Specificaties Powerbank (universeel) - Bekijk alle specificaties

Xiaomi 5000mAh USB Powerbank - Grijs Review

tokko1 29 december 2014, 8.733 views

Xiaomi 5000mAh USB Powerbank - Grijs

De 5000mAh Xiaomi powerbank is een mooie functionele powerbank. Het handige (platte) formaat is makkelijk in een tas of zak te stoppen. Het feit dat hij mijn telefoon 2 3 keer kan opladen is ook een luxe waar ik tegenwoordig niet meer zonder kan.

Pluspunten

• Plat design
  • Lichtgewicht
  • Goede bouwkwaliteit

Minpunten

• Doordat hij plat is toch redelijk hoog/breed
  • Kort oplaadkabeltje

De Xaiomi powerbanks zijn de afgelopen maanden enorm populair geworden. En ik heb er ook aan meegedaan. Eerst de ‘standaard’ 10400 mAh standaard powerbank waar ik heel tevreden mee ben. En toen steeds als er een nieuwe uitkwam de nieuwste gekocht. Dus ik heb inmiddels al redelijke verzameling. En toen een maandje terug de 5000 mAh beschikbaar kwam bij verschillende shops deze ook aangeschaft. De Xiaomi powerbanks zijn zo populair dat ze in china ook op grote schaal nagemaakt worden. Daarom is het aan te raden om de powerbank bij Xiaomi zelf of via een van de bekendere, betrouwbaardere shops te halen. De mijne komt van Tinydeal, daar was hij het goedkoopste en hier komen over het algemeen ook echte vandaan.

De powerbank had ik samen met een ander product bij Tinydeal besteld, de Xiaomi Mi-Band. Hiervan komt nog een andere review binnenkort. Dus het pakketje wat ik kreeg was redelijk groot. Ook omdat de powerbank in een dubbele bubblewrap verpakt zat. Prima veiling ingepakt dus.

Op de verpakking zit een grote gele sticker met de tekst: “Goods not fulfilling the conditions prescribed by articles 9 and 10 of the treaty establishing the European economic community”. Waar slat dit op zal je denken? Nou het komt er op neer dat artikel 9 en 10 gaan over het vrij (vracht) verkeer binnen de Europese unie. En dat een pakket verzendbedrijf welke binnen de Europese unie gevestigd is en toch pakketjes van ‘buiten’ behandeld z’n sticker op de pakketjes moeten doen.
Dus, pakketjes die van buiten europa komen, maar toch door een europees bedrijf verscheept worden. Niets om druk over te maken dus!

Waar je je wel zorgen om moet maken bij Xiaomi powerbanks is of ze echt of nep zijn. Zoals ik eerder al zei worden ze in china op grote schaal nagemaakt. En om die reden bevinden zich op alle originele Xiaomi verpakking een krassticker met echtheidskeurmerk.
Kras je de laag weg dan komt daar een 20 tekens lang nummer tevoorschijn welke je op de site van Xiaomi zelf kan invullen om de echtheid te controleren.

Als je de code ingevuld hebt moet je eer op letten dat je de groene vink krijgt van ‘echtheid’, maar ook dat het nummer daaronder 1 aangeeft. Dat is het aantal keer dat de code gecontroleerd is, dus als dit een hoger getal dan een 1 heb je of het zelf al vaker gedaan, of is de code gekopieerd van een andere powerbank en heb je dus een nep exemplaar in handen.
Neppe powerbanks zijn gevaarlijk, de gebruikte batterijen en het bijbehorende power-circuit zijn niet van goede kwaliteit en dus kan de powerbank exploderen!
Mijn powerbank van Tinydeal blijkt na de codecheck een echte te zijn, zoals ik al verwacht had van deze shop.

Dit model powerbank van Xiaomi, de 5000mAh is een van de compactste modellen die er zijn. Op de afbeelding kan je rechtsboven de powerbank zien in verhouding tot een standaard balpen. De dikte is ongeveer net zo dik als een balpen. Dus het is best een compact, platte gadget. Hij past makkelijk in het zijvak van je tas, of in je zak naast je telefoon.

Specificaties:
- 5000 mAh (bij 3,7V)
- 3300 mAh (bij 5.1V)
- 2.1A output
- Li-Polymer batterij
- 235 gram
- 125*69*9.9mm

Deze specificaties zijn genoeg om je telefoon minimaal 1x op te kunnen laden, maar ga maar uit van 2/3 keer. Dit is mijn ervaring tenminste. Voor z’n compact model ben ik daar zeer tevreden mee.
Er wordt een standaard usb kabeltje mee geleverd waarmee je je telefoon op kan laden, en als je hm omkeert de powerbank kan opladen. Op de powerbank zelf zitten vier indicatie ledjeds die je laten zien hoe opgeladen/ontladen de powerbank is. Dit kan je activeren door te gaan laden of op het knopje te drukken.

Op de bovenstaande foto zie je vier van de Xiaomi powerbanks. Qua uiterlijk lijken ze allemaal (op formaat na) op elkaar. Qua mogelijkheden zijn ze ook hetzelfde, ze kunnen je telefoon/tablet opladen ;). De 16000 heeft twee oplaad usb poorten waar alle andere powerbanks maar 1 poort hebben. Maar de 16000 is ook het grootste en zwaarste model.

De 5000mAh Xiaomi powerbank is een mooie uitbreiding op mijn collectie. Het handige (platte) formaat is makkelijk in een tas of zak te stoppen. Het feit dat hij mijn telefoon 2 3 keer kan opladen is ook een luxe waar ik tegenwoordig niet meer zonder kan (pauper telefoon met *** batterij).
Wil je de Xiaomi 5000mAh powerbank ook kopen? Let er dan op dat je een originele koopt!
Mijn originele powerbank kwam van Tinydeal. Hij kost daar $14.99. Dat is z’n 12,30 echt een koopje voor wat je qua bouwkwaliteit/functionaliteit er voor terug krijgt!

Heb jij ook een Xiaomi 5000mAh USB Powerbank - Grijs?

Met 100% zekerheid kan je het nooit zeggen behalve als je direct van Xiaomi koopt.
Maar over het algemeen verkoopt Tinydeal authentieke Xiaomi Powerbanks, tenminste alle powerbanks die ik van hun gekregen heb zijn authentiek en dit geld volgens mij ook voor alle anderen uit de chinese webshopping topics op Tweakers en Fok!.

Dus bij Tinydeal zit je volgens mij goed ;)
Ik heb em nu ook. Ook gekocht via tinydeal. Werkt goed voor mijn Nexus 4!
Een vraagje.
Waar kan je die sticker test doen.
Ik kan alleen een chineese pagina vinden.
En mijn chinees is niet zo goed.
De pagina is inmiddels inderdaad alleen nog maar chinees. Vroeger waren de tekens die je moest ontcijferen nog westers. Maar inmiddels is dit chinees geworden.

Deze pagina in combinatie met deze reeks, Nummers 1 tot en met 10 te referentie: 一,二,三,四,五,六,七,八,九,十. Dan zou je 'm toch moeten kunnen authenticeren met een beetje puzzelwerk.
Oke bedankt voor de snelle info.
Thanks voor deze review! Mag ik vragen welke telefoon je ermee oplaad (ivm hoeveel keer opladen)
Een oude Sony Experia P
Ook net besteld. Prima review!