Specificaties 5,5" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

OnePlus One 64GB Zwart Review

Oldschool Trans 11 december 2014, 3.031 views

OnePlus One 64GB Zwart

Zeer goede telefoon, helemaal voor het geld. Prachtig design, zeer goede batterijduur, mooi scherm, voelt goed in de hand. Ik kan niet veel meer zeggen dan: KOPEN

Pluspunten

• Scherm
  • Design
  • Batterijduur
  • CyanogenMod
  • Prestaties

Minpunten

• Volume knoppen
  • Moeilijk te verkrijgen

Introductie
Ik heb mijn OnePlus One nu 3 maanden, zelf ben ik een zeer actief lid van het OnePlus Forum en heb hier na een week gebruik ook al een review gepost. Hier de link naar deze review: https://forums.oneplus.ne...eview-week-of-use.116973/
Laten we nu maar met de review hier beginnen!

Design
De telefoon is zeer mooi gebouwd. Dat mag je natuurlijk ook wel verwachten van een telefoon die de "Flagship Killer" wordt genoemd door OnePlus zelf. Zelf heb ik zeer veel goede punten over het design, maar een paar minpuntjes kunnen niet ontbreken.
Het scherm zelf ligt al het ware op de bovenkant van de telefoon. Je kan de randen van het scherm zien. Het valt echter wel binnen de randen van de telefoon zelf. Dit voelt zeer veilig, want als je hem laat vallen op de zijkant zal het glas niet direct te grond aanraken en is (voor het gevoel) de kans kleiner dat je scherm breekt. Het nadeel is wel dat alleen je scherm de klap op kan vangen als je telefoon met het scherm naar beneden valt. Deze placement heeft dus voor een nadelen. Het uitstekende scherm geeft dus een gedeeltelijk gevoel van veiligheid, en het ziet er ook zeer mooi uit. Omdat het niet heel ver uitsteekt merk je er ook niets van tijdens het vasthouden van het toestel.
De achterkant van de telefoon is een zeer apart. De "Sandstone Black Cover" voelt alsof je heel zacht schuurpapier vast hebt. Geen schuurpapier dat je handen kapot maakt, het soort schuurpapier dat zorgt dat je extra grip hebt. Het gevoel van extra grip is nog een pluspunt, want voor zo'n grote telefoon is het zeer fijn om het gevoel van extra grip te hebben.
Binnen het design vallen natuurlijk ook de knoppen. De Standby knop ziet precies op de goede plek, ik kan er altijd met gemak bij met mijn duim. Ik ben iets minder tevreden over de Volume knoppen. Ze zitten wel op de goede plek, alleen ze voelen de kort en te smal voor een telefoon van dit formaat. Ik had ze graag iets groter gezien.
De 3.5mm jack voor oortjes en koptelefoons zit aan de bovenkant van de telefoon. Zelf heb ik deze liever aan de onderkant zitten omdat ik altijd de onderkant van mijn telefoon naar boven heb ik mijn zak, Voor mij is dit dus een klein nadeel, maar niets waar ik niet tegen kan. Ik was er snel aan gewend.

Firmware en UI
Op dit moment staat CyanogenMod 11S op mijn telefoon, versie 44r. De telefoon draait deze versie zeer goed en de animaties zijn zeer goed en strak. Niets wat afleidend is tijdens het gebruik van de telefoon. Alles past zeer goed bij het uiterlijke design van de telefoon.
Er zijn verschillende functies van CyanogenMod die ik al kende, zoals het "Sliden" langs de notificatie balk om de schermhelderheid aan te passen. Deze optie gebruik ik zeer vaak en is ook zeer handig.
Als je je telefoon uit Standby haalt heb je de klok, de tijd en de temperatuur voor je achtergrond staan die vervaagd is. Dit ziet er netjes en strak uit en past goed bij hoe de rest van CM11S eruit ziet.

Camera
Ik heb zelf een aantal foto's gemaakt op de camping waar ik sta in Friesland. Ik zal dus niet veel over de camera vertellen, omdat je hierover zelf kan oordelen. Hier de link: http://imgur.com/a/2Y8H9
Een YouTube link met een test van de 120FPS SlowMotion Functie van de telefoon: https://www.youtube.com/watch?v=5AbN794QczE
Verder kan er ook video worden gemaakt in 4K resolutie.

