Canopus ADVC-110 Review

d-russo 5 december 2014, 939 views

Canopus ADVC-110

Zeer makkelijk te bedienen converter, werkt direct zonder drivers (mits juiste software aanwezig)

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • digitaal out werkt direct in montage programma
  • redeljk klein apparaat
  • analoge en digitale input

Minpunten

• geen

Features Score: 4
Driverkwaliteit Score: 5
Zelf gebruikt met een oude sony Hi8 camera.

erg gemakkelijk in gebruik (je hebt wel een montage programma als Premiere, Final Cut nodig)

Er zit een stereo tulp aansluiting op voor het geluid en een s-video en tulp aansluiting voor video. (ik heb gewerkt met s-video omdat deze beter van kwaliteit is dan tulp)

daarnaast zitten er 2 firewire 400 poorten op (de gewone en de mini) beide zijn te gebruiken voor in/output. aan de voorkant zit een knop waarmee je de input digitaal of analoog kan inschakelen.

de output is altijd digitaal (firewire out)

In premiere werd de input meteen gevonden in de capture stand (geen drivers nodig op mac)
(hoe dit zit met goedkopere programma's als iMovie of Windows movie maker weet ik niet)

je bestanden worden dus als DV opgeslagen (15GB per uur) en zul je dus moeten monteren naar kleinere bestanden als h.264.

beeldkwaliteit en geluid zijn prima (afhankelijk van het bronmateriaal natuurlijk.

verder geen last gehad van timebase correction waar ik op internet wat dingen over las.

onder aan het appararaat zitten een paar kleine schuifknopjes waarmee je de instellingen voor pal/ntsc en 32 of 48hz audio kan instellen. dit spreekt ook allemaal voorzich.

Heb jij ook een Canopus ADVC-110?