Specificaties Socket 1150 met Intel Z97 chipset - Bekijk alle specificaties

Asus TUF SABERTOOTH Z97 MARK 2 Review

bart 8 31 december 2014, 317 views

Asus TUF SABERTOOTH Z97 MARK 2

Prima ervaring bij het bouwen van mijn pc met dit bord. Het eindresultaat ziet er goed uit en alles werkte zonder slag of stoot.

Pluspunten

• 5 jaar garantie
  • Goede bouwkwaliteit
  • Voelt stevig aan
  • ziet er mooi uit (objectief)
  • Thermal RADAR2 geeft uitgebreide controle over ventilators

Minpunten

• Beetje duur voor de featureset
  • geen SATA Express
  • Geen ondersteuning voor Asus Auto Tune

Layout Score: 5
Ik heb dit bord gebruikt om in Juni 2014 mijn persoonlijke computer te bouwen.

Het bouwproces is zonder slag of stoot verlopen.
Het bord is netjes verpakt en straalt degelijkheid uit. Het voelt stevig aan, hoe je het ook vastpakt.
Ook de zwarte SATA kabels met een wit accent passen perfect bij het kleurschema, zeer leuk detail!
Dit alles is uiteraard te verwachten van deze reeks moederborden.

Tot nu toe (December 2014) heb ik geen compatibiliteitsproblemen ondervonden.

De featureset is niet enorm uitgebreid maar zeker voldoende voor een mainstream (game) pc.
SATA Express is afwezig in tegenstelling tot de andere Z97 Asus borden, maar lijkt me echter geen groot probleem omdat er op de moment nog niet veel producten dit ondersteunen.

Persoonlijk vind ik het wat spijtig at Asus geen "Audio grade" condensators heeft gebruikt voor de on board audio zoals bij de andere Z97 borden, maar ik kan toch melden at dat audiokwaliteit uitstekend is.

Een PS/2 muis poort is helaas niet aanwezig, maar met 4 USB 2.0 en 4 USB 3.0 poorten is er zeker genoeg connectiviteit.

Verder is de garantie van 5 jaar is een enorm pluspunt. Dit getuigd van de kwaliteit en verzekerd je dat er geen kosten aan je moederbord zullen zijn voor waarschijnlijk zijn levensduur, of op zijn mist een groot deel ervan.

Hoewel dat de meeste ASUS moederborden een auto overclock functie hebben in windows is overclocken met dit bord enkel manueel in de UEFI/Bios mogelijk. De UEFI/Bios is echter zeer gebruiksvriendelijk en met een goede tutorial is overckocken geen enkel probleem.

Ben je op zoek naar een degelijk Z97 moederbord dat gewoonweg werkt, een ruime garantie heef En je bent bereid er iets meer voor te betalen? Dan is dit bord zeker een aanrader.

Heb jij ook een Asus TUF SABERTOOTH Z97 MARK 2?