Seagate Desktop HDD, 2TB Review

Barreljan 2 januari 2015, 279 views

Seagate Desktop HDD, 2TB

Stille disk, echter de lifespan laat te wensen over. Ondertussen 2x een diskfailure gehad in 3 jaar tijd. In een NAS is dat niet wenselijk.

Pluspunten

• Stil

Minpunten

• Korte levensduur

Ik heb sinds 3 jaar een QNAP TS-412 en daar begonnen met 4x een ST2000DM001 in. Ondertussen heb ik elk jaar een disk failure gehad (2x dus een disk dood). Lange leve RAID-5 dus ik heb nog geen dataverlies gehad.
Sterker nog, hij is bij QNAP op de "Not recommended" lijst beland. Dat was bij aankoop nog niet. Achteraf ook beter moeten kijken, het is een Desktop bedoelde disk. Mag niet wegnemen dat ze snel falen. Ik heb zelfs nog een oude 120GB IDE disk in een 2e pc en die doet het prima na vele jaren.

Ik heb nu een WD 'Red' erin en een WD 'Red' spare. Die staan stukken beter te boek qua lifetime.

Heb jij ook een Seagate Desktop HDD, 2TB?

Meer advertenties