Bekijk alle uitvoeringen

Motorola Moto E Zwart Review

Misha1994 19 maart 2015, laatste update op 19 maart 2015, 335 views

Motorola Moto E Zwart

Een simpele telefoon voor de beginnende Android gebruiker..

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit
  • Speaker aan de voorkant van het toestel
  • Lage prijs
  • Goede schermhelderheid
  • Geen bloatware
  • Stock android met updategarantie
  • Opslagruimte uitbreidbaar
  • Fantastische accuduur

Minpunten

• Slechte camera
  • Aan/uit knop en volumerocker geven weinig feedback
  • Geen lichtnetadapter meegeleverd
  • Geen toegang tot 5GHz Wi-Fi netwerken
  • Weinig opslagruimte

Ik heb de Moto E (XT1021) nu sinds eind juli 2014 in gebruik, wat me meteen al opviel was dat het apparaatje vlot in de omgang was, ook als je niet al je apps meteen sluit, 1GB RAM is voor een telefoon van destijds ¤120,- is gewoon veel, vooral als je bekijkt dat een vergelijkbare Samsung of LG ''slechts'' over 512 of 768MB aan RAM beschikt, de Snapdragon 200 (8610) doet zijn werk op 1,2GHz en voelt snel en lichtvoetig aan dit zie je ook terug in de accuduur, met ongeveer 6-7 uur scherm-aan-tijd gaat de telefoon een dag of 2-en-een-half mee, ik ben geen poweruser maar ik denk ook niet dat Motorola die doelgroep in gedachte had bij het ontwerpen van deze Moto E, en zelfs die doelgroep zal niet klagen wat betreft de accuduur want zelfs als ik ''slordig''* met mijn telefoon omga gaat deze met gemak een hele dag mee

Protip: als je de user experience nog vlotter wil laten aanvoelen ga dan in Ontwikkelaarsopties onder het kopje tekening naar Vensteranimatieschaal, Overgangsanimatie en Animatorduurschaal en zet deze i.p.v. 1,0x op 0,5x ook het veranderen van de Android runtime van Dalvik naar ART** helpt de accuduur nog verder op te schroeven en het openen van een hoop apps gaat een stukje sneller.

*Met slordig bedoel ik het scherm niet vergrendelen als ik de telefoon terug in mijn zak stop, en het open laten staan van apps.

**Vereist een herstart.

Met de Moto E mikt Motorola op opkomende markten zoals India en Afrika, dit merk je eigenlijk alleen aan de camera, de 5MP sensor schiet geen mooie foto's en het gebrek aan een flitser helpt dan ook niet echt mee, dit vindt ik meteen het grootste nadeel aan het apparaat. want met een flitser en de mogelijkheid om te focussen zou deze camera best goede foto's kunnen maken, de Moto G 2013 is hier een goed voorbeeld van.

Protip: als je de Google Camera app installeert kan de Moto E ineens wel inzoomen en op een rudimentaire manier focussen. De Google Camera app vindt je hier: https://play.google.com/s...oid.GoogleCamera&hl=nl_NL

De speaker produceert een hard en soms een beetje schel geluid, maar de plaatsing maakt veel goed omdat de speaker aan de voorkant zit maakt dit de kijk en luister ervaring in bijvoorbeeld YouTube een fijne beleving, iets wat nog niet bij alle smartphonemakers is doorgedrongen.

Ik kan tevreden terugkijken op mijn tijd met de Moto E, het is me zelfs zodanig goed bevallen dat ik hem heb vervangen door de nieuwe Moto E, met 4G!

Als instap smartphone is er op het moment geen betere op de markt en met een lage prijs (op moment van schrijven bedraagt het een euro of 95-100) weet ik zeker dat dit dé telefoon is waar veel mensen die hun eerste smartphone aanschaffen naar zullen neigen.

Heb jij ook een Motorola Moto E Zwart?