Speakers
De speakers van de telefoon zitten aan de onderkant. Dit zijn redelijk goede speakers. Ze zijn natuurlijk niet te vergelijken met de Front Facing Boomsound speakers van HTC, maar voor een Smartphone zijn het toch redelijk goede speakers. Ze zijn best luid en er is niks mis met het geluid wat eruit komt. Standaard staat er op de telefoon een Equalizer App, hierdoor heb ik een behoorlijk goed geluid gekregen voor Rock muziek (waar ik naar luister). Alleen de gitaren klinken soms wat blikkerig, maar dat viel te verwachten van een telefoon speaker. Voor veel andere muzieksoorten heb ik eigenlijk niets geprobeerd omdat ik hier niet naar luister.
De speaker voor het bellen geeft ook een luid en duidelijk geluid. Natuurlijk is het niet goed om naar muziek te luisteren, maar ermee bellen is zeker geen slechte ervaring. Het geluid wat eruit komt is duidelijk en mensen zijn goed te verstaan.

Scherm
Zelf kom ik van een HTC Desire HD, dus om van dit scherm naar het 5.5" scherm van de OnePlus One over te stappen was een enorme verandering. One Handed Use is echter gewoon mogelijk voor mij (maar ik heb dan ook redelijk grote handen). De grootte van het scherm is echter niets om bang voor te zijn. Binnen enkele uren was ik helemaal gewend aan het grote scherm. De kleuren zijn ook zeer goed, Wit is gewoon wit, ik heb geen last van de "Yellow Band". Ook de felle kleuren zoals geel zien er levendig uit.

Batterij
De batterijduur van de telefoon is top. Als ik hem niet veel gebruik gaat de batterij 2 dagen mee zonder hem opgeladen te hebben. Als ik hem veel gebruik kan ik op de laagste brightness krijg ik meer dan tussen de 8 en 9 uur Screen On Time. Als ik hem zo veel gebruik moet ik hem echter wel na 1 dag opladen. Dit is nog steeds erg indrukwekkend.

Benchmark en Performance
De performance op deze telefoon is zeer goed. Hij draait door de zwaarste games zonder problemen.
Ook scoort hij geweldig op de AnTuTu Benchmark!
Resultaten van de Benchmark: http://imgur.com/x0GXSwD

Unboxing
Ik heb natuurlijk ook foto's gemaakt van de unboxing van de telefoon: http://imgur.com/a/4L4Dr

Heb jij ook een OnePlus One 64GB Zwart?

Meer advertenties

goede review,

plaats er ff wat plaatjes bij, dan lijkt het wat interesanter :)
Plaatjes staan in de links, maar ik zal ze later vandaag wel in de review zelf zetten ;)
Nette review.

Ik loop zelf ook nog altijd rond te sukkelen met een Desire HD. Geweldige phone, echt waar, maar hij begint toch echt wel op te geraken.

Ik ben nu ook aan het kijken naar de 1+1. Mijn enige probleem is de grootte. Het vasthouden zal niet zo een probleem zijn, mijn desire hd bedien ik ook meestal met 2 handen. Het probleem lijkt me eerder het wegstoppen van de phone. Kun je gaan zitten met de 1+1 in je broek, en zonder bang te zijn dat hij gaat breken?
Hoe is het gevoel van gewicht? De Dhd is een zware gsm, de 1+1 is ongeveer even zwaar. Is dat een minder groot probleem omdat hij groter is, en daardoor het gewicht verdeelt?

Heb je nog opmerkingen over de overstap van Desire HD naar Oneplus one?

Opmerking; oftwel probeer ik een oneplus one te scoren, oftwel ga ik voor een Moto G

Laatste vraag: weet jij nog ergens waar ik gemakkelijk een invite kan krijgen? :p
De OnePlus One past met gemak in al mijn broekzakken, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. (Ik heb meestal wel broeken met hele diepe zakken, maar hij past ook gewoon in normale zakken.

Voor het gevoel is de OnePlus One zelfs ligter dan de Desire HD. De gewichtsverdeling is goed, als je je vinger in het midden zet blijft hij erop liggen (net geprobeerd).

Andere opmerkingen: Je hebt zo veel meer ruimte op je scherm! Er gaat een hele nieuwe wereld voor je open.

Invites zijn het beste te verkrijgen door gewoon actief te zijn op het officiele forum van OnePlus.
Invites zijn zeer makkelijk via twitter te krijgen:

https://twitter.com/searc...til%3A2014-12-20&src=typd en dan codes proberen die langer dan 24 uur geleden zijn gepost.

Echter is de telefoon momenteel in een soort van vrije verkoop(Uitverkocht) en zijn er dus niet zoveel invites, deze storm zal straks wel weer los barsten.
hou deze pagina in de gaten : https://www.facebook.com/groups/OnePlusOneNLBE/?fref=nf

hier worden met regelmaat invites weggegeven.