Specificaties HTPC, 2 interne + 4 externe bays - Bekijk alle specificaties

Antec Skeleton Review

K0G3L 21 maart 2009, laatste update op 15 juni 2009, 2.235 views

Antec Skeleton

Pluspunten

• Het Uiterlijk
  • Koel eigenschappen

Minpunten

• Ruimte voor 2 branders en 2 harde schijven
  • Geen duidelijke Installatie handleiding

Ik heb dus op 20 Maart 2009 een Antec Skeleton gekocht bij Alternate voor 149,-.
Ik was al een tijdje op zoek naar een andere case om mijn Sunbeam Trio te vervangen, maar was op zoek naar wat "unieks". Dus kreeg ik al snel de Skeleton in het vizier.

Inhoud van de doos

De inhoud van de doos is wel "kaal" om zo maar te zeggen. Wat je in de doos vind is; de Skeleton behuizing, en wat blaadjes ( natuurlijk niet in NL ).
Alle bijbehorende schroefjes en montage spullen zitten in een doosje dat in de Skeleton is gezet.
In dit doosje zit het volgende; een 92mm fan om de HDD's koel te houden, heel veel schroefjes om de componenten mee te bevestigen en 4 montage plaatjes ( waarvoor weet ik nog niet ).

De Installatie

Het installeren ging niet zo makkelijk als gedacht, het was eerst even kijken waar alles past en wat een goede opstelling is. Bij mij viel de opstelling wel mee, ik heb maar 1 harde schijf en 1 brander.
Het is wel makkelijk dat je de hele moederbord tray uit de behuizing kan schuiven, zo wordt het inbouwen makkelijker.
Ik ging eerst aan de slag met me harde schijf, ik dacht dat die in zo'n montage plaatje moest om hem in de behuizing vast te zetten. Maar die past er zo in. Aan de linkerkant moet je een soort busje plaatsen om de harde schijf vast te klikken in een schuif systeem. Aan de rechterkant zet je de harde schijf vast met 2 schroeven. Als de harde schijf op zijn plaats zit klik je de 92mm fan aan de voorkant vast.

Bij de brander gaat dit precies hetzelfde als bij de harde schijf. Ook aan de binnenkant een soort busje om hem vast te klikken, en 2 schroefjes aan de buitenkant.

Dan het moederbord. Als je de hele tray uit de case heb geschoven kan je een "kaal" moederbord er goed op leggen en dan bevestigen. Ik had mijn Zalman CNPS-9800led er nog op zitten en ik zag al gelijk een hoogte probleem ( waar ik al bang voor was ).
De plastic rand waar je de grafische kaart aan bevestig zit in de weg ! Maar deze is gelukkig makkelijk te verwijderen d.m.v. 2 schroefjes. Nu kwam ik bij het volgende probleem, zou de koeler wel passen als ik de tray terug zou schuiven ? Om te testen zette ik het moederbord vast en schoof ik het voorzichtig naar binnen. De koperen koelvinnen van de koeler raakten net de boog van de case aan, als je de tray dan heel voorzichtig naar binnen schuif gaat het net ! Als de tray weer op zijn plaats staat heeft de koeler net 1mm ruimte tussen de koperen koelvinnen en de case :D.

Aan de voorkant van de skelleton zitten naast de powerbutton en de resetbutton ook nog; een 3,5mm microfoonjack, een 3,5mm koptelefoonjack, een Sata connctor, 2x USB en een firewire aansluiting.

De koeling

De koeling is echt super ! Ondanks er "maar" 2 casefans zijn. De grote 250mm fan op de bovenkant van de case kan je in 3 toeren regelen, en je kan ook de kleur van de led's aanpassen :D.Via een kleine schakelaar is de snelheid in te stellen op 400rpm, 600rpm of 800rpm. Bij de lage snelheid produceert de Big Boy volgens Antec zo'n 17dB(A) @ 79CFM, bij normale snelheid 26dB(A) @ 119CFM en bij hoge snelheid stijgt de decibelmeter tot 32dB(A) met een luchtverplaatsing van 157CFM.
Dit heeft als gevolg dat mijn Club3D 8800 GT stock niet warmer wordt dan 28 graden. En na een uurtje gamen niet hoger dan 38 graden is geweest !
De Processor word stock maar 20 - 24 graden, en stressed maar 30 - 35 graden.
De fan die je voor de hardeschijven kan monteren heb uit zijn behuizing gehaald en vervangen door een blauwe ledfan. Ziet er net wat leuker uit dan zo'n zwarte.

• MSI P6N SLI V2
  • Core2Duo E8200 @ 3,0 Ghz
  • XFX HD 4890 Black Edition
  • Crucial Ballistix Tracer DDR2-800
  • WD Raptor 74 GB
  • Zalman hp 600 watt

Heb jij ook een Antec Skeleton?

Reviews door de redactie

Nog ff een reactie over handleidingen en uitgebreid. Ik heb zelf een P183.

Antec levert meestal een zeer beperkt boekje mee met een paar kleine dingen waar je aan moet denken. De volledige manuals waar je wel veel aan hebt moet je downloaden op de antec website. http://www.antec.com/Beli...x.php?page=ProductManuals

Toen ik de volledige manual heb gedownload en uitgeprint en daarna doorgelezen werd bij mij pas duidelijk hoe doordacht hun kasten zijn. Eerst zat ik te kijken, euh waarvoor is dit precies, maar na het lezen van de handleiding ben ik toch vrolijk aan de slag gegaan.
Late reactie, ik heb de kast sinds 2009 , maar de 4 metalen plaatjes zijn brackets om 4 harde schijven aan de zijkant te hangen. Ik heb er dus 6 schijven in gedaan.
Wow, dat zijn temps!
Tempratuur is wel met de "bigboy" fan op max rpm.

foto's komen nog !
Hoe zit het eigenlijk met de hoeveelheid stof in je kast? Heb je hier met deze "open" kast niet heel veel last van?
daar heb ik nog geen problemen mee, maar die grote fan blaast alles iig goed weg ! ik had het gister gewoon koud door dat ding !
Ik heb ook zon systeemkast, check mijn advertentie maar even haha, ik ben ZEER te spreken over dit model

V&A aangeboden: Intel Core 2 Quad 9550 / 8GB DDR2 PC6400 / 3TB / ASUS EN285GTX / Antec Skeleton behuizing / Be Queit
Misschien leuk als je nog even een paar foto's van je systeem erbij doet?
leuke kast we hebben hier thuis veel huisdieren dus voor mij niet zo'n optie.
meschien een keer voor overklock pc'tje verder nette review.