep het zwarte vlak met 'Backup' omhoog en vink 'App data only' aan
13) Druk nu op 'Backup'
14) De backup wordt nu opgeslagen in /sdcard/carbon/*
15) Zet nu USB-debugging uit via 'Settings' -> 'Developer options' -> 'USB Debugging', zodat je, je telefoon-data kunt benaderen op de pc
16) Kopieer het mapje carbon over naar de nieuwe telefoon
17) Start helium op de nieuwe telefoon
18) Klik op het tabje 'Restore and sync'
19) Klik op Internal storage
20) Selecteer de apps waarvan je de data wilt restoren en druk op 'Restore'

Conclusie/Samenvating:
LG heeft met de G2 een heel rap toestel voor een schappelijke prijs op de markt gebracht.
Als je het sd-slot kunt missen en van een groot scherm houd is dit een prima toestel.
Wat mij betreft het beste prijs-kwaliteit verhouding op dit moment.
Het toestel draait de zwaarste applicaties van dit moment met gemak.
De accu gaat bij normaal gebruik makkelijk 2 dagen mee.
En hoewel het lijstje minpunten die ik hierboven noem langer lijkt dan de pluspunten ben ik gewoon dik tevreden met dit toestel, ik weet alleen niet met welke punten ik het lijstje met pluspunten nog zou moeten aanvullen ;)
Het is jammer dat LG een eigen skin over Android heeft gelegd en daardoor ook de updates van LG moeten komen i.p.v. Google, maar desondanks zijn het geen vervelende wijzigingen en voegt het in sommige gevallen ook wel iets toe.
De volume-knoppen/aan-uit-knop zie ik bij een volgend toestel liever weer aan de zijkant van het toestel.
Het is natuurlijk lastig te voorspellen hoe de smartphone-markt er over een jaar of 4 uitziet.
Maar als LG het bij een volgend toestel voor elkaar krijgt om zo'n vlot toestel met dezelfde (of betere ;)) krachtige accu in een iets kleinere variant van zo'n 4,5 inch weet te proppen voor dezelfde (of lagere ;)) prijs dan ga ik daar bij een volgend toestel absoluut weer voor.

Heb jij ook een LG G2 16GB Zwart?

Paar puntjes:

Je schrijft dat de Nexus 5 een SD kaart slot heeft, maar dat is niet zo.

Je hebt het over Q-Slide, een manier om snel bij jee apps te komen. Het is echter een manier om bij Mini-apps te komen, zodat je kan multitasken. Vind zelf het scherm net te klein voor meerdere vensters maar het is weleens van pas gekomen.

Daarnaast zijn knoppen aan de achterkant van het scherm niet het beste idee ooit, maar word een en andere wel gecompenseerd door Double Tap To Wake en daarnaast heeft LG KnockOn waarbij je een soort pincode kan opgeven door (als het scherm uit is) een patroon te maken met 4 mogelijke vlakken. Ook kan je op de statusbar dubbelklikken om het scherm uit te laten gaan. De power button is zo eigenlijk niet meer nodig zolang je toestel maar aanstaat!
Dank! Ik heb het gecorrigeerd. Ik heb nog eens naar de Q-Slide apps gekeken en je hebt gelijk, misschien iets te snel mijn conclusies getrokken ;)
Die double tap to wake functie heb ik vrij snel uit gezet, omdat mijn scherm vaak spontaan uit ging en sinds ik dat heb uitgezet niet meer.
Ik heb zelf ook de G2, fantastisch apparaat!

Het punt over de krappe opslagruimte ben ik met je eens. Als je niet continu extra ruimte nodig hebt, kan ik je de Meenova Dash Micro aanraden! Dit is een kleine card reader die je met USB OTG kunt gebruiken voor bijvoorbeeld films onderweg. Kost geloof ik $15 en je kunt hem aan je sleutelbos hangen.

Super review trouwens!!
Bedankt. Ik heb ook vanaf het moment dat ik het toestel kocht nog geen moment spijt gehad van deze aankoop. Ik merk nu zelf na 4 maanden gebruik, dat de accuduur gemiddeld 90 tot soms boven de 100 uur meegaat. Het toestel is nog steeds net zo rap en ja, het puntje van kritiek over het missende sd-slot blijft wel staan. Hoewel ik zelf nog geen storage usage warning heb gehad en inmiddels weer 3,42GB vrije ruimte op dit toestel heb, merk ik dat de video's op dit toestel een heleboel ruimte in beslag nemen. Ter illustratie: 30 seconden video in Full HD (60fps) neemt ongeveer 100MB in beslag. Dat zou als je dat doorrekent ongeveer 12GB per uur zijn. Volgens mij is dat wat ongeveer een bluray in beslag zou nemen. En verder, als het toestel rapper wordt ga je toch ook grotere apps installeren. En wat ik over het algemeen merk is dat veel app-bouwers niet echt rekening meer lijken te houden met de opslagruimte op een telefoon. De apps worden alsmaar groter. En alleen Chrome en Play Store Services nemen tegenwoordig al 200MB in beslag). En waar een spelletje een jaar of 2 geleden gemiddeld denk ik op 5MB lag. Is het tegenwoordig eerder 20MB-30MB.
Het is bij mij ook niet zozeer het continue extra ruimte nodig hebben, maar meer de general usage die meer ruimte nodig heeft. Gewoon wat vaker de foto's/video's eraf halen dus en af en toe een applicatie de´nstalleren die je toch niet meer gebruikt.
Waar en wanneer heb je het toestel gekocht? LG had namelijk een cashback actie voor de G2 t/m 31-12-2014 (50 euro terug mits aangeschaft bij een geselcteerde dealer): http://www.lg.com/nl/g2-promo

Mocht je niet op de hoogte zijn, wellicht heb je er nog wat aan!
Bedankt, dat zag ik ook pas bij toeval nadat ik toestel al had aangeschaft. Ik heb hem helaas bij Midimedia.nl gekocht en die valt niet onder de cashback-actie voor zover ik heb kunnen zien.
Ik vind de knoppen aan de achterkant eigenlijk wel fijn. In het begin was het even wennen, maar uiteindelijk ben ik er nu erg aan gewend. Scherm vind ik eigenlijk wel fijn qua grootte. Iedergeval een groot beeld oppervlakte.
Zou de prijs gaan dalen als de G4 in de verkoop wordt gebracht?
Ik denk niet dat de prijs veel lager wordt, evt naar 250 euro. Bovendien is dit (vind ik) de best bang for buck telefoon op dit moment! Misschien al wat veroudert maar de snapdragon 800 is nog altijd sneller dan de meerdere telefoons onder de 300 euro. Ikzelf heb Cloudy G3 ge´nstalleerd. Je hebt dan de volledige software van de LG G3. Dezelfde software wordt deze maand ook verwacht icm Android Lollipop voor de LG G2. Even afwachten dus...

OT:

Erg nette review!

[Reactie gewijzigd door Ttje op 17 maart 2015 13:50]

Bedankt, ik ga er misschien een kopen in de zomervakantie, eerst nog even bessenplukken dus ;). Ik vind G3 interface trouwens ook erg mooi.

On-Topic: Mooie, uitgebreide review!

[Reactie gewijzigd door hongmietje op 17 maart 2015 18:54]