Steelseries Rival Zwart

Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 6.500dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Steelseries Rival Zwart Review

Xraylolx 11 december 2014, laatste update op 11 december 2014, 491 views

Steelseries Rival Zwart

Uitstekende muis voor gamers.

Pluspunten

• Grote DPI-range;
  • Alle instellingen zijn eenvoudig aan te passen met de software van SteelSeries;
  • Makkelijke installatie;
  • Prettige vormgeving/ergonomie;
  • Optische sensor;
  • Licht gewicht.

Minpunten

• Brandende LED wanneer PC uitgeschakeld is.

Ik heb deze muis nu al meer dan een half jaar in mijn bezit en kan zeggen dat dit de beste muis is die ik tot nu toe heb gehad. Het is de tweede muis waar ik meer dan 50 euro aan heb uitgegeven. De andere is een Razer Naga (2010), maar eigenlijk is deze muis daar niet mee te vergelijken.

De muis heeft in mijn ogen de FPS-community als doelgroep door de optische sensor, welke een zeer accurate input geeft.

De DPI/CPI-range is groot, dus elke gamer kan zijn 'sweet spot' hier vinden. Dit kan samen met de kleurinstellingen en button mapping worden geregeld in de SteelSeries Engine.

De vormgeving van de muis is naar mijn mening uitstekend. Uiteraard was het in eerste instantie wennen aan het andere formaat in vergelijking met de Razer Naga, maar het is een grote verbetering. 'Wennen' omdat ik mijn grip wat aan moest passen, maar dat is niks bijzonders als je een andere muis aanschaft.

Er is echter één nadeeltje: de LEDs in de muis gaan branden als je de muis beweegt, ook al staat de computer uit. Dit kan storend zijn als je je computer op je slaapkamer hebt, maar is te verhelpen door de USB te repluggen.

Als je vette vingers hebt kunnen er lichte vlekken op het vingervlak verschijnen, maar dit is in mijn ogen niet storend :)

Ik gebruik de muis in combinatie met een Razer Goliathus Control editie. Dit levert geen problemen op en de muis glijdt lekker soepel.

Heb jij ook een Steelseries Rival Zwart?

dat het ledje brand licht niet aan de muis maar aan hoe de usb poort is ingesteld:) wel in combinatie met de muis.

[Reactie gewijzigd door jorritkramer op 11 december 2014 19:18]

Dat is waar, heb het al eens proberen op te lossen maar is me niet gelukt en daarna ook niet meer naar gekeken. Toevallig tips? :)
Wilt nog wel eens in de bios staan, raadpleeg anders het boekje van je mobo een.s
Misschien is een korte toelichting wel handig. Uit de tekst lijkt te blijken dat de LED constant brand wanneer de computer uitgeschakeld is, maar dat is niet zo. Als ik de computer afsluit, gaat de LED gewoon uit.
De LED gaat echter weer branden op het moment dat ik de muis beweeg/klik.

Ik heb destijds al in de BIOS/UEFI van mijn Z87-pro gezocht naar een optie om de stroomtoevoer naar de USB-poort af te sluiten wanneer de computer uit staat, maar heb dit niet kunnen vinden.
Je kan het lampje ook uitzetten met je Steelseries Engine ;-) Maar dan is ie dus altijd uit.

Als de muis stroom krijgt gaat het lampje aan. Dus het probleem moet je zoeken bij de bron: de USB poort.