Lenovo IdeaPad Z710-01099 Review

AndredB 24 december 2014, laatste update op 26 december 2014, 1.148 views

Lenovo IdeaPad Z710-01099

Prima laptop,spettersnel (icm SSD), prima beeldscherm. Geleverde drivers van Lenovo echter niet in orde. Ook is de serviceverlening van Lenovo (ondervonden bij mijn Z710-00182) abominabel slecht

Pluspunten

• iha goede kwaliteit
  • snel

Minpunten

• Slechte service/ondersteuning Lenovo

Goede laptop, spettersnel, maar ik moet er bij zeggen dat ik de 500GB HD vervangen heb door een 128 GB SSD die ik nog had. Wel: eerst een ander type gehad (00813, vrijwel identiek), die ging na 15min kapot en het duurde 4 weken voor Lenovo dat (h)erkende. Ik wacht nog op mijn geld terug en inmiddels (bij een andere winkel) deze 01099 gekocht. Ook nu weer iets: de driver voor Win7 van WLAN klopt niet en Lenovo komt niet makkelijk met een oplossing. Wel kan je daarvoor dus betalen (klantenservicenummer van Lenovo is een 0900 betaalnummer), terwijl zij de zaken niet op orde hebben...... Ook zorgt de Win7driver voor de touchpad er niet voor dat je kan 'rechtsklikken'.

Belangrijkste argument om 'iets' uit de Z710serie was het antwoord dat ik van medetweakers op mijn vraag kreeg naar een stille/energiezuinige laptop (Stille (=energiezuinige?) laptop gezocht. Ook: hoe testen??! ).
En deze is waarachtig ZEER stil. Ik heb de fan nog niet gehoord, ook al staat hij bijvoorbeeld 'in de BIOS" (= alle stroombesparingsstanden van Windows uit). Mij vorige Toshiba begon dan na 2-3 minuten vanzelf steeds harder te blazen .... (pricewatch: Toshiba Satellite Pro P300-1F1)

Heb jij ook een Lenovo IdeaPad Z710-01099?

Hoe vind je de bouwkwaliteit, voelt hij stevig aan. Geen gekke kieren?
En wat vind je van de 1080p tn scherm?

Werkt de intel win7 driver ook niet met de N7260 wlan kaartje? Of zit er een ander kaartje in?

[Reactie gewijzigd door Luc77z op 24 december 2014 12:00]

Geen gekke kieren, voelt stevig aan, vergelijkbaar met de Lenovo Thinkpad T520 die ik van mijn werk heb, maar die is wat kleiner, dus compacter en voelt daardoor altijd iets buigzamer aan: 17 inch is groooot...
Het scherm is klasse.
Hoe is het probleem met de drivers opgelost?
Hmmm interessante notebook.

Goed specificaties.

Tja zou hem wel willen bestellen maar ik wacht liever nog op notebooks met de nieuwe USB3.1 standaard die er aankomen.

Tot dan moet ik het met deze ouwe sletten bak "Dell" doen. Nieuwe notebooks met de nieuwe USB3.1 standaard worden aankomende zomer/herfst verwacht.

Hopelijk houd mijn 8 jaar oude Dell Inspiron 6400 het nog even vol. tja 2007 toen konden ze nog degelijke notebooks maken.

Lex

[Reactie gewijzigd door LEX63 op 21 februari 2015 08:53]