Wiko Bloom Zwart Review

Mad User 14 december 2014, 1.081 views

Wiko Bloom Zwart

Zoek je een betaalbare Smartphone met een groot scherm, dan is de Wiko Bloom vast iets voor jouw. Maar jammer genoeg is niet alles perfect, ik ben erachter gekomen dat mijn exemplaar een enkele mankementen heeft. Maar al met al is het een goede telefoon voor een goede prijs.

Pluspunten

• Helder scherm met grote kijkhoeken
  • Goede prijs
  • Snelle quadcore
  • 1GB werkgeheugen
  • Dual Sim
  • USB-OTG en ruimte voor een SD-kaart

Minpunten

• Matige accuduur
  • Matige camera's
  • Opladen duurt erg lang

Zoals in de korte toelichting vermeld heeft mijn exemplaar last van enkele mankementen.
Een van deze mankementen is dat de speaker op de achterkant meer of minder hard geluid gaat maken, ook valt het geluid soms bijna helemaal weg.
Een ander mankement is dat de Wi-Fi moeite heeft met accesspoints die dezelfde naam hebben (denk aan het campus van school, honderden keer "School Wi-Fi" of iets van dien aard ), als ik geluk heb en ik blijf in de buurt van een accesspoint dan kan kan ik een redelijk stabiele verbinding krijgen (tot er weer een pop-up komt met, "netwerkverbinding mislukt"). Maar als ik door de school loop en veel accesspoints passeer moet ik Wi-Fi eerst een paar keer in / uitschakelen voordat ik weer verbinding met het internet heb. Volgens mij ligt het er aan dat de telefoon niet automatisch verbinding maakt met bekende accesspoints.

Nadat ik een avond met de telefoon gespeeld had was ik de volgende dag weer terug naar kijkshop gegaan om uit te leggen wat er aan de hand is, maar toen ik alles uitgelegd had kwamen ze tot de conclusie dat de problemen te sporadisch optreden en dat ze mij niet met 30 kosten laten zitten om het op te sturen.

Geschreven vanaf mijn Wiko Bloom. ;)

Heb jij ook een Wiko Bloom Zwart?