Umi Zero Zwart Review

Rubeenn_ 21 december 2014, laatste update op 21 december 2014, 1.507 views

Umi Zero Zwart

Supergoede smartphone voor een geweldige prijs

Pluspunten

• prijs
  • camera's
  • full HD scherm

Minpunten

• aan de grote kant

Toen ik op zoek was naar een nieuwe smartphone had ik een paar eisen. De camera's, zowel front als rare, moesten van een goede kwaliteit zijn. Ook wilde ik graag een wat grotere telefoon, ik kom van een iPhone 4. Een goed scherm was dus ook welkom. Een vriend van me had ook een Chinese telefoon en via hem kwam ik uit bij Efox. Een bedrijf dat Chinese telefoons verkoopt. Eerst wilde ik de Kingzone N3 maar toen die nog niet beschikbaar was ging ik verder zoeken. Ik kwam uit bij de Umi Zero en wauw, ik had me werkelijk geen betere telefoon kunnen voorstellen. In het begin had ik wel zo mijn twijfels over een telefoon uit China kopen, wat als hij niet werkt? Is alles wel in het Nederlands etc.
Toen ik de telefoon ontving was ik al gelijk verkocht. De Umi Zero wordt geleverd in een zeer stijlvolle doos. Hierin zit de Umi Zero, een oplader, een hoesje in de vorm van een Z, een screenprotector en een pinnetje om de sim houder uit de telefoon te kunnen halen. De telefoon heeft de optie om twee simkaarten in te voegen of een simkaart en een sd kaart. De telefoon wordt standaard geleverd met 2GB RAM en 16GB ROM maar dit kun je natuurlijk uitbreiden met een sd kaart. De camera aan de voorkant is 8 megapixel en de camera aan de achterkant 13 megapixel. Ik ben zelf iemand die redelijk wat foto's maakt en de camera is dus een belangrijk punt voor mij, ik ben uiterst tevreden over de foto kwaliteit. Ook is het 5 inch beeldscherm wat Full HD is echt top, heerlijk om youtube filmpjes op te kijken of films te kijken. Ook het lezen van de krant is top op deze telefoon. Verder is de telefoon gewoon supersnel en helemaal up to date met android 4.4.2. Verder is het design van deze telefoon gewoon prachtig, de telefoon heeft een achterkant van glas denk ik, zoiets als een iphone 4/4s. Ook de speaker van de telefoon is van prima kwaliteit. Een ander groot pluspunt is de batterij, die is van zodanige grote dat je er makkelijk de dag mee doorkomt en ook zit er een snellader bij dus hij is in no time weer opgeladen. Als je dus een telefoon wilt, met supergoede specificaties en er niet 500 euro aan wilt uitgeven raad ik iedereen de Umi Zero zeker aan. Ik heb hem besteld bij Efox voor 160 euro dan komt hij vanuit China, je kunt hem ook uit Duitsland laten komen voor 180 euro. Ik zal een linkje bijvoegen naar waar je hem kunt bestellen. Sorry voor de belabberde foto kwaliteit, genomen met een iPhone 4. ;)

Heb jij ook een Umi Zero Zwart?

wat zijn precies de verzendkosten (belasting en overige kosten)?
Uhm als je hem uit Duitsland laat komen is het sowieso gratis verzending en geen importkosten, de aanschafprijs is dan wel 180 ipv 160 als je hem uit china laat komen. Verzending vanuit china kost volgens mij ongeveer een tientje en de import kosten waren bij mij 20 maar daar had ik een verzekering voor afgesloten die kost 8% van de waarde van het toestel en toen ik die had en de bon vd importkosten doorstuurde betaalde efox die netjes terug. De administratiekosten van dat hele gebeuren vergoeden ze echter niet en dat was ook nog eens een tientje dus uiteindelijk ben je als je hem uit china laat komen ongeveer net zo veel kwijt als dat je hem uit duitsland laat komen. Je moet dus alleen nog ff kijken waar hij op voorraad is op efox-shop.com in duitsland of china.

Succes met de mogelijke aanschaf van je Umi Zero.
mooie review!
ik heb ook de Umi Zero bestelt via efox-shop.com voor maar 167 incl. verzendkosten!
een geweldige smartphone en zeker een aanrader.
Goed om te horen dat ook jij tevreden bent met je Umi Zero!
Bedankt voor je reacite!
jaa prachtige telefoon.
geen dank:)
Vraagje: hoe gaat dat me als de mobiel bv kapot is met reparaties in Nederland, kan dat gewoon hier? want het is niet een bepaald bekend merk.
Goede vraag,
Er zit standaard een aantal jaar garantie op. Weet niet precies hoeveel volgens mij drie. Als hij binnen die periode kapot gaat kun je contact opnemen met Efox. Die zullen je dan vragen de telefoon terug te sturen waarna zij een nieuwe naar jou sturen.