Specificaties Full HD zonder opt. zoom, WiFi - Bekijk alle specificaties

Canon Legria mini X Zwart Review

Paul van Druten 13 december 2014, laatste update op 13 januari 2017, 1.832 views

Canon Legria mini X Zwart

Als popvideograaf, www.paulvandruten.nl, ben ik aan mijn zoveelste camera toe die echt retegoed geluid kan opnemen. Na de ZOOM Q2, Q4 en Q8 nu deze camera. En ze is (nog steeds) geweldig goed! (update: 2017-01-13)

Pluspunten

• Piepklein!
  • Veelzijdig
  • Lange accuduur 2,5 uur
  • Prachtig Stereogeluid
  • Traploze (100 stappen) Mic Gain
  • Goed geluid bij harde wind
  • Goede digitale stabilisatie

Minpunten

• display zou verder naar achter te klappen moeten zijn als de camera op een heel hoog statief staat.
  • geen traploze zoom
  • geen wisseling tussen wide en zoom tijdens het filmen
  • geen foto's maken tijdens het filmen

Beeldweergave Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 5
Features Score: 4
Design & bouwkwaliteit Score: 5
Als popvideograaf, www.paulvandruten.nl, ben ik aan mijn zoveelste camera toe die echt retegoed geluid kan opnemen. Na de ZOOM Q2, Q4 en Q8 nu deze camera. En ze is geweldig goed! Vooral het geluid is top, vol en rond met een goede bass. Ik gebruik ze toch het liefst op een statief. Omdat ik 4 a 5 uur wil kunnen filmen heb ik er een extra Canon accu NB 12 L bij gekocht (80 euro). Verder film ik alleen in het formaat (Full HD MP4) anders worden de bestanden te groot omdat ik zoveel materiaal naar Youtube moet uploaden.

Het beste kun je mijn Youtubekanaal checken voor de vele voorbeelden maar deze geeft een mooi voorbeeld. Ik stond hier 30 cm van de podiumrand af achter een pilaar omdat het druk was kon ik niet verder terug staan. Met de 170 graden wide angle zie je dan toch de hele band!!!
Voorbeeld van een band: http://youtu.be/RUscCZdiRis en versterkt akoestisch: https://www.youtube.com/watch?v=x3pwUrsaXWA en eentje helemaal akoestisch: https://www.youtube.com/w...WXhvJVvw&feature=youtu.be (en de rest: https://www.youtube.com/user/pvdruten )

Foto's maak ik er niet veel mee, hieronder 2 voorbeelden die ik (per ongeluk) maakte.
En een foto waar de camera in actie is te zien.

Meer info:

Heb jij ook een Canon Legria mini X Zwart?

Hoe verhoudt deze zich tot de ZOOM's Paul?
Veeeeeeeeeeeeeeeel beter...
Kijk maar op mijn kanaal:
Bedankt voor de review. Gebruik je de camera nogsteeds voor de nieuwe sessies?
Zeker weten, kijk hier:
En er staat altijd:
Live music filmed by Paul van Druten
with Canon Legria Mini X Pocket Camcorder

[Reactie gewijzigd door Paul van Druten op 9 juli 2015 18:07]

Sorry dat ik zo laat reageer: Ja zeker kan dat!!!
Thanks! Kan de camera ook aan de lader tijdens filmen van langere sessies?
Ja dat kan, maar je hebt wel 240V nodig daarom gebruik ik een externe lader met extra accu die ik kan laden via een een Powerbank... (op festivals)
Hoi Paul,

is de camera op een statief te plaatsen? Ik kan het niet vinden op de site.

Groet, René