Specificaties Soundbar met subwoofer en 1x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

Teufel Cinebar 11 Review

polpol 13 december 2014, laatste update op 19 december 2014, 1.246 views

Teufel Cinebar 11

Teufel is niet het bekendste merk maar dit is een top soundbar voor een goede prijs. Het geluid is overtuigend: vol, helder, ruimtelijk en met een goed laag

Pluspunten

• Vol, ruim, helder geluid met een fantastisch laag

Minpunten

• Standaard veel bas bij bluetooth muziek
  • Kleine kraak/ruis hoorbaar bij schakelen input/guide op de tv

Geluidskwaliteit Score: 5
SInds een week heb ik deze soundbar in gebruik.

De soundbar gaat automatisch aan als de tv aangaat.
Wat een verademing qua geluid. Zelf met laag volume hoor je een helder midden geluid en een mooie diepe bass uit het systeem komen. 's avonds een tv serie kijken terwijl de kinderen boven liggen te slapen wordt weer een belevenis!

Het wat minder heldere display stoort mij niet, als ik een instelling wil aanpassen licht hij op en is dan prima leesbaar en automatisch dooft hij weer een paar seconden later.

De subwoofer is draadloos, dus uit het zicht te plaatsen. Het merkplaatje van teufel is magnetisch waardoor je de subwoofer dus horizontaal als verticaal kunt plaatsen zonder dat het merkplaatje verkeerd zit. Ook zitten er 4 losse plakbare rubberen "voetjes" bij, die moet je dus zelf aan de onderzijde plakken.

De originele afstandbediening reageert wat laat op een commando en is erg klein. Ik heb hem op mijn universele Philips afstandsbediening geprogrammeerd, dus daar heb ik geen last van.
Nadeel is wel dat ik een kraak/ruis hoor bij het schakelen tussen iput of naar de os tv guide van mijn tv ga. Ik heb hier contact over gehad met Teufel en dit is een normaal probleem en kan niet opgelost worden. Het is enkel hij het schakelen van input/guide maar niet tussen de tv zenders...

Ik heb niet echt virueel surround gehoord ondanks de omschrijving van Teufel zelf. Vergis je niet, het geluid is ruimtelijk, helder en vol aanwezig maar een 5.1 ervaring krijg je niet. Als je echt 5.1 geluid wenst dan overweeg je toch geen soundbar, dus eigenlijk is dit geen issue.

Het streamen via bluetooth werkt goed maar je moet wel eerst handmatig de soundbar aanzetten. Met de standaard instelling van de soundbar is de bas wel erg aanwezig, maar dit handmatig snel aan te passen.

Het bestellen ging prima, besteld op een donderdag, de dinsdag erna vanuit Duitsland geleverd in een prima verpakking.

Al met een al een mooi product, fantastisch geluid voor een bar, een goed merk, goed geprijsd (Let op, altijd even googlen op teufel en korting, er is altijd een kortingaktie / shopkorting werkt ook op deze site!)

Ook niet geheel onbelangrijk, ik ben van een 5.1 set-up naar een soundbar gegaan omdat de 5.1 setup die ik had niet meer werd gebruikt (omslachtig) en rommelig oogt in mijn woonkamer.
Dus, ik wordt niet alleen erg blij van het geluid wat hij produceert maar ik (en mijn vrouw...) worden dus ook erg blij dat we niet meer al die speakers + subwoofer in de woonkamer zien staan!

Heb jij ook een Teufel Cinebar 11?