ICIDU 2.5" Multimedia Player Casing Review

Tims_reviewsNewbie 29 december 2014, 223 views

ICIDU 2.5" Multimedia Player Casing

Deze bij Mycom bestelde mediaspeler wordt netjes thuis geleverd. Het apparaat heeft nog geen harde schijf, die wel nodig is om h'm te kunnen gebruiken. Eenmaal voorzien van harddisk is het handzaam. Er zit een opbergtas bij met alle benodigde kabels. Handig mee te nemen op vakantie.

Pluspunten

• Voorzien van opberg etui/tas met alle benodigde kabels
  • Werkt intu´tief met en ook zonder afstandsbediening
  • Gedraagt zich als een externe harddisk via USB-kabel
  • Er is software bijgevoegd, die heb ik nog niet gebruikt
  • Heeft analoge uitgangen en kan daarmee op elke televisie en versterker worden aangesloten

Minpunten

• Zelf een harddisk toevoegen
  • Mist USB-host aansluiting, kan dus alleen worden gebruikt via interne harddisk
  • Een HDMI aansluiting ontbreekt
  • DVD met software bleek slechts moeizaam te lezen, is waarschijnlijk defect of beschadigd. Ik heb h'm uiteindelijk toch weten te kopiŰren

Geluidskwaliteit Score: 4
Deze bij Mycom bestelde mediaspeler wordt de volgende dag netjes franko thuis geleverd. :)
Het apparaat heeft nog geen harde schijf, dat had ik voor de koop wel gezien, maar ik dacht h'm niet nodig te hebben, omdat er een USB aanssluiting voorhanden is. Helaas is de enige USB-aansluiting :'( slechts geschikt om het apparaat als zogenaamde client aan een pc te koppelen, waarna de harddisk kan worden gevuld. Een USB-host aansluiting om bijvoorbeeld een USB-stick of externe harddisk te koppelen ontbreekt en dat viel tegen :( . Een interne harddisk is derhalve die wel nodig is om h'm te kunnen gebruiken. Via allerlei reviews kwam ik tot de ontdekking dat 320 Gb het maximum zoi zijn. In de handleiding staat daar echter niets over vermeld :? . Zelf heb ik een oude 150 Gb harddisk geplaats. ruim voldoende voor veel MP3-muziek en JPEG-foto's. Via de USB2.0 aansluiting zijn MP3, JPG of MPEG bestanden snel genoeg geladen. Een USB3 aansluitng zou nog mooier zijn, maar het apparaat is goedkoop ;) en dan kun je dat niet verwachten. Jammer was dat de bijgeleverde CD met software slechts moeizaam te lezen was :( . In verschillende DVD-branders heb ik h'm geprobeerd en uiteindelijk is het gelukt om een kopie-CD te maken. De oorspronkelijk CD zal wel beschadigd zijn geweest. Gelukkig hoefde ik er er niet mee terug. ;) Wat heel fijn is, en bovendien onverwacht, want er staat niets van vermeld bij de artikel omschrijving bij Mycom; er zit een handige opbergtas waarin tevens de afstandsbediening, voeding en alle benodigde kabels een plaats hebben gekregen :) . Daarmee is het vooral een heel handig apparaat om mee te nemen op vakantie. Tot slot: Het aantal mogelijke bestandsformaten is erg beperkt, maar als je met MP3, WAV, JPG en MPEG uit de voeten kunt is het wellicht voldoende. Op het vakantie adres is een televisie en eventueel versterker verder voldoende. 8-) _/-\o_

Heb jij ook een ICIDU 2.5" Multimedia Player Casing?