Specificaties 6,1" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Huawei Ascend Mate 7 Wit Review

DutchJohnDoe 5 januari 2015, laatste update op 4 februari 2015, 1.235 views

Huawei Ascend Mate 7 Wit

Ik heb deze telefoon nu 2 weken in gebruik en ben er zéér tevreden over. De grootte was ik snel aan gewend. verschillende profielen werkt goed. Je kan zelf aanzetten welke apps er bij het gastprofiel geopend kunnen worden. Filmpjes kijken op dit 6" hd scherm is heerlijk

Pluspunten

• Vingerafdrukscanner
  • Gastprofiel
  • Scherm

Minpunten

• Standaard thema past niet bij gsm

Huawei Ascend Mate 7 Wit

Na jaren lang met een Samsung Galaxy S2 rondgelopen te hebben was het toch maar eens tijd voor een nieuwe gsm. Hierbij heb ik vooral gekeken naar accuduur. Dit heb ik in de Huawei Ascend Mate 7 zeker wel gevonden.

Aankomst
De Mate 7 wordt geleverd in een strak zwart doosje. Toen ik deze open maakte schrok ik even van de grootte van het toestel. Onder het toestel zitten de adapter + kabel en een koptelefoon van Huawei. Verder zit er een pakje papier bij waar in verschillende talen staat waar de verschillende knopjes van de telefoon voor zijn. Verwacht geen uitgebreide handleiding. Als laatste krijg je er een klein pinnetje bij om de sim en sd slots te kunnen openen.

Eerste indruk
Aangezien ik van een Samsung Galaxy S2 af kom is alles aan de Mate 7 superieur aan wat ik gewend ben. Het scherm geeft mooie kleuren, Geluid klinkt goed (hoewel soms wat metalig) en de processor werkt gewoon goed. Een heel aantal apps die Huawei meelevert heb ik direct weg gehaald. Dit zijn demo’s van spellen die je 3 minuten kan spelen. Ook is het thema wat Huawei standaard heeft geďnstalleerd op de Mate 7 wat mij betreft oudbollig en saai. Maar Huawei levert genoeg andere thema’s mee om dit op te lossen.

Prestaties
Tot nu toe nog geen haperingen gehad bij het spelen van spelletjes, kijken van video’s of bij het gebruiken van internet. Later meer, misschien nog wat benchmarks.

vingerafdrukscanner
De vingerafdrukscanner heeft Huawei mooi in de Mate 7 geďntegreerd. Ik heb een hoesje om mijn Mate zitten en daar heeft de scanner geen problemen mee. Af en toe hapert hij wat of doet hij er iets langer over om mijn vinger te herkennen. Wat ik zelf heel fijn vind is dat je een gastprofiel kan instellen op de Mate en die kan koppelen aan een van je vingers. Als ik nu iemand ander mijn Mate geef scan ik mijn ringvinger om zo het gastprofiel voor ze te openen. Hierdoor kunnen ze alleen in de apps die ik toelaat in dit profiel.

Accuduur
Hier kan ik heel kort over zijn. GE-WEL-DIG. Nog nooit heb ik me met een smartphone zo vrij gevoeld. De Mate 7 gaat zonder enige moeite de hele dag mee. Nadat ik hem voor de eerste keer volledig opgeladen heb ben ik heel de dag met de Mate bezig geweest. Instellen van nieuwe profielen, downloaden van apps etc. Dit kan hij zonder moeite aan. De dag erna heb ik hem heel de ochtend muziek laten afspelen op vol volume en heb ik zeker 3 uur via YouTube filmpjes gekeken. ’s Avond om 12 uur had ik nog 19% accu over. Bij feestjes lekker kunnen filmen zonder bang te hoeven zijn dat je ’s avonds niet meer kan bellen.
Mocht de accu toch bijna leeg zijn kan je altijd kiezen voor de optie Ultabatterij (beetje rare naam) die er voor zorgt dat je nog alleen maar kan bellen en sms’en.

De Mate 7 is veel telefoon. Ik heb hem voor ¤410 kunnen krijgen wat hij zeker waard is. De vingerafdrukscanner werkt goed, het design is strak en de accu geeft een vrijheid die ongekend is met Smartphones.
De grootte was in het begin even wennen maar binnen 3 dagen wil je niet meer kleiner.

Heb jij ook een Huawei Ascend Mate 7 Wit?

Mis jij de app-drawer? Gebruik je een andere launcher?
Op dit moment staat alles op de home-screen (wel in mapjes natuurlijk). Ik kijk dit een maand aan en als ik er echt niet aan kan wennen installeer ik een app-drawer. Maar tot nu toe (heb hem nu een week) kan ik er wel aan wennen.
Bij installatie werd een back-up van al mijn apps teruggezet. Meteen 5 homescreens vol met apps... Was ik even zoet mee ;-)
Geloof ik direct. Ik vind het soms ook nog wennen, maar denk wel dat ik hem zonder app-drawer blijf gebruiken
Moet zeggen dat na wat gewenning er best wel aardige features in die EMUI zitten. Weet jij toevallig hoe je in mapjes alfabetisch kan sorteren van A-Z ?
Geen idee, maar je kan altijd via het homescreen apps zoeken. Ik zet ze zelf nooit alfabetisch. Vind het zelf juist fijn om ze bij elkaar te zetten naar hoeveel ik ze gebruik
Bij je pluspuntenlijst staat "Vingerafrukscanner" Lol.
Had ik nog niet gezien. Is nu aangepast. Bedankt.