HTC One X 32GB Grijs Review

Domih 5 januari 2015, 272 views

HTC One X 32GB Grijs

HTC One X, het "Vlaggenschip" van HTC van 2012. Nee.

Pluspunten

• Mooie, stevige behuizing
  • Mooi scherm
  • Snel

Minpunten

• Wifi
  • Wifi
  • Wifi
  • Batterijduur
  • HTC sense kost veel resources
  • GPS niet helemaal betrouwbaar

De HTC One X, het zou in 2012 het vlaggenschip van HTC moeten zijn. Ik heb echter pas in 2013 even een One X gehad om te repareren, en heb nu een HTC one X als "tussentoestel"
Wifi bereik van de HTC One X is belabberd. Als ik op de WC zit (mijn modem zit naast mijn badkamer) heb ik al geen bereik meer met wifi, terwijl ik op mijn laptop zelfs buiten mijn appartement nog bereik heb.

Algemeen

Over het algemeen vind ik de HTC One X een prima toestel, ik heb er wel een custom rom opgezet omdat naar mijn mening de telefoon nogal langzaam wordt van de Sense-interface. Ik draai nu Cyanogenmod op android 4.4.4 KitKat.
Wi-fi blijft een groot minpunt op het toestel, als ik apps wil downloaden die te groot zijn voor mijn internetbundel, moet ik bijna naast de router gaan zitten, en ook muziek streamen via Wifi lijkt geen optie op het toestel. Ook de GPS is niet helemaal betrouwbaar. Ik heb een bijbaantje als bezorger en moet dus soms adressen opzoeken als ik iets niet kan vinden. Dan is het erg vervelend als hij vaak de huidige locatie niet wil laten zien. Ook navigatie met oordopjes op de motor wordt hierdoor erg moeilijk.

Verder gebruik ik de telefoon voor Social netwerk, Facebook en Whatsapp, voor games, eigenlijk alleen Clash of Clans, en om muziek op te luisteren met Deezer.

Voor dit alles werkt het toestel prettig en heb ik nergens over te klagen. Wel stap ik binnenkort over op een groter en sneller toestel, de Umi Zero, waar ik ook een review over zal schrijven

Eerste indruk

Mijn eerste indruk van de telefoon is zeer positief. Ik vind het nog steeds één van de mooiste toestellen die tot nu toe op de markt is gekomen.
Simpel design van premium materiaal. Waardoor hij écht aanvoelt als een premium toestel.
Wel kon de verpakking waarin hij geleverd werd wat beter, dit is namelijk een wit, slap doosje wat erg veel lijkt op piepschuim.
De HTC sence interface ziet er leuk uit, maar werkt wel slomer dan de standaard launcher. Mijn eerste indruk over de software was verder wel positief. Niet teveel bloatware en het ziet er leuk uit.

Algemene indruk

In het gebruik is het een fijn toestel, doet wat hij moet doen en doet het goed. Hij werkt erg snel op Cyanogenmod Android 4.4.4 KitKat en draait alle apps (die ik nodig heb) zonder problemen. In het dagelijks gebruik is er niks op aan te merken, maar voor de critici of mensen die de telefoon veel gebruiken voor zwaardere toepassingen of bijvoorbeeld 3d-gaming kunnen de telefoon vor 2014 te sloom vinden en liever gaan voor een recenter toestel.
Ook de mensen waar het hart op de ogen ligt zouden niet meteen voor dit toestel kiezen, maar eerder een telefoon pakken met een FHD scherm, wat anno 2014 standaard is bij high-end toestellen.

En had ik al gezegd dat ik het een heel mooi toestel vind? :+

Fijn toestel voor de doorsnee gebruiker, niet aan te raden voor de anno 2014 high-end eisende mensen. Behalve als het budget niet beter toereikt :+ De telefoon is namelijk op V&A voor niet al te duur te krijgen, en is voor de toestellen voor ~100 euro denk ik samen met de Samsung Galaxy S3 de beste keuze.

Tot slot

Ik weet dat het een verouderde telefoon is, maar wou er toch graag een review voor schrijven omdat ik er een tijdje mee gewerkt heb en ik graag mijn ervaringen wil delen. Mochten er dingen in de review staan die niet kloppen, waar je het helemaal niet mee eens bent of wat ik eventueel anders kon doen, laat het weten in een reactie, dan pas ik de review eventueel aan :)
Ook als je iets gehad hebt aan de review is het natuurlijk leuk een positieve reactie achter te laten!

Dit is de 2de review die ik tot nu toe op tweakers heb geschreven, en het bevalt me goed. Als je nog tips hebt hoor ik het graag!!

Heb jij ook een HTC One X 32GB Grijs?

Reviews door de redactie

Ik heb zelf ook een HOX en de wifi is een productiefout van HTC waardoor de contactpuntjes op de antenne niet goed contact maken waardoor ie verschrikkelijk slecht bereik heeft. is ook bekend bij HTC en vanaf de 2e productieversie had ie het niet meer