Netgear Prosafe GS105 Review

RdeV 18 maart 2009, laatste update op 27 maart 2009, 4.097 views

Netgear Prosafe GS105

Pluspunten

• Robuust, ondersteund jumbo-frames

Minpunten

• Niet 100% compatibel auto-negotiate voor gigabit.

Features Score: 4
Deze switch besteld voor op het bureau, samen met een GS116 voor in de meterkast.

Bijden lijken identiek (afgezien van de hoeveelheid poortjes). Zelfde manier van verpakken, etc. Prima en voldoende.

Switch ondersteund jumbo frames met gigabit - een snelle combinatie.

Maar: met mijn Dell laptop kan ik geen gigabit krijgen op de GS105, en wel op de GS116 ..... Na zoeken op google wel een paar soortgelijke ervaringen tegen gekomen. De Dell heeft een Broadcom 57XX Gigabit Integrated Controller, welke niet een gigabit lijkt te kunnen aanvragen (auto-negotiate) op de GS105. Raar, maar dus de GS116 heeft er geen last van - mogelijk een andere firmware.
(link on Netgear support site http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=34464)

De overige computers connecten wel via gigabit.

Warmte ontwikkeling is niet noemenswaardig. Zowel de switch als de adapter blijven koud. De adapter is trouwens een klein formaat, zoals een telefoonlader.

Apparaat is zwaar voor zijn formaat, en voelt daarom robuust aan.

Update:
Via NetGear een RMA gekregen, de GS105 v3 is omgeruild voor een GS105 v2 die dit probleem niet heeft.

Heb jij ook een Netgear Prosafe GS105?

Kan je misschien ook wat behaalde snelheden plaatsen met en zonder JF aan? Dan kunnen mede-tweakers wellicht zien of het ook iets voor hun is... (Ik zit ook aan deze switch te denken aangezien mijn switch geen JF ondersteunt)