Bekijk alle uitvoeringen
Specificaties Small form factor, 5 interne bays - Bekijk alle specificaties

BitFenix Pandora Core Zilver Review

Odysseus253 9 december 2014, laatste update op 10 december 2014, 453 views

BitFenix Pandora Core Zilver

Erg fijne behuizing omdat hij vrij smal is. Toch heb je meer dan genoeg ruimte om de nodige hardware kwijt te kunnen. Let wel op met grote GPU's.

Pluspunten

• Mooie (brushed) aluminium zijpanelen met eenvoudig kliksysteem
  • Bijgeleverde ventilatoren (2x) zijn lekker stil
  • Kabel management mogelijk
  • Front audio en USB 3.0 (2x)

Minpunten

• Let op met te brede GPU's.

Een korte review. Houdt er bij het lezen rekening mee dat ik de behuizing momenteel een week in bezit en in gebruik heb. Ik verwacht echter niet dat mijn ervaring met de behuizing nog veel zal veranderen, aangezien ik de komende jaren niet ga uitbreiden/vervangen.

Erg fijne behuizing omdat hij vrij smal is. Toch heb je meer dan genoeg ruimte om de nodige hardware kwijt te kunnen. Hij staat bij mij op de grond, waardoor de front usb en audio goed van pas komen.
Let wel op met grote GPU's. Mijn MSI R9 280 Gaming 3G paste in eerste instantie niet in de behuizing. Dit heb ik opgelost door het mobo weer los te schroeven, de GPU in het PCI slot te steken en het geheel in de behuizing te plaatsen. Het probleem zit hem niet in de lengte van de kaart, maar in de breedte. Te brede kaarten leveren twee problemen op.
Allereest kunnen te brede GPU's niet geplaatst worden als het moederbord al vastgeschroefd is. Dit is echter gemakkelijk op te lossen.
Het tweede probleem doet zich voor wanneer een kaart te breed is, en de aansluitpunten van de voeding zijwaarts op de kaart zitten. Wanneer deze aangesloten zijn is het geheel nog iets breder, waardoor het tegen het zijpaneel van de behuizing kan drukken. Hierdoor zou het kunnen zijn dat het zijpaneel iets bol staat, of zelfs helemaal niet meer dicht kan.

Dit laatste probleem deed zich bij mij niet voor, maar ik kan me voorstellen dat het bij grotere kaarten wel het geval is. Verder is het een hele fijne kast waar veel mogelijkheden mee zijn. Hij wordt geleverd met een aantal tie-wraps, de nodige schroefjes en meer dan genoeg rubberen dempers voor de interne schijven.

Hier nog wat foto's:
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4

Heb jij ook een BitFenix Pandora Core Zilver?

Jammer van de korte review, ik heb hem binnenkort ook, dus zal dan wel eens wat extra`s erbij zetten, wel mis ik het stukje over de display :-)
Ik hoop er binnenkort nog wat foto's aan toe te voegen. De dagen zijn echter kort, en de momenten waarop ik met daglicht foto's kan maken zijn schaars.

Wat betreft de display: die is niet aanwezig in deze uitvoering. De BitFenix Pandora heeft een display, de BitFenix Pandora Core niet. Ook heeft deze uitvoering geen window, daar zul je de BitFenix Pandora Core Window of de BitFenix Pandora Window voor moeten aanschaffen (verwarrend..)
Ja de dagen zijn idd kort om soms foto`s te maken, ik ken het.

Je hebt helemaal gelijk, ik had dat over het hoofd gezien, ik heb de versie met window en display dus, gelijk maar 2 led stripjes erbij en een led fan zodat alles ook mooi verlicht is.
Ik heb enkele foto's toegevoegd!