Specificaties 29" @ 2560x1080 (IPS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

LG 29EB73-P Zwart Review

BenVenNL 21 december 2014, 342 views

LG 29EB73-P Zwart

Prima voor office taken en zelfs een film kijken. Niet geschikt voor gamen.

Pluspunten

• Uitgebreide heldere menustructuur
  • UItgebreide kalibratiemogelijkheden voor kleur
  • 21:9 is top!

Minpunten

• Niet geschikt voor gamen !!!
  • Aanraakgevoelige toetsenonder scherm zijn te gevoelig

Ik heb deze monitor gekocht, maar toch weer retour gedaan.

Op zich is de kwaliteit van de monitor prima. Voelt stevig, en het systeem om hem te kantelen en in hoogte te verstellen voelt lekker aan.

Het scherm kent veel kalibratiemogelijkheden en een eenvoudige manier om hem als meerder schermen te laten functioneren voor 1 PC of meerdere PC's naast elkaar. Erg leuke feature om eens mee te spelen.

Maar ik wilde hem ook gebruiken om mee te gamen. Ik heb een testronde in BF4 gedaan. Ik had verwacht dat het scherm ondanks het IPS paneel wel dezelfde ervaring zou bieden als mijn 8 jaar oude Syncmaster 206BW met TN paneel.

Maar helaas. Je kunt de snelheid van het scherm wel instellen. Maar op zijn snelst is er toch zeker ghosting merkbaar. Vooral zaken als bomen/palen/masten tegen een heldere blauwe lucht. Deze worden erg vaag bij snelle bewegingen. Je krijgt een wat dronken gevoel er bij.

Jammer dat er op het moment geen 21:9 schermen zijn met TN paneel. Want het schermformaat is echt heerlijk. Dus dan toch maar naar 16:9 formaat.

Bij mij gaat deze retour.

Heb jij ook een LG 29EB73-P Zwart?

Grappig. Z'n 1K dure grote broer krijgt dan wel weer goede reviews voor gaming.
Ik heb deze besteld omdat op hardware.info deze als beste voor gaming uit een test voor 21:9 schermen kwam. Maar valt mij dus erg tegen.
21:9 is ook nog vrij nieuw natuurlijk. En in een landschap waarin alles nieuw is... is alles wat minder matig is gelijk al 'goed' natuurlijk ;)
Leuke review.
Ik heb zelf een oudere versie van de LG29" monitor.
Die is zeer geschikt om op te gamen bij een bepaalde revisie!