Samsung Galaxy Tab S 10.5" WiFi 16GB Brons

Niet beschikbaar
Specificaties 10,5" • 2560x1600 • 16GB • Android 5.0 - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Tab S 10.5" WiFi 16GB Brons Review

HGBosman 25 december 2014, 3.184 views

Samsung Galaxy Tab S 10.5" WiFi 16GB Brons

Erg mooi en luxe tonende tablet met een geweldig AMOLED beeldscherm. Zoals gewend van Samsung ook weer volgehangen door een eigen skin. Ondanks het luxe gevoel voelt het dan ook vreemd dat in de eigen software soms wat irritante bugs zitten.

Pluspunten

• AMOLED scherm
  • Snel
  • Mooie afwerking

Minpunten

• Bug in software.
  • Stevig geprijst

Samsung is er weer in geslaagd om een mooie tablet op de markt te brengen.
Dit keer met een AMOLED scherm, en in de winkel springen dus ook de kleuren op je af.
Echter het advies om meteen als je hem in gebruik neemt de bombastische kleuren wat terug te dringen.
In de basic display instellingen kloppen de beelden beter en blijft het beeldscherm echt wel tot zijn recht komen.
Het scherm is daarmee het grote pluspunt van deze tablet, zeker films afspelen is een tweede natuur voor de tablet.

En voor wie dacht dat hij nog wat wilde instellen is er weer genoeg te doen.
De Samsung tablet zit weer vol eigen creaties waar je wat mee kan doen.
Ondanks dat Android echt wel op eigen benen had kunnen staan geeft Samsung zo wel een eigen invulling aan hun product.
Hiermee komen we ook meteen met het grootste mankement van de Tab S, dat is de irritante bugs als je wat wilt instellen.
Met regelmaat gebeurde het mij dat als ik iconen tot de hoofdscherm wilde verplaatsen hij dit weigerde.
Programma's die geïnstaleerd waren in eerste instantie niet te vinden waren en alleen vanuit de Play-Store te openen waren. (herstart nodig)
Het zijn dit soort punten waar je van opkijkt, zeker omdat er vaker klachten uit deze hoek zijn gekomen.
En blijkbaar heeft Samsung dit probleem nog steeds niet opgelost.
De simpele opdrachten waar hij het lastig mee kan hebben.
Maar gelukkig zijn we daar niet constant mee bezig, dus eenmaal goed en wel ingesteld is dit minpunt dan ook achter de rug.

Verder is de tablet dus erg fijn om mee te werken, en alle programma's draaien als een zonnetje.
Verder ligt hij lekker in de hand met een niet al te zwaar gewicht, en zijn mooie afwerking.
De schermen mogen dan namelijk altijd wel een vetvlek zijn bij tablets.
De achterkant heeft Samsung mooi afgewerkt met een kunstleer-achtige kunststof die een beetje zacht aanvoelt.

De prijs is met nog goed over de 400 euro echt niet goedkoop.
Dit is blijkbaar nog de prijs die je moet neertellen voor een tablet met AMOLED scherm.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Tab S 10.5" WiFi 16GB Brons?

Waarom zou je eigenlijk een resolutie van 2560 x 1600 op een scherm zetten van 26,5 cm? Het enige voordeel waar ik aan zou kunnen denken is dat je geen vage vormen meer krijgt in dingen die veraf zitten, maar toch veel details hebben (zoals daken), maar voor de rest kan ik niet echt een voordeel zien om het scherm een resolutie te geven van 2560 x 1600