Specificaties 42" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 42LB570V Zilver Review

Kecin 28 december 2014, laatste update op 28 december 2014, 2.245 views

LG 42LB570V Zilver

SmartTV met veel functionaliteiten, goed beeld, big bang for the buck. Alles werkt naar behoren, zappen gaat vlug via digitale zenders, input wisselen makkelijk, veel apps (ook Nederlandse, zoals Netflix, YouTube, Volkskrant, Algemeen Dagblad, Buienradar, Nu.nl.

Pluspunten

• Snel
  • Mooi beeld
  • Licht gewicht
  • Dun
  • iOS app
  • Veel opties
  • Veel bang for the buck
  • Netwerkfunctionaliteit werkt erg goed

Minpunten

• Afstandsbediening niet geweldig
  • Geen 3D
  • Geen Wifi (wel bekabeld netwerk)
  • Geluid slecht/matig (zoals elke flatscreen)

Inbrandgevoeligheid Score: 5
De LG 42LB570V is een sublieme TV met veel opties en functionaliteiten. Gekocht bij CoolBlue.

Setup
Om de televisie helemaal te installeren (incl. apps) houd er dan rekening mee dat je hiermee wel een dik uur zoet bent, puur om uit te zoeken wat is er allemaal mogelijk is.
Zelf heb ik ruisfilters, dynamische contrasten e.d. uitgezet omdat ik dit simpelweg vind storen.
Ik ga de TV plaatsen op een Vogels beugel die kan kantelen en draaien. Hierbij is het handig dat de aansluitingen overdwars zijn geplaatst. Dit is het geval voor USB, HDMI, CAM module, maar niet voor de reguliere RF. Dit is opzich geen probleem maar wel het vermelden waard.

Beeldkwaliteit
De beeldkwaliteit is erg goed, vooral bij sportuitzendingen (schaatsen, voetbal), dit komt vooral tot zijn recht wanneer een zender in HD word bekeken, door de snelle refreshrate kan je goed zien wat er gebeurd. Ik heb hem vergeleken met een 50 inch plasma. Deze gaf wat meer levendige kleuren (vollere kleuren) waarbij LED/LCD toch sneller wat meer flets lijkt. Daardoor prima geschikt voor sport, maar een film of serie vind ik persoonlijk minder. Dit is natuurlijk persoonlijk.

Apps
Er is een shitload aan apps meegeleverd voor de televisie die allemaal standaard staan geinstalleerd. Denk hierbij aan de NOS app, Nu.nl, Buienradar, YouTube, Netflix, Spotify.
De Netflix app heb ik als eerste geprobeerd, nadat de televisie was aangesloten op een netwerkkabel met een lan van 100mbit en een wan van 400mbit zag ik dat de televisie erg snel overschakelde op HD formaat bij het bekijken van een serie. Op een Chromecast of een PS3 duurt dit simpelweg iets langer.

Het is ook mogelijk een app op je telefoon te installeren waarmee je zenders kan zappen en kan ontvangen via je mobiel (je kijkt dus je huidige zender ook op je mobiel, stel je ligt in de tuin en wil toch die voetbalwedstrijd volgen. Dan kan dat, ook heb je dan gelijk de optie om het tv scherm op uit te schakelen, vervolgens zal deze de uitzending vanaf de TV doorzenden naar je telefoon (werkt niet bij HDMI).
In de app zit ook een touchpad interface waarmee je makkelijk de browser/apps kan gebruiken. Werkt erg goed en snel

SmartTV
Soms zit de structuur wat moeilijk in elkaar qua volgorde maar het went wel snel. De omgeving is snel (sneller dan de 8000 serie van Samsung bijvoorbeeld), maar niet zo snel als een desktop computer.
Uitbreidingen zijn er genoeg. Zo kan je tijdens het internetten gewoon tv blijven kijken in de popup die op het scherm verschijnt.

Netwerk
Ik heb bewust gekozen voor een wifi-loze variant gezien het prijsverschil en ik er al een netwerkkabel had liggen.
Het netwerk is via DHCP snel geinstalleerd, een my LG account aanmaken en je bent klaar om te gaan. Vergeet niet een firmware/software update uit te voeren. Dit moet zowel voor de tv als voor de "appstore".
Verolgens kan je apps downloaden zoals Darts of Poker (stel je hierbij niet teveel voor).
De televisie snapte al snel dat er een Windows server hier in huis draaide en ging automatisch series en films toevoegen die in de sharemappen staan. Erg leuk, werkt prima (losse subtitles niet geprobeerd).
Je kan ook via YouTube of iets anders streamen naar de TV zoals je ook doet met een Chromecast zolang beide apparaten zich in hetzelfde netwerk bevinden.
Het is mogelijk om een wifi stick te kopen mocht je perse wifi willen gebruiken. Deze sticks zijn echter vaak prijzig en zou ik eerder voor een "ingebouwde" oplossing gaan.

Conclussie
Zeer goede tv met hoog bang for the buck gehalte, ziet er mooi uit, bezels erg dun, mooie poten (ondanks dat ik een muursteun ga gebruiken). Aanrader.
Let op: Geen eigen foto's!

Heb jij ook een LG 42LB570V Zilver?

Waarom is 3d een minpunt? Je weet toch, voordat je deze tv koopt, dat het gaat om een tv zonder 3d functionaliteit?
Klopt helemaal. Heb hem alleen in de opsomming gezet omdat je voor deze prijs ook een kleinere TV zou kunnen kopen mét 3D.
Als het er wel had opgezeten was het nog net iets leuker geweest.