Sony PlayStation 4 500GB Zwart

Specificaties Basispakket met 500GB interne opslag - Bekijk alle specificaties
500GB basispakket Zwart

Sony PlayStation 4 500GB Zwart Review

k---evi-n 10 december 2014, laatste update op 31 december 2017, 2.571 views Product gekocht

Sony PlayStation 4 500GB Zwart

De Playstation 4 is een top apparaat met veel mogelijkheden (die tot nu toe niet allemaal beschikbaar zijn) Tot nu toe tevreden ermee en zeker aan te bevelen.

Pluspunten

• Mooi Design
  • Veel mogelijkheden
  • Goede Upgrade van Ps3
  • Stil
  • Goede Kwaliteit

Minpunten

• Geen ondersteuning voor Plex
  • Geen ondersteuning Ps3 controllers & Games
  • Verplichte Playstation Plus
  • Te weinig games

Multimedia Score: 3
Spellen aanbod
2.0 Update
Tot Slot

Voorwoord:
Een jaar geleden twijfelde ik al; Ga ik de Playstation 4 halen of niet. Ik wilde nog even afwachten omdat weinig mensen die ik ken hem hadden.
Een aantal weken geleden had ik dezelfde gedachte. Nu hebben meer mensen hem en zou ik hem nu ook eindelijk halen. Mijn antwoord was ja. Alleen wilde ik afwachten tot de prijs ging zakken omdat ik de console nog te duur vond en hoopte dat deze met kerst goedkoper werd.
Toen kwamen de Black Friday & de Cyber Monday en hoopte toch een leuke aanbieding mee te scoren helaas.. De dag na Cyber Monday zag ik de PS4 bij de mediamarkt in de reclame inclusief GTA V.
Hier heb ik mijn slag geslagen en ben nu een trotse bezitter van een PS4.
Ik hoopte een actuele review te vinden hier bij Tweakers omdat na de 2.0 update er toch veel veranderd is
Helaas miste ik deze dus dacht ik, kom we gaan een review maken.

Wat kreeg ik in de doos?
Playstation 4
Stroomkabel
HDMI Kabel
Micro-Usb Kabel
Controller
Headset
Handleiding
Music Unlimited 2 Weken op proef (hier heb je wel een CreditCard voor nodig..)
GTA V (GTA V Bundel)

Prijs:
De prijs voor dit apparaat is goed. Ik heb er 399, - incl. GTA V voor betaald. (Deze was bij de MM in de aanbieding :* maar dat terzijde)

Bouwkwaliteit & afwerking:
De bouwkwaliteit is zoals ik al van Sony kende goed. Het apparaat ziet er niet goedkoop uit en er is goed nagedacht over het design.
Het lampje in het midden van de console maakt het apparaat nog mooier en is toch beter als die 2 kleine ledjes die zijn voorgangers hadden.

Als je de console goed bekijkt zie je aan alle kanten openingen voor de warmte af te voeren.
Als accessoires kun je bij de PS4 ook een standaard kopen waar deze rechtop kan staan i.p.v. liggend.

Multimedia & Accessoires:
De PS4 kan eindelijk na de update, Dvd's, Blu-Ray ‘s, Mp3's etc. afspelen.
Ook kan je tijdens het gamen je eigen muziek aanzetten en op de achtergrond laten draaien.

Helaas kun je nog niet via het netwerk je media streamen naar de PS4. Ik verwacht dat ze dit wel nog gaan ondersteunen met een update maar dit is dus nog afwachten.
Ook de Plex app mis ik op de PS4.. deze hoop ik ook nog te zien.

Handig is overigens de Playstation App.
Hier kun je je PS4 mee bedienen en als je telefoon dit ondersteund ook als 2e scherm gebruiken.

De ondersteuning van de PS3 accessoires mis ik helaas.. er worden wel een aantal accessoires ondersteund maar dit zijn er niet veel..

Controller:
De Playstation controller is zoals de vorige controllers fijn om in de hand te hebben. Last van zweethanden heb ik nog niet gehad (misschien heb ik nog niet veel spannende games gespeeld O-) ) maar dit heb ik had ik wel snel bij de Xbox controllers. Wel mis ik helaas de start en select knop uit de vorige versies.

De toevoeging van het touchpad heb ik tot nu toe niet veel gebruikt, ook omdat er nog weinig mee gedaan wordt denk ik. Maar verwacht dit wel nog vaker terug te zien in games.

De toevoeging van het luidsprekertje vind ik wel fijn en is ook leuk tijdens het gamen. Het bellen bij gta bijvoorbeeld is heel duidelijk i.p.v. door het spel geluid etc. heen.
De headset aansluiting op de controller is ook slim bedacht. Hierdoor ben je niet gedwongen meer om een headset op bluetooth te kopen om online te kunnen praten.

Ook de colorled in de controller is leuk bedacht tijdens het gamen. Het veranderd bij de menu's mee etc. en als er bijvoorbeeld politie achter je aanzit bij GTA dan flikkert dit Rood & Wit.
Overigens vraag ik mij wel af of het batterijgebruik hierdoor niet achteruit gaat. Dit zal ik nog gaan testen en veranderen als ik meer weet. ;)

Multiplayer:
Het online Multiplayer gamen werkt goed, snel en lag vrij. (de games die ik tot nu toe heb gespeeld. GTA & FIFA)
Chat werkt top en joinen werkt snel.
Wel vraag ik me af of de optie er is om mee te kijken met je vrienden. (ik dacht dat dit kon maar ik weet niet hoe?)

