Specificaties 24" @ 1920x1080 (TN, 1ms) - Bekijk alle specificaties

Iiyama ProLite GB2488HSU-B1 Zwart Review

spokje 2 januari 2015, laatste update op 2 januari 2015, 797 views

Iiyama ProLite GB2488HSU-B1 Zwart

Ik heb de monitor terug gebracht vanwege colour banding. Als je daar niets om geeft is het een top product.

Pluspunten

• Vormgeving
  • 144hz
  • Lage latency
  • Multiple inputs
  • Kantelbaar en in hoogte verstelbaar

Minpunten

• Onthoudt sommige instellingen niet na switchen van input
  • Color Banding is verschrikkelijk imo. 5 jaar oudere TN monitor van me doet het nog beter op dat gebied

Ik houd de review kort, uitgebreide reviews zijn overal op internet te vinden (op Youtube staan ook een paar hele goede).

Ik heb deze monitor 1,5 week in bezit gehad en toen teruggebracht omdat ik niet kon wennen aan de color banding. Er zit een super snel TN paneel in. Ik wilde graag een 144hz monitor met lage input lag, maar dit komt met een prijs bij sommige monitoren. Bij dit paneel is het probleem dat er enorme color banding zichtbaar is. Ik ergerde me kapot bij het kijken van video's en gamen. Zelfs als je Lightroom oid opstart zie je een duidelijk overgang tussen de verschillende donkere tinten in het logo. Dit is voor mij een dealbreaker.

Zonde, want verder is het scherm prima en mega snel. Ik had hem zeker gehouden als het paneel niet zo waardeloos in kleurreproductie is.

Ben je een gamer en geef je niet veel om kleurweergave? Zeker kopen.
Ben je een gamer die soms ook nog wel wat grafisch werk doet en dus enigzins waarde hecht hoe de kleuren eruit zien? Sla deze dan zeker over want je krijgt spijt.

Heb jij ook een Iiyama ProLite GB2488HSU-B1 Zwart?