Hercules Radeon 9000 Pro 128MB (AGP) Review
Ik heb de kaart 2e hands gekocht voor een lage prijs. Voor de prijs vind ik de prestaties prima. Alleen zijn de snelheden lager dan bij een 9000pro hoort: standaard heb ik een onderklok nodig om geen artifacts te krijgen. Die onderklok alleen op het geheugen, de core kan ik wel wat hoger krijgen dan normaal. Vandaar dat de overklokbaarheid en beeldkwaliteit zo laag staan. Verder maakt ati nog steeds geen fatsoenlijke linux-drivers, dus vandaar dat dat ook laag staat. De kaart heeft heeft een vga, dvi en s-video uitgang, maar geen temperatuursensor, én geen hardwarematige directX 9 support. Dat laatste heeft mijn beoordeling voor de featureset wat drukt. Qua spellen kan ik spelen: roller coaster tycoon I en II, UT 2004, racespellen,...
Pluspunten
Prima prijs/kwaliteit (bij 2e hands) Meeste spellen wel redelijk te spelen
Minpunten
standaard ondergeklokt geen linux driver geen temperatuursensor hardwarmatig directX 8.1 support
Eindoordeel
Vandaar dat de overklokbaarheid en beeldkwaliteit zo laag staan. Verder maakt ati nog steeds geen fatsoenlijke linux-drivers, dus vandaar dat dat ook laag staat.
De kaart heeft heeft een vga, dvi en s-video uitgang, maar geen temperatuursensor, én geen hardwarematige directX 9 support. Dat laatste heeft mijn beoordeling voor de featureset wat drukt.
Qua spellen kan ik spelen: roller coaster tycoon I en II, UT 2004, racespellen, enzo. Zelfs een spel als bijvoorbeeld DoomIII lukt nog net, maar de kwaliteit is niet echt geweldig de noemen.
Heb jij ook een Hercules Radeon 9000 Pro 128MB (AGP)?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (7)
Beeldkwaliteit wordt namelijk bepaald door de RAMDAC en bij DVi schermen door het scherm zelf. Dus totaal niet door de core/geheugen snelheid.
heb het ook meegemaakt op een standaard kaartjuh ging ik rayman 2 spelen was niet te doen.
Zelfs bij de nieuwere kaarten zal het niet van levensbelangzijn, mits je natuurlijk overklokt, dan is het erg handig om te hebben
Al met Al draait hier dezelfde kaart, naast mij op een andere pc en moet ik zeggen dat hij zijn werk gewoon doet en verder nooit problemen mee hebt
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn