Specificaties 10,1" (1920x1080), Win RT, WiFi+3G - Bekijk alle specificaties

Nokia Lumia 2520 Zwart Review

DeeJay1965 30 december 2014, 913 views

Nokia Lumia 2520 Zwart

Qua design een erg mooi tablet. En nu al een collectors item. Erg fijn om vast te houden en het formaat is mooi (Full HD). Ik hoop dat hij straks ook windows 10 draait dan gaat ie nog lang mee. Voor de prijs hoef je het momenteel niet te laten.

Pluspunten

• Scherm
  • Design

Minpunten

• Windows8 RT
  • weinig bijgeleverde accessoires

Vooral qua design een erg mooi tablet. En natuurlijk nu al een collectors item. Hij is erg fijn om vast te houden en het formaat is mooi (Full HD). Ook als je hem draait erg fijn om vast te houden. Mooie voeding met een groen ledje. Verder geen accessoires meegeleverd.

Opladen gaat redelijk snel en daarna gaat ie echt lang mee. Opstarten duurt de eerste keer best lang en daarna wil hij ook nog van alles updaten. Houdt er rekening mee dat je met een Microsoft account moet inloggen dus als je je bestaande account van je pc gebruikt zul je merken dat je een aantal zaken deelt, o.a. je achtergrond van je startscherm.
Het was even zoeken naar de juiste Windows8 RT apps, maar die zijn er best. Zoeken in de appstore is lastig en zoeken is sowieso niet Microsofts sterkste punt. Ik hoop dat hij straks ook windows 10 draait dan gaat ie nog lang mee.
Voor de prijs hoef je het momenteel niet te laten. Helaas is de typecover slecht verkrijgbaar maar die is ook erg duur.
Mooie toevoeging lijkt mij de microsoft wireless hdmi adapter maar die is helaas ook slecht te krijgen.

Heb jij ook een Nokia Lumia 2520 Zwart?

Ik wil het voornamelijk voor media consumptie gebruiken. En lijkt voor mij daarom een geschikt model. Maar:
1. Hoe gaat Windows RT met youtube filmpjes in een website om?
Kan je die gewoon in FHD bekijken?
2. Kan je ook andere filmpjes op website bekijken zoals uitzending gemist?
3 Heb je een apart youtube app?

Beveelt u het aan voor media consumptie?

[Reactie gewijzigd door 256386 op 30 december 2014 22:17]

1. prima, spelen gewoon af, ook in Full HD
2. is een redelijke app voor
3. er zijn verschillende you tube apps, ik gebruik your tube 8

Aanbevelen vind ik een persoonlijke keuze. Ik ben er erg blij mee. Hij doet wat ie moet doen. Gebruik hem vaak als recepten viewer bij het koken. Ook voor filmpjes en muziek. Gratis office 2013 zit erbij.
Voor media consumptie dus prima. Let wel op, je kan er geen andere browsers op installeren , zijn ook geen apps voor. Wel een soort google search app met browser.
Ik hoop alleen dat er straks ook windows mobile 10 op kan anders heb je er vrij snel niet zoveel meer aan qua nieuwe apps.
Dat is natuurlijk de grote vraag.
21 januari geeft MS een conferentie over windows 10. Daar horen wij hopelijk meer over.
Ik heb hem sinds gisteren in huis, hier in BelgiŽ was er een goede aanbieding lumia device + keyboard voor 300 euro, ik heb er toen niet lang over getwijfeld.

Voor mij moet windows 10 niet direct, ik denk dat het op zich niet veel extra's zou brengen voor de gemiddelde gebruiker. Het enige wat ik wel hoop is dat er op zijn minst een update komt waardoor apps voor Windows 10 ook op RT kunnen draaien, op een of andere manier had ik gerekend dat veel meer apps beschikbaar waren omdat uiteindelijk WP8 devices en RT devices op de zelfde hardware draaien (grotendeels)
Welke winkel was dat in BelgiŽ, want ik overweeg hem ook te kopen. Dan is zo'n toetsenbord erbij wel fijn :)
Dat was Krefel, ik heb intussen wel gemerkt dat je de store beter kan instellen op US dan heb je een pak meer apps.
Hmm bij Krefel zie ik nu niet dat ze 'm meeleveren. Ze hebben 't in de advertentie wel over dat de keyboard bestaat maar geen uitspraak of die hier ook bij zit. Of was dit al zo?
Zeker goeie deal met dat keyboard erbij :)
Er stond toen een icoontje van een cadeau onder, ik weet wel dat er ook een bon bij was van proximus om er eentje bij te krijgen, die ligt ergens thuis, zal je vanavond updaten