HP 15-r085nd Review

adj1 11 december 2014, laatste update op 31 december 2014, 866 views

HP 15-r085nd

Perfecte laptop voor de prijs, had uit doos issue met 'System interrupts', maar is opgelost.

Pluspunten

• Acceptabele prestaties voor eenvoudig gebruik
  • Stil, geen fan
  • Prettig, maar ietwat ratelig toetsenbord
  • Compleet, met o.a. optische drive
  • goede accuduur

Minpunten

• Had issue met hoge CPU belasting door System interrupts, is opgelost
  • TN scherm heeft beperkte kijkhoek
  • Glanzend, dus veel vingerafdrukken
  • Knopje optische drive lastig in te drukken
  • Toetsaanslagen worden niet goed geregistreerd in Internet Explorer

Update: Het onderstaande probleem met hoge CPU belasting door 'System interrupts' is opgelost. Zie verderop in de thread. Het probleem dat in Internet Explorer (en mogelijk ook in veel mindere mate in andere programma's) toetsaanslagen niet goed geregistreerd worden (hoe hoger de CPU belasting, hoe meer), is er nog wel. Workaround: andere browser gebruiken.

Dit zou een perfecte laptop voor de prijs kunnen zijn, maar ik heb er het volgende probleem mee. Na de eerste of tweede keer uit slaap- of sluimerstand komen slaat het proces 'System interrupts' op hol en neemt tot 45% CPU tijd in beslag. Het systeem reageert een stuk trager, en in Internet Explorer (maar dan ook alleen daarin) worden toetsaanslagen niet goed meer geregistreerd (missende letters).

Ik heb een tweede laptop mogen proberen, maar die heeft hetzelfde probleem. Daarom zou ik verwachten dat meer mensen hier tegenaan zijn gelopen. Iemand?

Ik heb met de support van de winkel, Microsoft čn HP uitgebreid ge-troubleshoot, ge-herinstalleerd, getweakt en ge-update, maar niets helpt tot nu toe. HP heeft de kwestie in onderzoek. Het enige dat ik weet is dat het proces wdf0100.sys de achterliggende boosdoener is, maar veel aanknopingspunten geeft dat nog niet.

Ik heb het probleem gepost op het HP forum:

Zodra er een oplossing is, zal ik dat hier posten, en mijn review updaten.

Heb jij ook een HP 15-r085nd?

Meer advertenties

Ik heb dit probleem ook, maar het CPU verbruik van System en Interrupts ligt vaak wel wat lager dan bij jou echter nog steeds veel te hoog. Als je meer weet mag je dat zeker even in dit topic komen melden :). In het topic van GoT zie je ook enkele 'traces' die ik heb gedraaid om het probleem beter in kaart te brengen.

Hier op GoT: Het raadsel van ACPI.sys, DPC, System en Interrupts
Op het MS forum: http://answers.microsoft....45-4922-8484-3154d7d7e624

[Reactie gewijzigd door ChicaneBT op 12 december 2014 13:40]

Hmm, typisch. Jouw probleem lijkt op het mijne, en is toch anders. ACPI.sys is bij mij geen probleem, bijvoorbeeld, wdf0100.sys wel. En het gedrag is ook net even anders. Ik ben zelf aan het eind van mijn latijn wat troubleshooten betreft (ik ben niet zo technisch), ik hoop dat HP binnenkort nog met iets komt. Anders gaat deze laptop toch echt retour winkel. Ik zal hoe dan ook de uitkomst hier posten, en op het HP Support Forum.
Hoi,

Hier zakelijk 2 van deze laptops in gebruik beide met dit probleem. Geen tijd om uit te zoeken wat ik ermee aan moet...
HP is er nog mee bezig... Ik hoop dat ze opschieten, want ik raak aan het einde van mijn retourrecht!
Een oplossing van HP Support voor het probleem van de hoge CPU belasting door 'System interrupts'!

We hebben een aantal nieuwe updates gedaan. Ik weet dus niet welke precies het probleem heeft opgelost, maar in ieder geval lukte het met de volgende serie updates te vinden op http://h10025.www1.hp.com...c=nl&dlc=nl&lang=nl&cc=nl:

- Nieuwe BIOS firmware: version F.33 (ik geef deze de meeste kans)

- Nieuwe Intel-chipset driver: 1.20 A (sp69575.exe)

- Nieuwe Intel HD Graphics driver: 1.20 A (sp69589.exe): 10.18.10.3958 (eerder geprobeerd zonder succes)

- Nieuwe Realtek card reader driver: 1.20Ap3 (sp69610.exe)

Hopelijk helpen deze updates bij anderen ook.

Ik heb nog wel steeds dat toetsaanslagen in Internet Explorer niet goed geregistreerd worden. Hoe hoger de CPU belasting, hoe meer toetsaanslagen gemist worden. Ik omzeil het probleem door een andere browser te gebruiken.

Link naar post in HP forum: http://h30434.www3.hp.com...trokes/m-p/4767515#M64457

[Reactie gewijzigd door adj1 op 31 december 2014 17:12]