Lexar Jumpdrive S33 64GB Paars Review

Smarron 25 december 2014, laatste update op 25 december 2014, 878 views

Lexar Jumpdrive S33 64GB Paars

Erg veel GB's voor een lage prijs en het belangrijkste, de snelheid voor zowel lezen als schrijven is echt goed, zeker een aanrader! Voelt wel goedkoop aan, doordat hij volledig van plastic is gemaakt.

Pluspunten

• 125MB/s read, 75MB/s write
  • Compact
  • Prima prijs/kwaliteitsverhouding
  • Handige keycord

Minpunten

• Voelt heel erg goedkoop aan, 100% plastic van buiten

Ik heb deze USB stick als kerstcadeau gekregen. Stond ook op mijn verlanglijstje, dus dat kwam goed uit. De Lexar is een USB3.0 stick met een opslagcapaciteit van 64GB.

Prijs:
Deze week is hij in de aanbieding bij de MediaMarkt voor nog geen 25 Euro, wat een prima prijs is. Er zijn op dit moment al goedkopere sticks, maar voor zover ik nu kon zien, waren de lees en schrijfsnelheden net wat minder dan deze Lexar.

Benchmarks:
Nu zeggen specs niet zoveel met USB-sticks, dus heb ik er gelijk even 2 tests mee gedaan. Hiervoor heb ik het programma ATTO Disk benchmark gebruikt. Deze meet met verschillende bestandsgroottes de maximale lees- en schrijfsnelheden.

8KB:

16KB:

Snelheid is echt extreem goed te noemen, zowel lees- als schrijfsnelheid. Ruim 75MB/s schrijven en 125MB/s lezen.

Bouwkwaliteit:
Over de bouw kan ik kort zijn, het is een kleine stick welke van buiten echt compleet van plastic is gemaakt. Hierdoor voelt hij gewoon erg goedkoop aan. Ik weet niet of dit de duurzaamheid ten goede komt. Dat is afwachten. Er zit wel een klein koordje bij om hem aan een sleutelbos te hangen. Er zit ook geen dopje op. De stick wordt afgesloten door hem om te draaien.

Conclusie:
Erg veel GB's voor een prima prijs en het belangrijkste, de snelheid voor zowel lezen als schrijven is echt goed, zeker een aanrader!

Heb jij ook een Lexar Jumpdrive S33 64GB Paars?

Is deze USB deze week in de aanbieding en zo ja bij welke Mediamarkt ?