Specificaties Kit met 1 lens, 12,2MP sensor - Bekijk alle specificaties

Canon EOS 450D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 USM IS Zwart Review

r.vd.essenburg 19 maart 2009, laatste update op 19 maart 2009, 422 views

Canon EOS 450D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 USM IS Zwart

Pluspunten

• Juiste body formaat
  • Bouwkwaliteit
  • Uitbreidings- mogelijkheden
  • bedienings- mogelijkheden

Minpunten

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 3
Snelheid en automatiek Score: 5
Na een tijdje gewerkt te hebben met een compact camera, begonnen mijn handen steeds meer te jeuken naar een digitale spiegel reflex camera. Na veel overleg met een fotograaf bij ons op het werk, ben ik gekomen op de Canon D450 plus een kit lens.

De camera heeft voor mijn doen genoeg functies en je kunt van alles instellen. Body is op goed formaat, aangezien ik niet de kleinste handen heb is dat wel fijn. Bij goede licht omstandigheden werkt de auto functie prima, maar ik prefereer toch de handmatige instellingen, waardoor ik toch net iets beter foto's heb kunnen maken. Dus mocht je van plan wezen een soort gelijke camera aan te schaffen, neem dan eerst eens alle functies door van het apparaat, om te zien wat je er zelf allemaal mee kunt. Want een goede bediening levert uitzonderlijke mooie foto's op.

Ik raad iedereen wel aan een extra accu aan te schaffen, want op z'n best is de accu al naar 400 a 500 foto's leeg. En als je onderweg bent is dat heel makkelijk.

Heb jij ook een Canon EOS 450D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 USM IS Zwart?

Dit is niet echt een review.. Maak een wat kopjes en vertel wat meer over de verschillende functies.
Ook kun je een aantal foto's die je hebt gemaakt laten zien.
Waarom is de prijs negatief? Incl kit lens is hij maar 507 EUR.
Excus heb de review nog niet helemaal af. Dacht dat ik deze eerst kon opslaan voordat deze direct geplaatst werd. Zodat ik hem later kan plaatsen.
400-500 foto's met 1 accu (op een DSL met een lens met AF en IS) lijkt mij niet verkeerd. Ga sport foto's maken, en het aantal zal waarschijnlijk snel dalen. Ik heb deze combinatie ook, met daarbij een 70-200 IS L lens. Een professionele fotograaf, aan wie ik de laatste combinatie liet zien, wist het aantal te maken foto's terug te brengen tot slechts 20 doordat hij de neiging had constant het object te volgen. Dan is het snel met de batterij gedaan.

Verder mee eens met de andere reviewers: het verhaal is te kort, te weinig gestructureerd voor een serieuze review. Hoe kom je op de gegevens scores? Waarmee heb je vergeleken? Blijft allemaal duister.