Spellen aanbod:
De games voor de PS4 vind ik nog matig. Er zijn wel spellen maar nog niet heel veel racegames bijvoorbeeld. Maar ik denk dat dit nog wel zal komen:)
Er zijn ook een behoorlijk aantal Free2Play games beschikbaar in de store. Deze worden meestal met in-spel-aankopen gesponsord.
Helaas mis ik de feature om PS1/2/3 games te spelen op de PS4.. Ik hoop dat ze dit wel kunnen ondersteunen maar ik ben er wel bang voor..

2.0 Update
  • Aanpassen van de achtergronden van de Console.
  • De PS4 gaat je nu aanraden welke vrienden je kunt toevoegen.
  • Je kunt nu een HDD of USB aansluiten op je PS4 en MP3, MP4, MP4A en 3GP afspelen.
  • Add to Library knop zodat je games in de wachtrij kan zetten en later downloaden.
  • Betere uitzendopties zodat spelers dingen beter kunnen vinden waar ze op zoek naar zijn.
  • Game Saves Screenshots en opgenomen video's kunnen nu opgenomen worden op een USB apparaat.
  • De Content Area. Hier kun je alle activiteiten zien van jou en van vrienden. (zie het als een tijdlijn)
  • Je video's sharen naar youtube.
  • Share-Play is toegevoegd waar je met een vriend op afstand kunt gamen zonder dat beide het spel in bezit hebben. (hier heeft dus een iemand maar het spel nodig) :)

Tot Slot:
De PS4 is een betrouwbare console die wel de nodige jaartjes gebruikt gaat worden. Door de updates wordt het apparaat steeds een beetje vernieuwd en ik denk dat Sony nog niet klaar is met de vernieuwingen. Ik ben tevreden tot nu toe met het apparaat. Wel heb ik een raar verschijnsel meegemaakt: Hij gooit de game er opeens uit en gaat rare geluiden maken. Dit heb ik wel even nagekeken en waarschijnlijk stond de Console te dicht op de muur waar hij niet goed de warmte kwijt kon. Mijn fout dus.. O-)

Conclusie:
Fijne, Stijlvolle Console met veel mogelijkheden. Er zijn nog wel altijd verbeterpuntjes die ik liever zie maar dit zal nog wel weg gewerkt worden door Sony.
Hij is zeker voor iedereen aan te raden zowel jong als oud.
Dus voor mij wordt het eindcijfer 4 sterren!

Vragen stel ze gerust
Feedback altijd welkom :)

Heb jij ook een Sony PlayStation 4 500GB Zwart?

Er kunnen wel een aantal PS1/2/3 games uit de store worden gedownload maar dit aanbod is ook minimaal en de games kosten (als het aan mij licht) nog teveel.
Deze spellen kunnen niet op de PS4 worden gespeeld, maar alleen op de PS3.
Dan heb ik me verkeken, ik verander het even in het bericht.
Wel komt er waarschijnlijk een beta van PSNOW Maar das nog even wachten natuurlijk :9
Haha, ja dat klopt inderdaad. In de VS is de beta al in volle gang. Ik heb een US PSN account en heb er even gebruik van gemaakt. Ik koop toch liever het spel. :)
heb helaas geen Vs account maar wil het wel eens uitproberen. Wachten maar :P
Moet je persé verplicht een betaal account nemen bij aanschaffen van de ps4?
Geldt dit ook bij de Xbox one?

En hoe kan je b.v. als je vriend niet verder komt in het spel hem helpen?
Die functie zit er toch ook op?

Heeft de Xbox One die functie ook? Of is dit alleen maar bij de PS4?
Als je online wilt gamen dan is een betaald account (Playstation Plus) Verplicht. DIt kost 50 euro per jaar :)

Je vriend verder helpen heet Share-Play zoals ik al in de review noemde. Hiermee kun je dus co-op spelen etc. :*)

Ik heb geen hele goede ervaring met Xbox maar ik zou de Playstation eerder aanraden dan de Xbox want het Gamen (waar je het ding vooral voor moet kopen) is fijner :*)

Succes met beslissen ;)
Hey Kevin,

Bedankt voor je snelle reactie!
Weet je wat het zo fijn is aan de ps3? Dat je gewoon niet hoeft te betalen voor online of multiplayer modus...

Het irritante is dat je veel geld betaald voor een game waar bugs in zitten en dan ook nog eens extra bovenop nog moet betalen om online te mogen gamen.

Welke games heb jij voor de PS4? En zien ze dr echt beter uit?

Groet,
Sander
Ik heb de Ps3 naast de Ps4 staan O-)

De games zien er echt veel beter uit.
Ik heb GTA 5 erbij gekregen toen ik de playstation kocht en heb ook GTA 5 op de Ps3 gehad. Verschil zie je echt en alles loopt ook veel vloeiender.

Voor de rest heb ik Fifa 15 (die ook super uitziet), Call of duty: Advanced Warfare. (die er ook super uitziet) :*)

Oja en bugs zitten in elke game online of niet online.. maar daarom is het ook fijn om de updates op de achtergrond te downloaden (niet zoals bij de ps3 dat je een half uur moet wachten voordat je eindelijk even je spel kan doen) ;)
;) Ik moet nog eerst mijn oude console's verkopen en dan heb ik geld voor een ps4
Hey, ff een vraagje:
Ik wil ook deze bundel kopen (nog een beetje aan het twijfelen tussen de PS4 en XOne) bij Wehkamp.
Maar is GTA V een CD'tje of een code?
Thnx
GTA V is een gewone Blu-Ray ;)

Ik zou voor de PS gaan :)
Ik ben er uit het wordt echt wel een PS4 ondanks dat hij wat meer geluid maakt dan de XboxOne