Apple iPhone 6 64GB Grijs Review

Ed Vertijsment 5 december 2014, laatste update op 5 december 2014, 608 views

Apple iPhone 6 64GB Grijs

De iPhone6 is een prima smartphone met goede accuduur, goed doorddacht OS, handig features en dat allemaal in een net te groot jasje.

Pluspunten

• Vingerafdrukscanner
  • Soepele werking
  • Goed scherm
  • Lange accuduur

Minpunten

• Eigenlijk net te groot
  • Weer een andere simkaart
  • Duur

Na een iPhone4 die helaas was overleden heb ik een tijdje gedaan met een oud modelletje HTC (Android). Dit waren allebei zeer kleine telefoons en niet altijd even snel. Met name de laatste was eigenlijk naar moderne maatstaven traag te noemen. Eerlijk gezegd ben ik zelf een groter fan van iOS dan van Android (geen slecht systeem overigens) en dat is voor mij wel de doorslag geweest om voor een iPhone te gaan. De overtap naar Windows Phone of Blackberry vond ik in verband met Apps nog wat te riskant.

Uit de verpakking moet je de telefoon activeren, niet onlogisch. Probleem is echter dat er voor dit type (in vergelijking met de iPhone4) een andere simkaart wordt gebruikt (nano). De telefoon is echter groot genoeg om elk type sim te herbergen en ik vraag me dan ook af wat het voordeel hiervan is en in mijn geval moest ik eerst een nieuwe sim aanvragen voordat ik aan de slag kon.

Eenmaal aan gaat alles zeer soepel. Even de vingerafdrukscanner (voor wie dat wil) gebruiken en aan de slag. Apps installeren gaat ook een stuk makkelijker omdat ook daarvoor de scanner wordt gebruikt. Dit scheelt tijd wat het invoeren van wachtwoorden is vaak lastig.

Wat me opvalt is dat ik het toestel (ook bij games) niet heb kunnen betrappen op vertraging. Dat terwijl met de accu toch bij redelijk intensief gebruik 2 dagen te halen moet zijn.

Verder is iOS gewoon iOS, over de werking hiervan is volgens mij genoeg beschreven. In combinatie met de iPhone6 werkt het naar mijn mening in ieder geval erg prettig. Er wordt goed gebruik gemaakt van de beschikbare schermruimte waardoor dit echt tot zijn recht komt.

Het grote scherm is echter wel daadwerklijk groot, ik kom vanaf een stuk kleiner en het volgende valt mij dan ook direct op:
  • Een groot scherm werkt wel degelijk prettiger (i.c.m. hoge resolutie)
  • Typen valt niet mee op een groot scherm
Hoewel het laatste natuurlijk afhankelijk is van de persoon ben ik er van overtuigd dat bijna iedereen sneller kan typen op een iPhone 4 dan op de iPhone 6. Bij lezen/browsen is het grote scherm echter een uitkomst.

Het probleem is echter ook dat de telefoon zelf ook fors te noemen is en daardoor lastiger in zakken past. Al met al denk ik dat het best iets (maar niet te veel) kleiner had gekund.

Bij een smartphone review hoort natuurlijk ook de camera. Nu ben ik alles behalve een specialist op dit gebied maar de gemaakt afbeeldingen zien er prima uit. Ik durf echter geen uitspraken te doen over de kwaliteit in verband met andere smartphones.

Al met al vind ik de iPhone een goede telefoon. Het formaat is eigenlijk het enige echte nadeel te noemen, al krijg je daar wel veel schermruimte voor terug.

Heb jij ook een Apple iPhone 6 64GB Grijs?

Meer advertenties

Dit simkaart formaat word al 2 jaar gebruikt door Apple ;)