NZXT IU01 Review

Stijn Holzhauer 16 december 2014, 542 views

NZXT IU01

Prima kaartje doet wat het hoort te doen en voor een prima prijs. (meer in uitgebreide revieuw)

Pluspunten

• Prijs voor kwaliteit verhouding
  • Werkt prima en gemakkelijk
  • MOOOORE USB

Minpunten

• Floppy power? Really?

Features Score: 4
Heel simpel product en doet precies wat hij hoort te doen.

Het zorgt ervoor dat je 2 extra USB2.0 interne headers hebt, dit is zeer handig als je veel gebruik maakt van een card-reader en/of een enorme USB gebruiker bent.

Een extra usb/card-reader combo heeft snel 2 USB headers, samen met de (tegenwoordig) vaak 1 case header zijn de 2 headers op het moederbord al vol en heb je er nog 1 over.

Met de NZXT IU01 is dit probleem opgelost. Ook zijn de 2 interne USB poorten een goede toevoeging, ik heb er bijvoorbeeld een bluetooth dongle in zitten.

De kaart heeft een eigen voeding nodig om alle aangesloten apparaten genoeg stroom te kunnen geven. Op een klein PCB zoals dit kaartje heeft begrijp ik de keuze voor een Floppy connector maar toch, had liever een sata gezien.

Al met al een prima kaartje voor de USB hongerigen onder ons.

Heb jij ook een NZXT IU01?

Die van mij hebben een Molex connector, bedoel je dat misschien i.p.v. floppy connector?